Huur een kantoorruimte na de zomermaanden

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:12

Persbericht - Als je op zoek bent naar een kantoorruimte, kan het handig zijn om na te denken over de meest ideale periode om dit te doen. Elke periode of elk seizoen heeft namelijk zijn voor- en nadelen. SKEPP raadt je aan om op zoek te gaan naar een nieuwe kantoorruimte na de zomermaanden. Waarom? Dat vertellen ze je in dit blog!

Einde van de zomer

De zomer eindigt officieel op 23 september. De meeste werknemers zijn tegen deze tijd weer teruggekeerd van hun vakantie of vrije dagen en gaan fris en vol energie aan de slag. Veel nieuwe werknemers, die voor de zomer zijn aangenomen, beginnen meestal pas in de periode na de zomermaanden. Het kan dus zijn dat je na de zomermaanden aan het schuiven gaat met bureaus en werkplekken, waarna je tot de conclusie komt dat je werkplekken of kantoorruimte tekort komt.

Met de neus in de zon

Daarnaast zijn de zomermaanden (gemiddeld) de warmste maanden in het jaar. Zeker de afgelopen jaren zijn de temperaturen in Nederland flink gestegen. We hebben al kennis gemaakt met tropische dagen, dagen waarop de temperatuur 30 graden Celsius of hoger is. Zo hadden we dit jaar 11 tropische dagen en de verwachting is dat we in 2085 28 tropische dagen zullen gaan krijgen. Met zulke temperaturen zit je er natuurlijk niet op te wachten om te moeten verhuizen.

Wat wil ik?

Bovendien zorgt een vakantie voor nieuwe impulsen. Je hebt namelijk eindelijk de tijd om na te denken over wat je ambities zijn en wat je van je huidige functie vindt. Daardoor kan het zijn dat een werknemer na de vakantie ineens mededeelt dat hij of zij graag een andere functie wil vervullen of op zoek gaat naar een nieuwe baan. Dan wil je niet met een te grote of kleine kantoorruimte zitten, waarvan je net een paar maanden ervoor het huurcontract hebt getekend.

Bespaar tijd én geld

Overigens kan het erg lastig zijn om te verhuizen tijdens de zomer. In de zomer zijn namelijk veel bedrijven tijdens de bouwvakantie gesloten, waardoor je soms al een vertraging van meerdere weken op kunt lopen. Dit loopt natuurlijk aardig in de kosten, qua uitgaven en gemiste inkomsten. Na de zomermaanden zijn alle bedrijven weer geopend en hebben ze alle tijd om je te ondersteunen bij het verhuizen naar een nieuwe kantoorruimte.

Daarnaast is bewezen dat de meeste mensen in de lente verhuizen, wat betekent dat verhuisbedrijven in die periode drukker (en soms zelfs duurder) zijn. Bespaar dus kosten en stress van het zoeken door op tijd offertes aan te vragen, waardoor je op je gemak kunt kiezen tussen verschillende bedrijven en de meeste voordelige periode kunt kiezen, na de zomer dus!

De zoektocht begint!

SKEPP heeft je genoeg redenen gegeven om na de zomermaanden van kantoorruimte te wisselen, maar ontbreekt voor jouw bedrijf alleen nog die nieuwe kantoorruimte? Neem eens een kijkje in het ruime aanbod van SKEPP of neem contact op met één van de vastgoedconsultants, waarna ze jou graag verder helpen bij de zoektocht naar de perfecte kantoorruimte!