Haarlemmers opgelet: ThePhoneLab maakt een einde aan kapotte telefoons en tablets

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:11

Persbericht - Na een succesvolle start in Amsterdam gaan de heren van ThePhoneLab hun eerste filiaal openen buiten de hoofdstad. Verwacht hetzelfde concept, inclusief clean rood met wit interieur en jonge jongens die jouw smartphone of tablet binnen no-time weer tot leven brengen. Wij spraken de twee mannen achter ThePhoneLab over hun concept, succes en keuze voor nieuwe locaties.

Een nieuwe speler in Haarlem
ThePhoneLab draait met drie filialen inmiddels een paar jaar mee en is een heus begrip geworden in Amsterdam. Hoog tijd dus om nieuw terrein te verkennen en nieuwe steden te veroveren. Ten Nijenhuis: “Haarlem is een leuke stad die veel gemeen heeft met Amsterdam. Wij zagen een gat in de markt, aangezien we uit marktonderzoek weten dat veel Haarlemmers rondlopen met een kapotte telefoon, simpelweg omdat er geen betrouwbare of betaalbare partij voor is en omdat telecom providers torenhoge bedragen rekenen.”

Snelle service en uitmuntende reviews
Om je geheugen even op te frissen: ThePhoneLab voert smartphone- en tabletreparaties binnen respectievelijk 30 en 60 minuten uit. Wat het concept uniek maakt is de transparantie van het reparatieproces – je mag meekijken terwijl er aan je telefoon wordt gesleuteld, het gebruik van originele onderdelen, de snelle reparatietijd en niet geheel onbelangrijk: de heerlijke geur van versgemalen koffiebonen bij binnenkomst. Ten Nijenhuis: “Het klinkt cliché, maar de klant is koning. Daar hoort nou eenmaal de service van een goede kop koffie bij”. Daarnaast liegen de online reviews er ook niet om: de ruim 2000 reviews die de jongens hebben binnengehaald hebben een gemiddelde score van 9.6. Daar kan menig bedrijf nog wat van leren.

Repareren is het nieuwe kopen
Waarom zou je jouw smartphone laten repareren als je bij een nieuw abonnement vaak kosteloos een nieuw toestel met de laatste technische snufjes kan krijgen? Het antwoord van Ten Nijenhuis is helder en tweeledig: “Denk niet alleen aan je portemonnee, maar ook aan een duurzamere wereld”. Wat niet veel mensen weten, is dat je sinds 1 mei 2017 een BKR-registratie krijgt bij aanschaf van een smartphone in combinatie met een abonnement. Dit kan gevolgen hebben op het verkrijgen van andere leningen, zoals een hypotheek.
Blijham: “Repareren is het nieuwe kopen. De toekomst zal steeds meer uitwijzen dat repareren een slimme en goedkope oplossing is voor consumenten. In Zweden wordt de reparatiemarkt al dermate gestimuleerd met een laag btw-tarief.”

Toekomst van ThePhoneLab
De mannen verwachten niets dan succes in Haarlem, waar hun zaak op 10 februari een feestelijke opening heeft. In ruim drie jaar tijd wordt dit de vierde winkel. Wat hebben Ten Nijenhuis en Blijham nog meer voor ons in petto? Hun ambities liegen er niet om: “De bedoeling is om dit jaar drie nieuwe filialen in andere steden te openen. We zijn ons momenteel aan het oriënteren op een vijfde locatie. Wie weet is die wel al heel dichtbij”, aldus Blijham. Voor nu gaan de mannen in ieder geval hard aan de slag in Haarlem. Ten Nijenhuis: “We gaan deze prachtige stad veroveren, net als Amsterdam.”

Ben je benieuwd hoe dit avontuur verder gaat? Hou dan onze website in de gaten én ga langs bij ThePhoneLab in Amsterdam of Haarlem. Want een kapotte smartphone of niet, een leuke ervaring is het zeker.

ThePhoneLab opent op maandag 12 februari haar deuren aan de Grote Houtstraat 162 te Haarlem. Voor meer informatie kan je terecht op www.thephonelab.nl.