Influencers van LinkPizza bereiken meer dan 100 miljoen mensen

Amsterdam, september 2020 – Het netwerk van de Amsterdamse scale-up LinkPizza maakt een enorme groei door en heeft de magische grens van 100 miljoen bereik behaald; via het hele netwerk van LinkPizza bereik je in Nederland in totaal meer dan 100 miljoen mensen. Met onze 17 miljoen inwoners zou dus in theorie iedere Nederlander zes maal door één van de aangesloten influencers bereikt kunnen worden. Voor adverteerders betekent dit dat via deze online marketingtool in theorie alle Nederlanders digitaal te bereiken zijn.

Mijlpaal

Het platform LinkPizza, waarbij bijna vierduizend gevalideerde influencers zijn aangesloten, meet via koppelingen automatisch hoeveel bereik gerealiseerd is op alle aangesloten websites, blogs, Instagram- accounts, Facebookpagina’s, YouTube-kanalen en Twitter-accounts. In augustus was het cumulatieve bereik van alle platforms samen groter dan 100 miljoen. Een belangrijke mijlpaal voor de snel groeiende Amsterdamse internetonderneming.

Meetsysteem

“Steeds meer merken en influencers weten ons te vinden. We laten op LinkPizza alleen kanalen toe van influencers met minimaal 1.500 volgers of een bereik van 1.000 unieke bezoekers per maand. Daarnaast meten we alles zelf en zijn we dus niet afhankelijk van de niet altijd even accurate informatie van derden. Een dashboard laat de voor adverteerders meest belangrijke informatie zien, zoals uniek bereik, SEO waarde, engagement en interactie. 100% nauwkeurig, up-to-date, controleerbaar en transparant. Hiermee wordt influencer marketing niet alleen meetbaar, maar ook schaalbaar.”, zegt CEO Klaas Joosten.

Over LinkPizza

LinkPizza is in 2017 gestart als platform voor adverteerders die willen samenwerken met gevalideerde Nederlandse influencers. Deze influencers kun je selecteren op aandachtsgebied, specialisme en bereik. De influencers hebben een eigen tariefkaart (mediakit) en komen met een voorstel op basis van een geplaatste briefing; het is eigenlijk een soort marktplaats die bovendien influencer marketing makkelijk schaalbaar en meetbaar maakt. Steeds meer bedrijven zien de voordelen van gestroomlijnde inzet van content creators voor hun branding, vindbaarheid en sales.

LinkPizza.com faciliteert het hele proces van zoeken en selecteren van creators tot aan het reviewen en meten van de resultaten. Inmiddels hebben ruim 2.600 adverteerders de weg naar influencer marketing en LinkPizza gevonden. Het platform meet real time alle resultaten van de campagnes, zodat op elk gewenst moment de voortgang en het resultaat van de campagne gemonitord kan worden.

Voor (startende) MKB bedrijven is naamsbekendheid van cruciaal belang; zowel (potentiele) klanten als aandeelhouders en investeerders vinden het fijner zakendoen als je daar aan werkt.

Heb je wel eens het gevoel dat er zó veel te communiceren is, maar dat de tijd ontbreekt? Wel eens zin in externe daadkracht? Een snufje know-how en inzicht van buitenaf? Fair Focus Communicatie is in 2012 gestart met de ambitie het MKB en startups te helpen professioneel, transparant en effectief te communiceren en fungeert als jouw externe communicatie brigade. Zo krijgen al die zaken die er toe doen, daadwerkelijk een kans en een toekomst.

Wat we doen?

Het commercieel communiceren van je boodschap: we vertellen jouw doelgroepen over je product, dienst en bedrijf. We helpen om je verhaal over leuke nieuwswaardige feiten, positieve initiatieven, kansrijke ontwikkelingen en relevante trends helder over te brengen.

Dit doen we via online media, maar natuurlijk ook met persberichten richting good-old-print-media. Daarnaast houden wij ons ook bezig met lobbyen/netwerken (in/rond Amsterdam), drukwerkproductie, het organiseren van evenementen, direct marketing en we hebben een korte lijn naar sales support organisaties... Voor je volledige marketing communicatie kan je dus bij Fair Focus terecht of voor specifieke onderdelen daarvan. 

 Zodat je naam bekender wordt bij de relevante media en (potentiële) relaties en belangengroepen. En er overal wat belletjes gaan rinkelen. Ook bij jou!

Effectief communiceren over zaken die er toe doen, via geselecteerde kanalen. Daar gaat het om. Dat is communicatie van deze tijd!