Groei van online verkopen, maar ook retouren door Coronavirus

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:37

Persbericht - Nu veel winkels uit voorzorg ervoor kiezen om de deuren te sluiten wegens het coronavirus (COVID-19) en het nog onduidelijk is of en wanneer er een lock-down komt in Nederland, moet de omzet komen uit de online kanalen. Dit brengt nieuwe uitdagingen met zich mee.

Winkels als Scotch & Soda, Ikea, America Today, Aktiesport en vele andere hebben hun deuren al gesloten. Toch zal er omzet gegenereerd moeten worden en dat gebeurt ook. Mensen zijn momenteel massaal online aan het shoppen.

Waar klanten voorheen hun artikelen gratis konden omruilen of retourneren in de winkels is dit nu geen optie meer. Veel bedrijven stappen daarom nu ook over naar soepelere en gunstige retourvoorwaarden voor hun klanten. Dit om de verkopen te stimuleren en de drempel voor offline shoppers te verlagen. Retourneren.nl helpt dit soort bedrijven met het optimaliseren van hun online retourproces en zorgen ervoor dat er geen onnodige retourkosten worden gegenereerd.

Dit doet Retourneren.nl door:

• Retourlabel te generen op basis van de huidige verzendtarieven van de webwinkel.
  • De webwinkel zelf retourtarieven te laten instellen denk aan gratis, of tegen kostprijs.
  • Communicatieprocessen richting de klanten automatiseren om klantvragen te voorkomen.
  • Meerdere vervoerders aanbieden om de retourzending mee te versturen.

Door deze opties binnen het retourproces toe te voegen kunnen webwinkels de groei in verkopen, maar ook vooral retouraanvragen beter managen. Lees hier alles over op https://www.retourneren.nl/voor-webwinkels.