Hoe een wereldwijd netwerk de planeet schoonmaakt: Dockers introduceert Challenger Jeff Kirschner, oprichter van Litterati.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:19

Persbericht - Dit voorjaar keert de wereldwijde #DockersChallengers-serie terug. Dockers zet Challengers op de kaart: ondernemers die bereid zijn om iets te doen dat een verschil maakt in de wereld. Die twijfels overwinnen en geen enkel excuus hun doel in de weg laten staan. Dit seizoen introduceert Dockers Jeff Kirschner, oprichter en CEO van Litterati, een organisatie die het afval van de wereld identificeert, in kaart brengt en verzamelt. Jeff daagt overheden en fabrikanten uit om duurzamere oplossingen te vinden voor een wereld zonder zwerfafval.

JEFF KIRSCHNER – OP ZOEK NAAR ZIJN UITDAGING
Je weet nooit wanneer inspiratie je overvalt en het je een aantal revolutionaire ideeën oplevert.
Het idee voor Litterati begon tijdens een wandeling van de 46-jarige ondernemer met zijn kinderen, toen de 4-jarige dochter onderweg een stuk plastic zag liggen en zei: “Papa, dat hoort daar niet.”
Geïnspireerd door haar woorden en zijn eigen herinneringen als kleine jongen op zomerkamp die voorafgaand aan een bezoekdag vijf stukjes afval moest opruimen, bedacht hij een app met hetzelfde crowd-sourced-model, met als doel om met deze technologie zwerfvuil uit te roeien. Jeff zag een mogelijkheid om een gemeenschap van mensen te samen te brengen om een probleem op te lossen, daarmee ontstond Litterati in Oakland in 2012.

THE DOCKERS x LITTERATI CHALLENGE
Om de samenwerking van dit seizoen te starten, besloten Dockers en Jeff om een uitdaging aan te gaan om het bewustzijn met betrekking tot zwerfvuil te vergroten en het grootse CLEAN-bericht in de stad Oakland te creëren. Hiervoor maakte ze gebruik van het geo-gelokaliseerde mechanisme van Litterati: door het labelen van zwerfvuillocaties in de hele Californische stad vormden ze het woord CLEAN. Deze actie fungeert als een serieus pleidooi voor regeringen en fabrikanten om mee te werken om verschil te maken in de wereld. Dit is ook de reden van de samenwerking van Dockers en Litterati: het uitbreiden van een gemeenschap die de planeet helpt op te ruimen. Een community die in staat is om met technologie en gegevens zwerfvuil uit te roeien – “Er bestaat geen excuses, je kan de wereld zelf veranderen!”

ALWAYS ON
Litterati begon met niets meer dan een hashtag bij een foto, tagde een sigaret met #litterati en gebruikte geolocatie om aan te geven waar het afval was gevonden. Waar anderen slechts een simpele # zien, zag hij een hele gemeenschap. Zoals de Challenger zelf zegt, “individueel kun je een verschil maken, maar samen creëren we een impact”! Met zijn “Believe in your idea and treat obstacles as opportuniteit”-mindset, heeft hij de app gemaakt waar gebruikers zwerfvuil kunnen markeren dat ze hebben gezien en opgeraapt – een datagedreven benadering om een van de meest complexe en uitdagende problemen van de mensheid te begrijpen: vervuiling.

SMART-SERIES
Het verhaal van Jeff laat zien dat het beter is om altijd klaar te zijn ​​voor elke kans die op je af komt. Dus je kunt het een natuurlijke conclusie noemen dat Dockers samenwerkt met dit meesterbrein om zijn Smart Series innovatieplatform van Lente / Zomer 2019 opnieuw aan te jagen en de link te leggen met de verschillende strecht-technieken van hun materialen. Het resultaat is geniaal: chino’s die je alle comfort bieden die je nodig hebt voor je dagelijkse uitdagingen, met een veelzijdigheid in looks. Of het nou gecombineerd wordt met een klassiek shirt voor een zakelijke meeting of met een meer casual shirt voor informele gelegenheid.
Jeff Kirschner toont voor de campagne de Smart Series-helden; Smart 360 Flex ™, de perfecte reisbroek met vierweg stretch en extra details zoals een veiligheidszak. De Supreme Flex ™ (in de nieuwe Tapered cut) met flexibiliteit van het hoogste niveau voor nog meer bewegingsbereik zonder dat dit afdoet aan de vorm. #DockersAlwaysOn

Als onderdeel van dit Challenger-samenwerking ging Kirschner 3 dagen lang met journalisten van over de hele wereld rond in Lissabon. Sprout was erbij en deed verslag. Klik hier voor het artikel.

Bekijk hier de video van de samenwerking of ga naar www.dockers.com