Happy Healthy Employee top 5

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:28

Persbericht - Men heeft het nog steeds te vaak over de ping pong tafel en de vrijdagmiddag borrel maar niet over de voordelen van een gezonde bedrijfscultuur. Bekijk onze Happy Healthy Employee top 5! Ook al geven verschillende onderzoeken aan dat de arbeidskrapte iets afneemt, de vraag naar personeel blijft ongekend hoog. Wat kan je er als onderneming aan doen om je personeel binnen te houden? De basis ligt volgens ons bij het Happy & Healthy houden van je personeel. Nu hoor ik je zeggen dat dit tegenwoordig wel bekend zou moeten zijn maar wij merken dat dit concept bij veel van onze klanten nog steeds te weinig wordt doorgevoerd in de bedrijfscultuur. Men heeft het nog steeds te vaak over de pinp pong tafel en de vrijdagmiddag borrel maar niet over de voordelen van een gezonde bedrijfscultuur. Bekijk onze Happy Healthy Employee top 5!

1. Investeer niet alleen in werk gerelateerde zaken maar ook in ontspanning
Uiteraard blijft het belangrijk om te investeren in de persoonlijke ontwikkeling van je personeel. Trainingen en cursussen blijven waardevol maar probeer daarnaast ook te investeren in manieren waarop je personeel kan ontspannen. Dit betekent niet alleen een vrijdagmiddagborrel maar ook andere opties zoals samen sporten. Dit zorgt ervoor dat je personeel uit de dagelijkse sleur stapt en bovendien zorgt het ook voor een sterkere band.

2. Een 38-urige werkweek
Een 38-urige werkweek biedt meerdere voordelen. Niet alleen betekent dit dat elke werknemer één keer in de vier weken een extra vrije dag heeft en dus een lang weekend, ook zorgt het ervoor dat werknemers efficiënter gaan werken in de tijd dat ze wel op kantoor zijn. Je werknemers genieten van een extra vrije dag en als ondernemer krijg je hier efficiëntie voor terug, iedereen blij!

3. Gezond eten
Met gezond eten bedoelen we niet dat je als ondernemer je personeel op een dieet moet zetten. Probeer dagelijks een goede en gezonde lunch voor je werknemers op tafel te zetten, zodat zij de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen. Hierdoor voelt iedereen zich beter, wat resulteert in een betere sfeer en (again) meer efficiëntie.

4. Een gezonde en schone werkplek
Het kantoor en de overige ruimtes regelmatig professioneel laten reinigen kan helpen om opgesloten allergenen en verontreinigende stoffen en nare geurigtjes, te elimineren. Het creëren van een schone werkplek is ook belangrijk vanuit het perspectief van een klant omdat het moeilijk is om een bedrijf serieus te nemen wanneer het kantoor er niet fris uitziet. Een nette en opgeruimde werkplek zorgt voor overzicht en structuur ook voor het interne personeel.

5. Eerlijk werknemersbeleid
Het is belangrijk dat er op voorhand duidelijke afspraken worden gemaakt over het takenpakket van een werknemer. Wanneer iedereen weet wat hij/zij moet doen kan er geen verwarring ontstaan. Daarnaast moet er niet met verschillende maten worden gemeten wanneer een bepaald personeelslid zijn/haar afspraken niet nakomt. Iedereen op de werkvloer is gelijk en dient ook zo behandeld te worden. Ook dit zorgt voor een betere werksfeer op de vloer.

Behoefte hier eens verder over te praten of nog aanvulling op onze top5? Neem gerust contact met Sharp and Smart Recruitment op!