Herfinanciering voor circulaire bergingsapp van Inbox

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:55

Persbericht - Onlangs financierde ABN Amro de verdere groei van Inbox SmartStorage. De toekomstplannen van Inbox sloten zo goed aan bij de circulaire visie van ABN, dat zij besloten een interview met CEO Rik Snelleman te publiceren op hun Insights pagina. Een deel van het interview lees je hieronder.

Wat is SmartStorage?

SmartStorage laat opslagruimte beter aansluiten bij de wereld van de toekomst. Huizen worden steeds slimmer (smarthomes). Kantoren worden steeds meer als service gehuurd dan als blok vastgoed. SmartStorage groeit of krimpt niet alleen mee met de behoefte van de huurder, het geeft ook maximale controle via een persoonlijk account in de app.

Consumenten hebben steeds meer spullen. Veel daarvan worden (bijna) nooit gebruikt. Met SmartStorage kunnen mensen hun rommelkamer omtoveren in iets waar ze dagelijks iets aan hebben, zoals een thuiskantoor of sportkamer. Met die spullen kun je vervolgens weer veel meer vanuit de app; uitlenen bijvoorbeeld!

Hoe draagt het bij aan een circulaire toekomst?

Opslagruimte is natuurlijk op zichzelf geen circulair product. Spullen die (even) niet (meer) nodig zijn, worden weggezet om eventueel nog eens gebruikt te worden. In de praktijk blijkt dat ze dan al snel worden vergeten. Uit het oog, uit het hart.

Door de nabijheid van de opslag via de SmartStorage app, voorkomen we dat klanten vergeten wat er eigenlijk in de opslagruimte bewaard wordt. Daardoor wordt het voor huurders eenvoudiger om deze spullen een tweede leven te geven. Door ze te verkopen, naar de kringloop te laten brengen of – in een later stadium – te verhuren.

Meer weten, samenwerken of een persoonlijk artikel ontvangen?

Lees hier het volledige interview…

Of reageer met jouw ideeën of vragen. We staan altijd open voor leuke samenwerkingen.

Tips of suggesties om via onze app nog efficiënter met woon- kantoor- of bouwruimte om te gaan? Dan zijn we extra benieuwd!

Ook schrijven we graag een op jouw platform afgestemd stuk content voor je, als je het leuk vindt om iets over dit persbericht te publiceren.