Hoe kan jouw kantoorpand helpen bij het werven van nieuw personeel?

Heb je problemen met het voldoende bezetten van jouw kantoorruimte? Het kost moeite om de juiste werknemer voor jouw bedrijf te vinden, maar het is nog moeilijker om nieuwe werknemers kennis te laten maken met jouw bedrijf. Daarom geeft SKEPP je in dit blog 6 redenen hoe een kantoorruimte jou kan ondersteunen bij het vinden van potentiële werknemers.

Door de snelle groei van de economie zijn er nog veel functies bij bedrijven onvervuld, waardoor je als potentieel werknemer een ruime keuze hebt in werkgevers. Hierdoor is het essentieel dat je je als bedrijf differentieert van je concurrenten, door bijvoorbeeld de dagelijkse werkomgeving zo optimaal en onderscheidend mogelijk te maken, zodat je een prettige werkomgeving aan je nieuwe werknemers kunt garanderen. Hieronder vind je 6 tips hoe je dit het beste kan doen.

#1: Locatie is key

Het eerste waar potentiële werknemers naar kijken, is de locatie van je bedrijf. Zo hebben werknemers meestal een voorkeur, zoals een kantoor in Amsterdam. Het is belangrijk dat je kantoor centraal gelegen en goed bereikbaar is, maar hoe zorg je hiervoor? Zo is het handig dat jouw kantoorruimte in de buurt van een treinstation of bushalte ligt. Is dit niet mogelijk? Zorg er dan voor dat jouw werknemers gebruik kunnen maken van een reiskostenvergoeding.

Ook kan je ervoor kiezen om je bedrijf te vestigen nabij een hogeschool of universiteit. Zo creëer je bekendheid bij studenten, die na hun afstuderen gelijk door kunnen stromen in jouw bedrijf. Oud-studenten blijven namelijk vaak hangen in de stad waar ze gestudeerd hebben.

#2: De eerste indruk telt

Zodra potentiële werknemers bij jouw bedrijf naar binnen stappen, is de inrichting het eerste wat opvalt. Niemand wil natuurlijk in een verslonst en grijs pand werken. Zorg er dus voor dat je de visie van het bedrijf doorvoert in de inrichting. Staan jullie voor groei en innovatie? Laat dit zien met een moderne en flexibele kantoorinrichting. Weet je hier geen raad mee? SKEPP helpt je graag bij het adviseren en inrichten van je kantoorruimte. Op basis van jouw specifieke wensen wordt er een inrichting op maat gerealiseerd.

#3: Bied net dat beetje extra

Als bedrijf kun je je onderscheiden door je werknemers extra services te bieden in je kantoorruimte. Zo kun je een koffiecorner of lunchbar realiseren in je kantoorruimte. Ook motiveer je met een fitnessruimte een gezonde leefstijl. Zorg vooral dat je met de tijd meegaat en verschillende high tech-oplossingen aanbiedt, zoals keyless access of dynamic glass.

#4: Groen, groener, groenst

De laatste jaren komt de focus meer op duurzaamheid te liggen. Zorg er voor dat je als bedrijf hierin mee gaat, door te zorgen voor duurzame verlichting en afvalscheiding. Kijk ook of je kantoorpand goed geïsoleerd is, zodat er geen energie verloren gaat. Doordat jouw bedrijf actief bezig is met duurzaamheid, creëer je een positief bedrijfsimago bij zowel potentiele klanten als werknemers.

#5: Transparant op de werkvloer

Door te zorgen voor een ontspannen werksfeer op de bedrijfsvloer, creëer je meer transparantie voor je werknemers. Zo maak je het ze gemakkelijker om op je af te stappen met ideeën of opmerkingen en zorg je voor het behoud van een fijne werkomgeving.

#6: Ga voor veilig

Als je kantoorpand veilig is, voelen je werknemers zich ook veilig. Investeer dus in goede beveiliging en een alarmsysteem. Zo minimaliseer je de kansen op een inbraak, waar je werknemers je dankbaar voor zullen zijn. Dit straalt ook door naar toekomstige werknemers via mond-tot-mondreclame.

Duizelt het je een beetje na het lezen van dit blog en weet je niet waar je moet beginnen? Schakel dan de hulp in van SKEPP. Hun vastgoedconsultants helpen je graag bij het realiseren van een enerverende en inspirerende werkomgeving.

SKEPP Office as a Service

Gamechanging proptech-bedrijf in de wereld van vastgoed

SKEPP is in 2013 gestart en bestaat het bedrijf inmiddels uit 3 producten. Je zou ons kunnen zien als een disruptive gamechanger in een markt die aan het veranderen is. Met SKEPP richten we ons op deze ontwikkelingen door onszelf te profileren als een proptech-onderneming, door mee te gaan met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering en automatisering. Voorbeelden hiervan zijn Virtual Reality en Augmented Reality.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Het eerste product van SKEPP is Officelisting. Hier komen vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen we in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Het ruime aanbod aan kantoorruimten maakt SKEPP de Airbnb van de kantorenmarkt.

Officeplanner: virtueel inrichten van jouw kantoorruimte

Een ander product van SKEPP is Officeplanner: de one-stop-shop voor de inrichting van jouw huidige of nieuwe kantoorruimte. Met Officeplanner richt je virtueel heel gemakkelijk jouw kantoorruimte in met meubilair van Officeplanner. Je hebt de mogelijkheid om het meubilair te huren, huurkoop of kopen. Voorbeelden van unieke producten van Officeplanner zijn de Meetingbox, Phonebooth, Roomdivider en Dressoir. Deze producten sluiten aan bij de flexibiliteit die organisaties wensen. Met Officeplanner creëer jij supersnel jouw droomkantoor. Officeplanner is af te nemen indien je al voorzien bent van een kantoorruimte via SKEPP, elders een kantoor hebt gehuurd of als je meubilair wilt uitbreiden.

Officekit: hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen voor pandeigenaren

Het laatste product van SKEPP is het smart product Officekit. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Door de toenemende vraag naar flexibiliteit in de kantorenmarkt speelt Officekit in op de vraag naar ‘Office as a Service oplossingen’. Denk hierbij aan de ‘Kantoorhero’, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.

Office as a service, een customer journey die volledig wordt verzorgd

Office as a Service speelt in op de behoeften van de klant. De behoefte naar flexibiliteit neemt toe en de klant wil daarnaast zich thuis voelen op kantoor, boven zichzelf uitstijgen en hun passie uitleven. Een plek waar mogelijkheden zijn om te connecten, coworken en concentreren. Werken in een omgeving die optimaal aansluit bij de eisen en wensen van de werknemer. Oftewel, Office as a Service.