Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe Debiteuren365.nl zorgt dat rekeningen betaald worden

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:56

Persbericht - Dankzij onze software kun jij al heel gemakkelijk al je facturen laten verzenden. Maar wat doe je als de facturen niet (op tijd) betaald worden?

Software

Jouw debiteuren op orde houden kan in een handomdraai als je gebruik maakt van de software van Debiteuren365.nl. Of je nou een start-up of zzp’er bent, 5 of 50 werknemers in dienst hebt, Debiteuren365 heeft pakketten voor elk soort ondernemer.

We hebben een Gratis pakket voor kleine ondernemers die tot 3 facturen per maand versturen, maar we hebben ook een Instap en Basispakket met verschillende uitbreidingen. Wanneer je geen kaas hebt gegeten van debiteurenbeheer, of je vind het niet leuk, of er gaat te veel tijd in zitten, dan bieden wij ook een Uitbestedingsservice aan. Als je ons Uitbesteden pakket afneemt regelen wij dat de facturen betaald worden.

 

Servicegerichte professionals

Met het Uitbesteden pakket nemen wij uw zorgen over. Mocht de betalingstermijn van de factuur verstreken zijn, dan bellen wij uw debiteuren na. Dit wordt bij Debiteuren365 uitsluitend gedaan door professionals. Dit is voor ons heel belangrijk, omdat het over de klanten van onze opdrachtgever gaat. Daarom blijven wij ten alle tijden vriendelijk, servicegericht en professioneel aan de telefoon.

 

Bellen, mailen, langsgaan

De eerste stap in debiteuren is bellen. Vaak is één telefoontje genoeg om de debiteur eraan te herinneren dat er nog een factuur open staat. En wij kunnen in een paar seconden een e-mail sturen met een kopie van de factuur inclusief betalingslink. Zo wordt de betaling voldoen een fluitje van een cent.

 Tijdens de telefoongesprekken maken wij ook betalingsregelingen. Dit houdt in dat wij afspraken maken met de debiteur over wanneer wij de betaling kunnen verwachten. Kan de debiteur de betaling niet in één keer voldoen, dan kan er ook (in overleg met de opdrachtgever) een maandelijkse betaling plaatsvinden.

Er is maar zeer zelden sprake van onwil om te betalen. Maar mocht dit wel het geval zijn, nog blijven wij nog steeds professioneel aan de telefoon. Een vreemde heeft vaak meer overwicht op een debiteur, en onze debiteurenbeheerders hebben zich de zakelijke toon om facturen betaald te krijgen eigen gemaakt.

Nadat de factuur is verstreken komt er rente bovenop de nog te betalen rekening. Wij wijzen de debiteur daar altijd op. Vaak wordt, uit angst voor een nóg hogere factuur i.v.m. de rente, het bedrag snel overgemaakt.

In de schaarse gevallen waarbij telefonisch, noch e-mailcontact wordt beantwoord, schromen wij er niet voor om langs te gaan om de debiteur aan de openstaande factuur te herrineren.

Incasso

De incasso proberen wij te vermijden. Pas na een aantal maanden waar een heleboel telefoontjes en e-mails aan vooraf zijn gegaan besteden wij de debiteur uit aan ons eigen incassobureau, DBO Incasso.

Ligt de zaak bij het incassobureau, dan verstuurt de incasso eerst een brief dat het contact via het incassobureau gaat. De debiteur wordt nog steeds herinnerd aan de factuur en heeft altijd de mogelijkheid om te betalen.

Daarop volgt een sommatie dat de debiteur de factuur dient te voldoen. En onze specialisten bij het incassobureau blijven de debiteur telefonisch benaderen en proberen om tot een betalingsregeling te komen.