fit20 multi-unit franchiseondernemer krijgt als eerste Nederlander uniek certificaat

Aqil Radjab en Jos Baas, fit20 multi-unit franchiseondernemers, hebben als eerste in Nederland het prestigieuze Certified Franchise Executive behaald. Het CFE is het keurmerk certificaat van de IFA, de International Franchise Association. IFA is de grootste internationale overkoepelende franchise organisatie. Het CFE wordt toegekend op basis studiepunten die verworven worden door studie en werkervaring.

Radjab vertelt over franchising en het belang van het CFE. “In de loop van de jaren heb ik, met ups en downs, geleerd dat franchising een vak apart is. Als je franchising goed doet dan kan je veel bereiken en veel resultaat behalen, voor iedereen in de organisatie, franchisegever en franchiseondenemers.” Nadat hij de studie Franchise Management aan de Georgetown University in Washington voltooid had haalde Radjab Dr. Ben Litalien naar Nederland. Ben Litalien, CFE, is Franchise Consultant en oprichter van FranchiseWell. Daarnaast is hij werkzaam bij Georgetown University. Litalien gaf de CFE opleiding in Stadskanaal op het kantoor van Radjab. Door de combinatie van opleiding en werkervaring haalde hij de benodigde studiepunten om CFE executive te worden.

“Door het leerproces van de CFE certificering krijg je een beter begrip van franchising” zegt Radjab. “Zo wel in algemene zin als voor je eigen organisatie. Naarmate een organisatie groeit wordt echte franchise kennis steeds belangrijker. Als single-unit franchiseondernemer richt je je in eerste instantie op je product. Maar als je groeit moet je je steeds meer in de franchising eromheen bekwamen.”

De grote franchiseketens zoals Marriott, Subway en McDonalds zijn allemaal bij de IFA aangesloten. IFA streeft het wereldwijd verantwoordelijk beheren van de kwaliteit en groei van franchiseorganisaties na. Het CFE is daar een keurmerk van. “De Verenigde Staten lopen wat betreft franchising op Europa en Azië vooruit.” vertelt Radjab. “Wetenschap én vakkennis zijn in de CFE opleiding in de VS zeer goed uitgewerkt. Ook franchiseketens buiten de VS kunnen zich daarom met deze opleiding identificeren. Helaas wordt de CFE opleiding tot nu toe alleen in de VS gegeven. Dat is voor veel mensen een hoge drempel. Daarom heb ik toen samen met mijn compagnon Jos Baas eenmalig de opleiding naar Nederland gehaald.”

Trots

Radjab is trots op de CFE certificering. Hij legt uit: “Franchising is echt fantastisch míts je het goed doet. Het brengt als multi-unit franchiseondernemer en als franchisegever een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Een franchiseketen kan enkel langdurig succesvol zijn als de franchiseondernemers succesvol zijn. Dat moet voorop staan. Ook fit20 is door de snelle nationale en internationale groei in transitie: van productgericht zijn naar franchise gericht zijn. Deze dynamische ontwikkeling maken we goed door met dit kwaliteitskeurmerk. Het is voor mij en voor de hele fit20 franchise organisatie een fantastische stap!”.

Fit in 20 minuten per week!

fit20 is een innovatieve en unieke fitness franchise methode. Doorgaans wordt fitness gezien als iets waar we ons toch op zijn minst een paar uur per week voor in het zweet moeten werken. fit20 laat zien dat dit ook anders kan. Bij fit20 train je namelijk maar 20 minuten per week. Je transpireert niet of nauwelijks omdat je in een koele ruimte traint. Omkleden is daarom niet nodig. Je hoeft geen cardio te doen. En je hebt snel en frequent ongelooflijk goed resultaat.

Iedereen die één fit20 oefening doet voelt meteen dat het wat met je doet. Het is intensief...bij fit20 werk je 20 minuten op de top van je kunnen. Om dat veilig te doen, train je één-op-één met personal trainer en op top apparatuur. Je hoeft zelf niets in te stellen of te bepalen welke oefening je doet. Je hoeft je alleen maar te concentreren op de oefening en je inspanning. Daarom vind je bij fit20 geen muziek of andere afleiding, maar een rustige, mooie en prettige ruimte waar met focus wordt getraind.

De fit20 methode is verankerd in onderzoek, praktijkervaring en gevalideerd door resultaat. Het uitgangspunt van fit20 is dat spieren voldoende prikkel nodig hebben om sterker te worden. Daar is een uitgekiend aantal herhalingen voor nodig, een goede techniek en voldoende weerstand. Het gewicht waarmee je traint is hierdoor zwaarder en er zijn een stuk minder de herhalingen. De fit20 training is intensiever dan je gewend bent maar de duur is een veel korter. De personal trainer zorgt dat je de oefeningen goed uitvoert en helpt je door de lastige trainingsmomenten heen. De vast afspraak werkt als een positieve stok achter de deur.

Na de sterke trainingsprikkel worden je spieren en je hele lichaam tijdens de rustperiode sterker. De optimale frequentie van deze stevige trainingsprikkel en herstel is één keer per week trainen, en de rest van de week rust. Zo wordt 20 minuten trainen per week eigenlijk heel gewoon. Dat geeft tijd, ruimte en energie om aan je werk, gezin of plezier te besteden!

Ervaar fit20 zelf en maak een afspraak voor een gratis kennismakingstraining. Op www.fit20.nl vind je meer informatie en lees je authentieke klantverhalen.

fit20 biedt ook bedrijfsfitnessoplossingen voor fit en energiek personeel! Meer weten? www.fit20atwork.nl