Hoodhunt klaar voor volgende fase woningmarkt

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:40

Persbericht - Twee jaar na lancering ontwikkelt Hoodhunt in rap tempo door. Met ingang van april 2019 is het team uitgebreid met een nieuwe CEO, introduceert het een nieuwe aankoopbemiddelingsdienst en is het platform compleet gratis te gebruiken voor alle woningzoekers van Nederland.

In 2017 introduceerde Hoodhunt een compleet nieuwe benadering van de woningmarkt door naast het woningaanbod ook woningzoekers in kaart te brengen. Na doorontwikkelingen in 2018 biedt Hoodhunt nu het grootste aanbod aan woningzoekers van Nederland, en het meest complete aanbod van koopwoningen van Nederland. Buiten het aanbod van alle Nederlandse makelaars zijn er inmiddels meer dan 2500 koopwoningen op het platform die door woningeigenaren zelf worden aangeboden.

Saskia van Roode start als nieuwe CEO

Na de groei in 2017 en 2018 komt Hoodhunt in 2019 in een nieuwe fase, waarbij verschillende verdienmodellen onderzocht en gekoppeld worden. Als aanjager van dit proces is Saskia van Roode in april 2019 begonnen als de kersverse CEO van Hoodhunt. Founder Erwin de Wekker:  “Saskia is een ambitieuze, commerciële leider met sterke focus op uitvoering en groei. Zij heeft ruime leiderschapservaring en grondige kennis van online businesses en marktplaatsen. Tevens brengt ze een sterk netwerk aan potentiële (inter)nationale financierders met zich mee. Haar expertise en kennis sluit daarmee naadloos aan bij de huidige – en toekomstige ontwikkelingen van Hoodhunt. Alle stakeholders zijn het erover eens dat dit de perfecte timing is om de verantwoordelijkheid over te dragen aan Saskia.”

Aankoopbegeleiding: professionele begeleiding bij de aankoop van een pand

Als tweede grote uitbouw biedt Hoodhunt vanaf april 2019 naast alle gratis features ook een aankoopbegeleidingsdienst. De Wekker: “Vanuit de markt zien we dat er een enorme groep mensen is die zelf onderhandelen voor een woning te spannend vindt. Dat is niet zo gek natuurlijk; je koopt tenslotte niet iedere dag een woning, het is meestal de grootste koop in een mensenleven. Vanaf heden bieden wij daarom een -no cure no pay- aankoopbegeleiding voor iedereen die daar behoefte aan heeft. Daarbij nemen we ook het juridische stuk en de bouwkundige keuring voor onze rekening”.  De dienst wordt aangeboden tegen het tot nog toe scherpste tarief in de markt.

Laagdrempelig: alles gratis

Sinds de lancering in 2017 heeft Hoodhunt een trouwe groep van gebruikers opgebouwd. Tegen betaling konden gebruikers rechtstreeks in contact komen met elkaar, maar in de hernieuwde strategie is besloten om deze diensten voortaan kosteloos aan te bieden. Zo kunnen iedere woningzoeker en koper gratis gebruik maken van een dienst die voorheen premium was.  Zo zet Hoodhunt opnieuw een significante stap in het transparanter maken van de woningmarkt.