Is HPE OEM solutions de oplossing voor jouw bedrijf?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:24

Persbericht - Sinds april 2019 is IT dienstverlener H&R benoemd tot HPE OEM integrator. Ze zijn daarmee het derde bedrijf in Nederland dat deze status heeft bemachtigd. Zo’n partnerschap met HPE (Hewlett Packerd Enterprise) is een belangrijke stap voor H&R als vernieuwde IT organisatie. Maar hoe weet je als bedrijf nu wat de voordelen zijn van zo’n samenwerking met HPE OEM en H&R? In dit artikel schetsen wij een beeld wat OEM precies inhoudt.

Wat is OEM?

OEM staat voor Original Equipment Manufacturer. Een OEM product maakt onderdelen, subsystemen of software voor producten van andere bedrijven. Dit kan bijvoorbeeld het besturingssysteem of de microprocessor van een computer zijn. Als bedrijf kun je bepaalde onderdelen van een ander bedrijf kopen op OEM basis, zodat je deze niet zelf hoeft te ontwikkelen. Voorbeelden van technische producten die ondersteund worden door HPE OEM oplossingen zijn simulators (bijvoorbeeld een race- of vliegsimulator), virtual reality systemen, videobewaking oplossingen, sorteeroplossingen en software-oplossingen.

Wat zijn de voordelen van een OEM?

Wanneer je als bedrijf samenwerkt met een HPE OEM partner als H&R, is de kans groot dat het uiteindelijke product van betere kwaliteit is. HPE levert als OEM de technische onderdelen voor jouw eindproduct, terwijl H&R als OEM integrator jouw bedrijf ontzorgt bij alle hardware-technische uitdagingen. Op deze manier ben je ervan verzekerd dat de juiste hardware op de meest efficiënte manier wordt ingezet en zo een langere levensduur en beschikbaarheid krijgt. Zo komt er een eindproduct tot stand van een hoogwaardige kwaliteit, dat jarenlang meegaat.

In de video op de website van H&R kun je een voorbeeld zien van zo’n eindproduct en de samenwerking tussen H&R, HPE OEM & de relatie.

Het gebruik van HPE OEM branded hardware geeft je vijf jaar garantie op de base unit (normaliter is dit drie jaar). Daarnaast is er mogelijkheid tot re-branding en profiteert jouw bedrijf van lifecycle management en developer ondersteuning

Is een samenwerking met een HPE OEM partner iets voor jouw organisatie?

Als IT niet de core business van jouw bedrijf is, maar wel een onderdeel is van de oplossing(en) die jullie bieden, kan HPE OEM heel interessant zijn. Een samenwerking met HPE OEM partner H&R betekent meer stabiliteit, snellere en gemakkelijke bestelprocessen en niet alleen lokale, maar ook wereldwijde service. Zeker het overwegen waard dus!