Investeerders in Haarlemse fintech startup RevenYOU zien waarde 800% stijgen.

RevenYOU is een fintech bedrijf uit Haarlem met een missie: ‘Wij gaan de hele wereld van beleggen niet alleen op zijn kop zetten, we maken hem ook veel groter, veiliger en leuker.’

De visie van RevenYOU:

Beleggen gaat de komende jaren totaal veranderen. Handmatig ‘portfolio’ beleggen zal langzamerhand verdwijnen. Beleggen wordt een taak van algoritmes, big data en netwerkplatforms. De menselijke factor verdwijnt niet, sterker nog: technologie maakt juist de ontplooiing van menselijk creativiteit en genialiteit mogelijk.

RevenYOU loopt voorop in deze trend en dat blijkt een schot in de roos voor investeerders. De eerste aandeelhouders zagen de waarde van hun aandelen met 8,86 maal, dus 886% stijgen in slechts acht maanden.

Zet de waardestijging door?

RevenYOU is nog niet ‘live’ met haar eindproduct; de app waarmee iedereen toegang krijgt tot deze nieuwe manier van beleggen. De huidige waarde is gebaseerd op het netwerkplatform ‘Tower’ dat wel al klaar is en een ander product: de eigen handelsbeurs. RevenYOU ziet de huidige waardering als slechts een begin. Deze waardering is een reflectie van de technologisch hoogstaande producten die in het afgelopen jaar ontwikkelt zijn. Dit voorjaar gaat de app live, worden de klanten geworven, en begint de waardeopbouw pas echt.

Crowdfunding en roadshow

RevenYOU vind crowdfunding minstens net zo belangrijk als de ‘grote investeerders’. ‘Crowdfunding is voor ons ook een heel logische stap’, zegt co-founder Michiel Stokman. ‘Ons product is gemaakt voor beleggers en onze klanten zijn beleggers. Via crowdfunding en roadshows halen we geld op voor RevenYOU en introduceren we ons product aan de juiste doelgroep. Ideaal.’

RevenYOU organiseert een crowdfunding ronde middels de Investors Roadshow in maart en april. RevenYOU komt in deze maanden in de volgende steden: Hoorn, Leeuwarden, Amsterdam, Groningen, Baarn en Eindhoven. Met als doel: RevenYOU’s visie en plannen duidelijk maken en één miljoen euro ophalen via de Nederlandse belegger. Voor meer informatie zie: https://www.revenyou.io/nl/investeerders

Investeringsgeld is de komende jaren nodig om de groei te voorfinancieren. De kunst is steeds om op alle onderdelen dezelfde hoge groeisnelheid te bereiken. Juridisch, technologie, finance en sales: Alles moet perfect synchroon groeien. De kost gaat voor de baat uit.

Naast crowdfunding zijn investeringsfondsen ook belangrijk. ‘RevenYOU onderhoud contacten met zo’n 120 Venture Capital (VC) relaties’, aldus co-founder Colin Groos. RevenYOU heeft een principe-deal gesloten met een Engelse Venture Capitalist. ‘De deal is voor 95% rond, dus ik noem nog geen namen’ zegt Colin.  Het is een serieuze partij en de due dilligence aan beide zijden is positief. Het gaat om een investering van 3,6 miljoen. Colin zegt verder: ‘Twee maanden na de oprichting hadden we al een hele grote investeerder, dit klapte op het allerlaatste moment. De champagnefles gaat pas open als alles ook echt rond is.’

Meld u aan voor de RevenYOU roadshow:

650.000 euro reeds opgehaald in 2018

RevenYOU haalde al eerder geld op in juni 2018. Na eerst een paar ton eigen geld in RevenYOU te hebben gestoken, haalden de drie oprichters via een eerste crowdfund 650 duizend euro op.

RevenYOU werkt voor de crowdfund met een STAK: echte, verhandelbare, aandelen, maar zonder stemrecht. De voorzitter is onafhankelijk. Het is een actief netwerk, gemiddeld elke twee/drie maanden vindt een bijeenkomst plaats. Tijdens deze bijeenkomsten, maar ook met de tweewekelijkse e-mail update, geeft de directie volledige inzage in de bedrijfsvoering.

