Facturen verkopen; hoeveel geld laat jij liggen?

Jouw factuur verkopen, zodat je geen geld meer laat liggen? Verkoop je factuur op het moment dat je die aan je klant zou versturen, en beschik direct over je geld. Dat is mogelijk dankzij factoring. Ontvang het factuurbedrag binnen 24 uur op je rekening, min een paar procent van het factuurbedrag aan kosten.

Facturen staan in Nederland gemiddeld 48 dagen open. Dat betekent dat jij waarschijnlijk ook (te) lang op je geld moet wachten. Binnen het MKB gaat het gemiddeld zelfs om 80 dagen, waardoor je daar bijna 3 maanden op moet wachten. Terwijl jouw onderneming in de tussentijd wel moet doordraaien. Je kunt jouw factuur verkopen, om voortaan slechts 1 dag te hoeven wachten.

DSO: in Nederland gemiddeld 48 dagen
De gemiddelde periode waarin facturen bij jou openstaan kun je gemakkelijk berekenen, aan de hand van de volgende formule:

Days Sales Outstanding (DSO) = (openstaand bedrag aan facturen / omzet) x 365 dagen = DSO

Stel dat er een bedrag openstaat van 125.000 euro en je jaarlijks een omzet hebt van 2 miljoen euro. Dat leidt tot een DSO van (€125.000 / €2.000.000) x 365 dagen = 22,8 oftewel 23 dagen.

Pakt de DSO bij jou (veel) hoger uit?
Dan is het verstandig om kritisch te kijken naar je debiteurenbeleid. En bijvoorbeeld gebruik te maken van factoring om jouw facturen te verkopen. Op deze manier kun je de DSO dan eenvoudig terugbrengen naar 1 dag, waarmee je het stukken beter doet dan het gemiddelde in Nederland.

Openstaande vordering verkopen: direct bij factureren
Wil jij jouw openstaande vordering verkopen? Houd rekening met de voorwaarden voor factoring. Dat betekent bijvoorbeeld dat het dient te gaan om zakelijke facturen, voor afgeronde prestaties. Vooraf doen we bij Svea Finans een check op de kredietwaardigheid van jouw debiteur.

Voldoe je aan die voorwaarden? Verkoop dan nu je factuur en voorkom daarmee dat je nog langer moet wachten op het geld waarvoor je hebt gewerkt of geleverd.

Verkoop je factuur: direct geld dankzij factoring
Verkoop je factuur dankzij factoring en loop niet langer kredietrisico. Facturen die meer dan 48 dagen open staan vormen aanzienlijk meer risico op wanbetaling dan facturen die je net verstuurt.

En gaat het om echt grote bedragen? Dan kun je eenvoudig de beschikbare cashflow verbeteren of zelfs meer winst maken, omdat je minder geld hoeft te lenen of er meer geld beschikbaar is om nieuwe rendabele projecten te financieren.

Benieuwd naar de mogelijkheden?
Vraag een offerte aan en wij vertellen je graag meer.

Specifiek voor de groep MKB & ZZP ondernemers die vaak bij banken niet in aanmerking komen voor een financiering is factormaatschappij Svea Finans in 2002 opgericht.

Als factormaatschappij kopen wij -door middel van Factoring- zakelijke facturen van ondernemers en betalen deze binnen 24 uur aan hen uit. Op deze manier genereren wij werkkapitaal voor ondernemers en brengen wij betalingstermijnen terug naar 1 dag!

Met deze flexibele financieringsvorm maakt Svea ondernemen mogelijk voor zowel de kleine ZZP'er, het MKB en de grote corporate organisaties.

Wie is Svea Finans?
Als onderdeel van het Zweedse Svea Ekonomi hebben wij -door de banklicentie van onze moedermaatschappij- zeer sterke financiële armslag en durven we met onze brede ervaring op het gebied van Credit Management net een stap verder te gaan.
Wij delen onze kennis en ondernemen graag met onze klant mee. Kijken naar de mens achter het bedrijf en denken graag mee in oplossingen. Op deze manier kunnen wij onze klanten waar nodig maatwerk bieden.

De 5 zekerheden van Svea Finans Factoring
-  Zekerheid van betaling binnen 24 uur
-  100% verzekerd voor faillissement van je klanten
-  Overname debiteurenbeheer
-  Flexibele financiering
-  Géén onverwachte extra kosten

Wil jij ook zorgeloos JA! kunnen zeggen tegen die interessante opdracht, extra investering of het realiseren van groei?
Kijk dan op www.svea.com of neem contact met ons op via 0182-624400.