fit20 opent 6 nieuwe vestigingen begin januari 2018

De grootste Nederlandse franchiseketen van boutique fitnessstudio’s groeit hard door. Volgens Walter Vendel, directeur van de keten: “Met deze 6 vestigingen in Sneek, Heemstede, Velp, Medemblik en Brussel en Leeds in het buitenland starten we 2018 goed. Er zijn dan 120 locaties open en voor februari staan de volgende locaties alweer ingepland. We verwachten dit jaar te zullen doorgroeien richting de 190 vestigingen. Dit is inclusief in-company studio’s en nieuw te openen locaties in andere landen.”

In twintig minuten tijd per week fit worden en blijven, zonder omkleden en zonder te zweten; het ideaal voor veel mensen die hun goede voornemens zien stranden in een drukke agenda. fit20 biedt een individueel programma onder leiding van een personal trainer. Vendel: “Mensen vinden die persoonlijke aandacht heel belangrijk. En die afspraak elke week in je agenda als een stok achter de deur, maakt het voor iedereen haalbaar om vol te houden. Dit is vaak het probleem voor mensen, maar juist continuïteit in het sporten is de basis voor resultaat.''

De sporter krijgt in zijn gewone kleding persoonlijke begeleiding op de fitnessapparatuur. De 5 tot 6 oefeningen voor de hoofdspiergroepen zijn intensief, maar worden heel gecontroleerd in slow motion uitgevoerd. De temperatuur in de ruimte is 17°C, waardoor douchen en omkleden niet nodig zijn. 20 minuten later sta je weer buiten. Door de hoogwaardige trainingsprikkel ben je binnen 3 maanden merkbaar en meetbaar fitter en sterker. In een eigen ontwikkelde iPad applicatie worden de trainingsresultaten bijgehouden en naar de klanten gemaild.

De missie van fit20 is mensen fitter en gezonder te maken, iets wat ook steeds meer bedrijven voor hun medewerkers belangrijk vinden. Het ziekteverzuim neemt significant af en oudere werknemers zijn langer inzetbaar. Siemens, Randstad, Ahold en Yokogawa merken de effecten al. Deze bedrijven kozen voor een inpandige fit20 studio, waardoor het personeel onder werktijd 1 keer per week de fit20 training doet. Door fitter personeel gaat de arbeidsproductiviteit omhoog.

Over fit20
fit20 is gebaseerd op High Intensity Training (HIT), dat in de jaren zeventig in de Verenigde Staten  ontwikkeld werd en gevalideerd is door verschillende wetenschappelijke studies. De studio's zijn o.a. te vinden op kantoorparken, hebben goede parkeergelegenheid en stralen kwaliteit uit. Bij iedere fit20 studio vindt men dezelfde hoge kwaliteit apparatuur, een frisse mooie trainingsruimte én een toegewijde personal trainer die is opgeleid in de unieke fit20 methode. Zij geven desgewenst adviezen op het gebied van voeding en lifestyle. Voor een overzicht van de fit20 vestigingen: www.fit20.nl.

Fit in 20 minuten per week!

fit20 is een innovatieve en unieke fitness franchise methode. Doorgaans wordt fitness gezien als iets waar we ons toch op zijn minst een paar uur per week voor in het zweet moeten werken. fit20 laat zien dat dit ook anders kan. Bij fit20 train je namelijk maar 20 minuten per week. Je transpireert niet of nauwelijks omdat je in een koele ruimte traint. Omkleden is daarom niet nodig. Je hoeft geen cardio te doen. En je hebt snel en frequent ongelooflijk goed resultaat.

Iedereen die één fit20 oefening doet voelt meteen dat het wat met je doet. Het is intensief...bij fit20 werk je 20 minuten op de top van je kunnen. Om dat veilig te doen, train je één-op-één met personal trainer en op top apparatuur. Je hoeft zelf niets in te stellen of te bepalen welke oefening je doet. Je hoeft je alleen maar te concentreren op de oefening en je inspanning. Daarom vind je bij fit20 geen muziek of andere afleiding, maar een rustige, mooie en prettige ruimte waar met focus wordt getraind.

De fit20 methode is verankerd in onderzoek, praktijkervaring en gevalideerd door resultaat. Het uitgangspunt van fit20 is dat spieren voldoende prikkel nodig hebben om sterker te worden. Daar is een uitgekiend aantal herhalingen voor nodig, een goede techniek en voldoende weerstand. Het gewicht waarmee je traint is hierdoor zwaarder en er zijn een stuk minder de herhalingen. De fit20 training is intensiever dan je gewend bent maar de duur is een veel korter. De personal trainer zorgt dat je de oefeningen goed uitvoert en helpt je door de lastige trainingsmomenten heen. De vast afspraak werkt als een positieve stok achter de deur.

Na de sterke trainingsprikkel worden je spieren en je hele lichaam tijdens de rustperiode sterker. De optimale frequentie van deze stevige trainingsprikkel en herstel is één keer per week trainen, en de rest van de week rust. Zo wordt 20 minuten trainen per week eigenlijk heel gewoon. Dat geeft tijd, ruimte en energie om aan je werk, gezin of plezier te besteden!

Ervaar fit20 zelf en maak een afspraak voor een gratis kennismakingstraining. Op www.fit20.nl vind je meer informatie en lees je authentieke klantverhalen.

fit20 biedt ook bedrijfsfitnessoplossingen voor fit en energiek personeel! Meer weten? www.fit20atwork.nl