Inbox: de iCloud voor spullen volgens Hubspot

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:44

Persbericht - Het digitaliseren van een klassiek sterk locatiegebonden businessmodel naar online aanwezigheid met een landelijke dekking, is geen geringe uitdaging. Inbox Storage lanceerde anderhalf jaar geleden de eerste bewaar-app voor spullen van Nederland. De online groei bleef zelfs bij Hubspot niet onopgemerkt.

De opslagbranche is van oudsher een bij uitstek offline, locatiegerichte branche. Niet vreemd natuurlijk: er is een beperking aan de afstand die mensen bereid zijn af te leggen voor het opslaan van hun spullen. Wonen in Rotterdam en naar Utrecht moeten om je kerstballen uit de opslag te halen, is nu eenmaal niet praktisch.

De meeste mensen het liefst zo min mogelijk bij hun opslag, zelfs als die wel in de buurt is. James Worthy wijdde er zelfs een column in het Parool aan. Inbox besloot het klassieke businessmodel daarom op een heel andere manier te benaderen.

Groeien door digitalisering

Inbox Storage besloot het businessmodel van het verhuren van opslagruimte te digitaliseren, om het beter aan te laten sluiten bij een tijd die bovenal service gericht is. Inspiratie: het “opslaan” van digitale gegevens. Al onze foto’s en andere bestanden staan tegenwoordig in de cloud, waardoor ze in feite altijd binnen handbereik zijn.

De belangrijkste doelgroep waar zij zich op richten, zijn enerzijds de particulier die thuis te weinig ruimte heeft en de app gebruikt als een verlening van de woning. Anderzijds is het de ondernemer die geen berging bij zijn kantoor heeft, maar toch altijd en overal wil kunnen beschikken over voorraden, stand- en promotiemateriaal of kantoormeubilair.

Meer over deze transformatie is te lezen in dit gesprek met KPN

De iCloud voor spullen volgens Hubspot

Het bedrijf besloot vol in te zetten op de online aanwezigheid, waarbij de inbound marketing strategie van Hubspot als leidraad werd gekozen. Na een stroeve start – grootste uitdaging: boeiende inbound content schrijven over een stoffig product – gaat het nu hard.

Dat bleef ook bij Hubspot zelf niet onopgemerkt. Onlangs verscheen daar een customer case over de groeicijfers die Inbox met behulp van de Hubspot software realiseerde.