Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Google Ads of Google Express: wanneer welke inzetten?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:39

Persbericht - Iedereen die zich bezighoudt met online adverteren kent Google Ads. Maar soms wordt er ook wel eens gerept van die andere dienst, Ads Express. Beide diensten zijn van Google, en beide diensten worden gebruikt voor online advertentiecampagnes. Maar wat is nou precies het verschil tussen Google Ads en Google Express? Wie kan beter de ene gebruiken, en wie de andere? In dit artikel lees je het verschil tussen de twee, zodat je kunt beslissen welke dienst het beste past bij jouw bedrijf.

Google Ads of Google Express?

Wat is nu precies het verschil tussen Google Ads en Google Express? Er zijn veel kleine punten waarop de twee verschillen. Maar in grote lijnen komt het hierop neer: Google Ads Express is vooral geschikt voor kleine lokale campagnes, terwijl Google Adds geschikt is voor diegene die een grote campagne wilt uitvoeren

Google Ads Express: voor de kleine gebruiker

Google Express maakt het de gebruiker vooral erg makkelijk. Wil je snel en eenvoudig een marketingcampagne opzetten? Dat is met Ads Express zo geregeld. Het programma suggereert zelf een aantal zoekwoorden, en biedt een minimale ondersteuning voor je campagnes. De resultaten van je advertenties kun je wel inzien via een app, maar je krijgt verder weinig informatie over je doelgroep, conversie, of over manieren om je campagnes effectiever te maken. Google Express is dus echt bedoeld voor de klant die geen tijd over heeft om zich bezig te houden met online marketing, maar toch een online presence wil hebben. Ideaal dus voor de plaatselijke loodgieter, bakker of kapper. 

Google Ads: voor de professionele adverteerder

Veel kleine en grote bedrijven kiezen er bewust voor om te werken met Google Ads – en dat heeft ook een goede reden. Anders dan bij Google Express krijg je als gebruiker van Ads heel veel inzicht in je marketingcampagne. Je kunt als het ware aan alle knoppen draaien om ervoor te zorgen dat je advertentie zo efficiënt mogelijk loopt. Ook krijg je een grote hoeveelheid data over de klanten die je bereikt, de mate van conversie. Je kunt kiezen welke advertenties je wil gebruiken, en je kunt A/B-testen doen: allemaal functionaliteit die Google Express de gebruiker niet biedt.

Hiermee kan je zelf dus veel beter de resultaten van je campagnes zien en verder vebeteren. Het is wel aan te raden om hiervoor eerst een training te volgen of een Google Ads expert in te schakelen. 

Welk advertentieprogramma kies jij?

Op basis van de verschillen tussen de twee advertentieplatforms is het gemakkelijk te kiezen welk programma beter bij jou past. Heb je een klein bedrijf en ben je niet van plan meer dan €150,- per maand te investeren in een kleine lokale online campagnes. Kies dan voor Google Express.

Heb je een wat groter bedrijf, of wil je meer weten of je doelgroep? Of verkoop je producten of diensten voornamelijk via internet, en ben je bereid wat meer tijd en geld te steken in het managen van je advertenties? Dan kies je voor Google Ads.