Financier je bedrijf met jouw facturen

Laatst bijgewerkt: 02-04-2023 15:00:07

Persbericht - Bedrijf financieren? Reken op Svea: dé cashflowversneller voor ondernemend NL! Want met factoring krijg je je facturen direct betaald. Ontdek het & breng je bedrijf in balans.

Opdrachtgevers hanteren betalingstermijnen tot wel 60 of zelfs 90 dagen voor geleverde goederen of diensten. Wil jij in die periode op tijd je inkoop, crediteuren of salaris betalen? Of investeren om razendsnel te groeien? Met onze cashflowversneller krijgt jouw bedrijf direct extra slagkracht. Want verkoop je je facturen aan Svea? Dan krijg je ze direct betaald. Op die manier beschik je morgen over een verantwoorde cashflow en breng je je bedrijf in balans. Zo financier jij je bedrijf met je facturen!

Vertel mij meer over factoring

Je bedrijf financieren op basis van facturen: hoe werkt dat dan?

Jouw bedrijf financieren met factoring, hoe werkt dat dan? Wij leggen je de werkwijze stap voor stap uit en benoemen daarbij welke voordelen factoring jou oplevert.

• Verkoop je b2b-factuur
    Direct na het leveren van een product of dienst verstuur je je b2b-factuur naar Svea in plaats van jouw opdrachtgever (debiteur). Het enige wat wijzigt aan je factuur is een toevoeging van onze factoringtekst met ons bankrekeningnummer. Bovendien bepaal je zelf van welke opdrachtgevers je de facturen aan ons wilt verkopen. Probeer factoring bijvoorbeeld met de facturen van 1 opdrachtgever en ervaar de voordelen zelf!
  • Morgen een verantwoorde cashflow
    Ingediende facturen krijg je binnen 1 dag betaald. Zo beschik je uiterlijk morgen over een verantwoorde cashflow. Want dien je een factuur op een werkdag voor 12.00 uur in? Dan ontvang je zelfs dezelfde dag nog je geld. Deze geldsom bestaat uit 100% van het factuurbedrag min de factoring kosten: 2-5% van je factuur. De precieze kosten hangen af van het factuurbedrag, aantal facturen, de betaaltermijn en kredietwaardigheid van jouw opdrachtgever.
  • Jouw debiteuren op tijd door ons beheerd
    Wij sturen jouw factuur vervolgens door naar jouw opdrachtgever en wachten zijn betaling af. Daardoor bespaar je tijd en kan jij je volledig focussen op het ondernemerschap. En overschrijdt je opdrachtgever de afgesproken betalingstermijn? Dan nemen wij contact met hem op om de reden te achterhalen en lossen we mogelijke problemen op. Hierbij overleggen we met jou, want een goede relatie tussen jou en je opdrachtgever staat bij ons voorop.
  • En je bent 100% verzekerd van je geld
    Betaalt je opdrachtgever te laat, betaalt hij niet of gaat hij zelfs failliet? Ook dan kan je rekenen op Svea. Want jouw werkkapitaal is volledig beschermd. Het kredietrisico ligt namelijk bij Svea voor alle facturen die je aan ons overdraagt.

Is factoring als financiering relevant voor jouw bedrijf?

Simpel gezegd: heb je nieuwe b2b-facturen, voor afgeronde prestaties op kredietwaardige debiteuren? Dan kan financiering op basis van facturen relevant zijn voor jouw bedrijf. Starten is eenvoudig! Nog niet helemaal duidelijk of factoring voor jouw bedrijf van toepassing is? Ontdek wanneer je maximaal profiteert van de mogelijkheden van factoring:

– Vliegend starten

Als starter komt er veel op je af. Je bent opeens helemaal zelf verantwoordelijk voor het binnenhalen van opdrachten, het uitvoeren van administratieve taken en het verdienen van je geld. Daarbij komt dat opdrachtgevers vaak een betaaltermijn hebben van meer dan 30 dagen. Zeker in de beginfase van je onderneming is dit lastig, omdat je inkomsten nodig hebt of moet investeren. Een lening komt dan van pas. Maar dit is een risico voor banken dat zij niet willen lopen. Vergroot direct de slagkracht van je nieuwe bedrijf met factoring. Want deze financieringsvorm is flexibeler in haar werkwijze. Bij de acceptatie kijken we namelijk wel naar jouw cijfers, maar staat de kredietwaardigheid van je opdrachtgever voorop. Reken zo op Svea om te starten! Ook na een rustige periode door seizoensinvloeden.

– Razendsnel groeien

Versterk direct je onderneming met onze cashflowversneller! Zo kan je explosieve groei als MKB’er snel opvangen. Want groeien is nog niet zo eenvoudig. Om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen, moet je investeren. Bijvoorbeeld in personeel, bedrijfsmiddelen en innovatie & digitalisatie. Maar constant investeren kan leiden tot veel en hoge kosten: een gevaar voor de liquiditeit van je onderneming. Reken op Svea om te groeien! En gebruik factoring als groeimiddel. Want daarmee beschik je morgen over een verantwoorde cashflow om te investeren.

– Jouw inkoop garanderen

Wil je een grote order aannemen, maar heb je onvoldoende geld om de inkoop hiervan te financieren? Maak dan gebruik van inkoopgarantie met factoring. Want daarmee verzeker je jezelf van de opdracht. Hoe dat werkt? Jouw leverancier krijgt een betaalgarantie van ons. Zo weet hij zeker dat de producten na levering worden betaald. Heb jij de goederen vervolgens geleverd aan je opdrachtgever? Dan stuur je de verkoopfactuur naar ons en betalen wij het overige bedrag direct aan je uit. Zo ontstaat een win-winsituatie: je leverancier groeit, jij groeit en je opdrachtgever beschikt over zijn gewenste producten. Reken dus op Svea om jouw inkoop te garanderen!

– Op tijd salaris betalen

Als MKB’er moet je wekelijks of maandelijks salaris voldoen. Een flinke uitdaging als jij lang moet wachten op de betaling van jouw klanten. Zeker voor uitzendorganisaties! Wil je op tijd salaris betalen? Reken dan op Svea. Want verkoop je je facturen aan ons? Dan krijg je ze direct betaald. Zo beschik je direct over een verantwoorde cashflow om salaris aan jouw (uitzend)krachten te betalen. Onderscheid je zo bijvoorbeeld van andere flexorganisaties en behoud tevreden personeel!

– Het seizoen openen

Strooibedrijven rukken hun strooiwagens massaal uit op een winterse dag. En buitenschilders verven alleen als het droog is en de temperaturen tussen de 5 en 25 graden liggen. Als seizoensgebonden ondernemer heb je periodes van drukte en periodes van rust. Als je het seizoen dan weer opent kan je cashflow in gevaar komen, want je inkomsten zijn laag en je facturen zijn nog niet betaald. Tegelijkertijd liggen je kosten voor bijvoorbeeld inkopen, personeel en de huur van een bedrijfspand weer hoog. Hoe ga je hiermee om? Bouw een buffer op óf maak gebruik van factoring. Zodat je eenvoudiger kunt opstarten na rustige periodes. Verkoop je facturen en krijg jouw eerste facturen van het seizoen direct betaald. Reken zo op Svea om het seizoen te openen!

Ook jouw bedrijf financieren met je facturen?

Reken op Svea Finans

• Dé cashflowversneller voor ondernemend Nederland
  • Vergroot direct jouw slagkracht om te starten of groeien
  • Garandeer je inkoop met een betaalgarantie voor je leverancier