Hoe sluit u de beste factoring deal?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:17

Persbericht - Heeft u besloten om voor factoring te kiezen en uw openstaande rekeningen contant te maken zodat u niet hoeft te wachten op uw debiteuren? Dan is het belangrijk dat u een goede deal sluit met een factormaatschappij. Wij geven u graag drie tips zodat dit vlotter verloopt!

1. Vraag meerdere offertes aan

Om de kans te vergroten dat uw factoring-aanvraag geaccepteerd wordt, is het een goed idee om uw aanvraag bij twee à drie partijen in te dienen. Factoring Vergelijken doet dit voor u en vraagt standaard meerdere offertes aan bij partijen die het best bij het profiel van uw bedrijf passen. Er zijn veel minder bekende factormaatschappijen die zeer interessante voorwaarden hanteren. Ook zorgt de concurrentie voor een bewezen prijsdrukkend effect.

2. Een goed voorbereid man/vrouw is er twee waard

Voordat een factormaatschappij tot financieren overgaat dient u veelal cijfers te overhandigen. Zorg er dus voor dat uw cijfers en documenten correct en volledig zijn. Documenten die u veelal moet kunnen voorleggen zijn de cijfers van het afgelopen boekjaar, tussentijdse cijfers van het huidige jaar en een openstaande debiteuren- en crediteurenlijst.  Als u alles vlot en correct kunt aanleveren, is dit een groot pluspunt.

3. Let op verpandingsverboden

Een verpandingsverbod is een clausule in een contract van uw debiteur, dat bepaalt dat het verboden is de facturen te verpanden aan een bank of een factormaatschappij. Veel ondernemers zijn zich hier niet van bewust. Lees de leveringsvoorwaarden van de bedrijven met wie u zaken doet dus goed door en probeer deze verpandingsverboden te schrappen.

Wilt u meer tips? FactoringVergelijken.nl helpt u graag verder.

Kies voor Factoring Vergelijken

Overweegt u voor factoring (factoring zzp) te kiezen, maar weet u niet zo goed waar u kunt beginnen? Factoring Vergelijken maakt het overzichtelijk.  Door goede contacten en jarenlange ervaring zijn ze in staat passende offertes voor u op een rijtje te zetten. Deze ontvangt u binnen uiterlijk 2 werkdagen. Wilt u eenvoudig en vrijblijvend een vergelijking maken? Vertrouw dan op FactoringVergelijken.nl .