Hoe staat jouw personeelsplanning ervoor?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:09

Persbericht - Download de Dyflexis Planwijzer.

Voor veel bedrijven is personeelsplanning een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering. Te hoge personeelskosten leiden tot slechte bedrijfsresultaten, terwijl te lage personeelskosten kunnen leiden tot onderbezetting. Zeker wanneer bedrijven te maken hebben met een sterk wisselende bezetting of flexibele arbeidskrachten, heeft de planning een grote invloed op de bottom line. Toch wordt personeelsplanning vaak onderschat als strategisch middel. En dat is jammer, want met het juiste planningsbeleid valt veel winst te behalen. Door personeel efficiënt in te roosteren houd je de personeelskosten bijvoorbeeld onder controle. En door duidelijk te communiceren blijft het personeel gemotiveerd. Daarom is het belangrijk voor bedrijven om inzichtelijk te maken hoe het ervoor staat met de personeelsplanning. Wat gaat er goed en wat kan er beter? Om organisaties op weg te helpen is er de Dyflexis Planwijzer!

Ook als je al plant als een professional kan het geen kwaad om eens afstand te nemen en te kijken hoe processen verbeterd kunnen worden. Daarom heeft Dyflexis zijn jarenlange ervaring op het gebied van personeelsplanning en urenregistratie gebundeld in een handig overzicht. Met de Dyflexis Planwijzer beoordeel je je eigen planning en zie direct hoe jouw organisatie ervoor staat. Verstuur je het nieuwe rooster ruim van te voren, dan krijg je pluspunten. Kom je wel eens een BHV’er tekort op de werkvloer, dan krijg je (natuurlijk) geen punten. Aan de hand van je score laat de Dyflexis Planwijzer direct zien wat jouw organisatie goed doet, maar ook wat er nog verbeterd kan worden.

Daarnaast bevat de Dyflexis Planwijzer een aantal best practices van experts. Hiermee kun je vandaag nog aan de slag om de personeelsplanning structureel te verbeteren. Wist je bijvoorbeeld dat je het ziekteverzuim met bijna 10% kan laten dalen als je medewerkers meer vrijheid geeft? Dit is slechts één van de vele interessante inzichten die jou kunnen helpen bij het maken van een goede planning.

Download de Dyflexis Planwijzer en leer hoe je personeelsplanning in kunt zetten als strategisch middel om jouw organisatie verder te laten groeien.