Huur een kantoorruimte na de zomermaanden

Als je op zoek bent naar een kantoorruimte, kan het handig zijn om na te denken over de meest ideale periode om dit te doen. Elke periode of elk seizoen heeft namelijk zijn voor- en nadelen. SKEPP raadt je aan om op zoek te gaan naar een nieuwe kantoorruimte na de zomermaanden. Waarom? Dat vertellen ze je in dit blog!

Einde van de zomer

De zomer eindigt officieel op 23 september. De meeste werknemers zijn tegen deze tijd weer teruggekeerd van hun vakantie of vrije dagen en gaan fris en vol energie aan de slag. Veel nieuwe werknemers, die voor de zomer zijn aangenomen, beginnen meestal pas in de periode na de zomermaanden. Het kan dus zijn dat je na de zomermaanden aan het schuiven gaat met bureaus en werkplekken, waarna je tot de conclusie komt dat je werkplekken of kantoorruimte tekort komt.

Met de neus in de zon

Daarnaast zijn de zomermaanden (gemiddeld) de warmste maanden in het jaar. Zeker de afgelopen jaren zijn de temperaturen in Nederland flink gestegen. We hebben al kennis gemaakt met tropische dagen, dagen waarop de temperatuur 30 graden Celsius of hoger is. Zo hadden we dit jaar 11 tropische dagen en de verwachting is dat we in 2085 28 tropische dagen zullen gaan krijgen. Met zulke temperaturen zit je er natuurlijk niet op te wachten om te moeten verhuizen.

Wat wil ik?

Bovendien zorgt een vakantie voor nieuwe impulsen. Je hebt namelijk eindelijk de tijd om na te denken over wat je ambities zijn en wat je van je huidige functie vindt. Daardoor kan het zijn dat een werknemer na de vakantie ineens mededeelt dat hij of zij graag een andere functie wil vervullen of op zoek gaat naar een nieuwe baan. Dan wil je niet met een te grote of kleine kantoorruimte zitten, waarvan je net een paar maanden ervoor het huurcontract hebt getekend.

Bespaar tijd én geld

Overigens kan het erg lastig zijn om te verhuizen tijdens de zomer. In de zomer zijn namelijk veel bedrijven tijdens de bouwvakantie gesloten, waardoor je soms al een vertraging van meerdere weken op kunt lopen. Dit loopt natuurlijk aardig in de kosten, qua uitgaven en gemiste inkomsten. Na de zomermaanden zijn alle bedrijven weer geopend en hebben ze alle tijd om je te ondersteunen bij het verhuizen naar een nieuwe kantoorruimte.

Daarnaast is bewezen dat de meeste mensen in de lente verhuizen, wat betekent dat verhuisbedrijven in die periode drukker (en soms zelfs duurder) zijn. Bespaar dus kosten en stress van het zoeken door op tijd offertes aan te vragen, waardoor je op je gemak kunt kiezen tussen verschillende bedrijven en de meeste voordelige periode kunt kiezen, na de zomer dus!

De zoektocht begint!

SKEPP heeft je genoeg redenen gegeven om na de zomermaanden van kantoorruimte te wisselen, maar ontbreekt voor jouw bedrijf alleen nog die nieuwe kantoorruimte? Neem eens een kijkje in het ruime aanbod van SKEPP of neem contact op met één van de vastgoedconsultants, waarna ze jou graag verder helpen bij de zoektocht naar de perfecte kantoorruimte!

SKEPP Office as a Service

Gamechanging proptech-bedrijf in de wereld van vastgoed

SKEPP is in 2013 gestart en bestaat het bedrijf inmiddels uit 3 producten. Je zou ons kunnen zien als een disruptive gamechanger in een markt die aan het veranderen is. Met SKEPP richten we ons op deze ontwikkelingen door onszelf te profileren als een proptech-onderneming, door mee te gaan met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering en automatisering. Voorbeelden hiervan zijn Virtual Reality en Augmented Reality.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Het eerste product van SKEPP is Officelisting. Hier komen vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen we in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Het ruime aanbod aan kantoorruimten maakt SKEPP de Airbnb van de kantorenmarkt.

Officeplanner: virtueel inrichten van jouw kantoorruimte

Een ander product van SKEPP is Officeplanner: de one-stop-shop voor de inrichting van jouw huidige of nieuwe kantoorruimte. Met Officeplanner richt je virtueel heel gemakkelijk jouw kantoorruimte in met meubilair van Officeplanner. Je hebt de mogelijkheid om het meubilair te huren, huurkoop of kopen. Voorbeelden van unieke producten van Officeplanner zijn de Meetingbox, Phonebooth, Roomdivider en Dressoir. Deze producten sluiten aan bij de flexibiliteit die organisaties wensen. Met Officeplanner creëer jij supersnel jouw droomkantoor. Officeplanner is af te nemen indien je al voorzien bent van een kantoorruimte via SKEPP, elders een kantoor hebt gehuurd of als je meubilair wilt uitbreiden.

Officekit: hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen voor pandeigenaren

Het laatste product van SKEPP is het smart product Officekit. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Door de toenemende vraag naar flexibiliteit in de kantorenmarkt speelt Officekit in op de vraag naar ‘Office as a Service oplossingen’. Denk hierbij aan de ‘Kantoorhero’, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.

Office as a service, een customer journey die volledig wordt verzorgd

Office as a Service speelt in op de behoeften van de klant. De behoefte naar flexibiliteit neemt toe en de klant wil daarnaast zich thuis voelen op kantoor, boven zichzelf uitstijgen en hun passie uitleven. Een plek waar mogelijkheden zijn om te connecten, coworken en concentreren. Werken in een omgeving die optimaal aansluit bij de eisen en wensen van de werknemer. Oftewel, Office as a Service.