Gebruik deze 5 tips om jouw kantoorruimte mee te laten groeien met jouw bedrijf

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:54

Persbericht - Een kantoorruimte huren blijft lastig wanneer je als organisatie wil blijven groeien. Het kan zijn dat door de krappe ruimtes de groei van je organisatie in de weg staat en dat wil je natuurlijk niet. Door van te voren rekening te houden met groeimogelijkheden, hoef je niet elke keer weer op zoek naar een nieuwe kantoorruimte. SKEPP geeft jou 5 handige tips zodat jij de geschikte kantoorruimte vindt waar alle groeiambities mogelijk zijn voor jouw bedrijf!

Tip 1: Kantoorruimte huren in plaats van kopen

Wanneer je jouw organisatie wilt huisvesten, is de eerste keuze die je moet maken of je een kantoorruimte gaat huren of kopen. Voor snelgroeiende organisaties is huren de beste optie omdat je het meest vrijblijvend bent. Of je nu een kantoorruimte zoekt in Amsterdam of Rotterdam, je loopt minder risico wanneer je een kantoorruimte huurt, want je zit nergens aan vast. Hiermee blijf je als organisatie het meest flexibel.

Tip 2: Huur jouw kantoormeubilair met Officeplanner

Het aanschaffen van kantoormeubilair is een flinke investering. Vooral als startende organisatie zijn er meer investeringsmogelijkheden dan groot geld stoppen in kantoormeubilair. Daarom kan het een verstandige keuze zijn om meubilair te huren, met name in de start-up of groeifase.

Bij SKEPP ben je aan het juiste adres! Zij weten alles over het huren van kantoorinrichting. Met het design inrichtingspakket biedt SKEPP het totaalplaatje voor jouw bedrijf! Je krijgt een 100% flexibele kantoorruimte zo ingericht dat het de perfecte werkomgeving is voor jouw organisatie. Met Officeplanner ontlast je jezelf van de inrichtingsfase, kun je snel schakelen bij nieuw personeel en heb je binnen 1 week een volledig ingerichte kantoorruimte! Hoe flexibel is dat?

Tip 3: Neem een flexibel huurcontract

Een vast huurcontract met een looptijd van 5 jaar is niet meer van deze tijd. Steeds meer verhuurders bieden flexibele huurcontracten aan. De ideale huurtermijn voor een huurcontract van een kantoorruimte is 1 jaar. Een kortere huurtermijn loopt hoger op in de kosten en een langere huurtermijn doet afbreuk aan de flexibiliteit van je bedrijf.

Tip 4: Werk volledig digitaal in de cloud

De ladekasten en de opbergblokken kunnen de deur uit en komen niet in jouw nieuwe kantoorruimte. Ga volledig digitaal en sla alle documenten op in de Cloud. Je draagt bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen en je bent flexibeler in het geval van een verhuizing, een win-win-situatie dus!

Wanneer afdelingen binnen jouw organisatie overal documenten kunnen openen, bewerken en delen, zijn ze in staat beter samen te werken. Alle gezamenlijke projecten zijn zichtbaar voor iedereen, een kapotte laptop is een minder groot probleem en je gegevens blijven altijd veilig!

Tip 5: Huur nooit de laatste beschikbare kantoorruimte

Ben je van plan om een kantoorruimte van een kantoorpand te gaan huren? Check dan altijd of dit de laatste beschikbare kantoorruimte in het pand is. Is dit het geval? Denk dan na of deze ruimte wel geschikt is voor doorgroeimogelijkheden. De kans zit er in dat je moet verhuizen naar een ander pand wanneer je wilt uitbreiden. Dit kun je het beste vermijden aangezien verhuizen veel tijd en geld kost.

Kantoorruimte huren? Vraag SKEPP om advies!

SKEPP beschikt over een groot aanbod van kantoorruimte. Zeer waarschijnlijk zit hier een geschikt kantoor tussen voor jouw organisatie. De vastgoedconsultants helpen jou met het vinden van jouw ideale kantoorruimte gericht op jouw wensen en behoeften. Neem contact op met een van de vastgoedconsultants en huur jouw kantoorruimte bij SKEPP!