RevenYOU

Sinds: 2018, locatie: Haarlem

Missie: ‘Wij gaan de hele wereld van beleggen niet alleen op zijn kop zetten, we maken hem ook veel groter, veiliger en leuker.’

Platform financiële algoritmes, beleggings-app, ‘hybrid’ exchange

Oprichters: Colin Groos, Michiel Stokman, Stefan Bijen

Aantal medewerkers: 14 fte

Waardering: 33 miljoen euro (2019), opgebouwd in drie rondes: 3,5 miljoen in mei 2018, 5,5 miljoen in juli 2018, en na ontwikkeling van de hybride beurs: 30 miljoen in januari 2019. Deal van 3,6 miljoen ‘99%’ zeker rond tegen waardering ‘hoger dan 30 miljoen euro.’

Aandeelhouders: ruim 60, Amazon is growth supporter en gaf 100.000,- euro.

Doel crowdfund: Max 1 miljoen euro in 2019. Ten behoeve van technische ontwikkeling, lancering app en doorontwikkeling algoritme academy.

Wat is RevenYOU?

‘RevenYOU is qua concept -het plaform- vergelijkbaar met Spotify of YouTube. Alleen ontwikkelen wij dit concept voor de grootste industrie ter wereld: de financiële industrie, die op dit moment een enorme transformatie doormaakt.
We leven inmiddels in een wereld van A.I., big data en de ‘individu als producent’. Kijk maar naar Amazon, Spotify of YouTube. Bij YouTube is het ‘iedereen’ die het product maakt, maar slimme algoritmes en big data zorgen voor het succes achter de schermen. RevenYOU opent de wereld van handelen met algoritmes voor het grote publiek: eenvoudig via de app op de mobiele telefoon, de toekomst van beleggen.
Michiel Stokman zegt: “Naast het gouden idee, moest ook het team goudgerand zijn. Geld, ervaring, netwerk, ambitie: Alles kwam samen. ‘Colin heeft een sterke achtergrond en track record in sales. Stefan is één van de beste programmeurs die ik ken. Samen weten wij zowel technisch als operationeel snel grote sprongen te maken. Het is echt een unieke ‘match made in heaven’.”

Ambitie: Wereldwijd 2 tot 3 miljoen app downloads is slechts een start

De RevenYOU app is reeds uitgebreid getest op ‘user experience’. De app is met name goed in het simpel en gemakkelijk houden van beleggen. Michiel Stokman: ‘We verwachten dat we met 3,6 miljoen euro ongeveer 2 tot 3 miljoen app downloads genereren. “Wij zijn uiteindelijk een Saas (Software as a Service) bedrijf. We kunnen heel betrouwbaar uitrekenen wat een download kost, en belangrijker hoeveel levert een klant op en wat kost het om een klant te werven?

Het hogere doel: Iedereen ter wereld toegang bieden tot beleggen

De oprichters van RevenYOU hebben een sterke idealistische kant. Een bijdrage leveren aan bestrijding van armoede via techniek is een nobel doel, en een grote drijfveer. Iedereen, ook minder kansrijken, toegang geven tot beleggen heeft een enorme impact. Naast de factor ‘arbeid’ krijgt dan ook iedereen toegang tot de factor ‘kapitaal’.

Voor meer informatie over RevenYOU zie: https://www.revenyou.io/

RevenYOU:  Welkom in de wereld van geautomatiseerde handelsstrategieën  Niet alleen de grote bedrijven en banken zullen in de toekomst toegang hebben tot Quants en de meest hoogwaardige handels technologiën; RevenYOU geeft iedereen in de wereld gelijke kansen op hoge rendementen, via een simpele app.

Wat is RevenYOU precies?

RevenYOU geeft u via de app heel eenvoudig toegang tot de meest hoogwaardige algoritmes, bots en technologieën. Met een tip in de app doet u mee met de besten in hun vak.
Waarom zitten de beste traders op RevenYOU? Het is een innovatief open platform voor de nieuwe generatie. Handel beter, sneller en efficiënter met behulp van kunstmatige intelligentie en machine learning. Deel eenvoudig jouw strategieën en successen met anderen!
Maak gebruik van de kennis van de bots makers. Tot nu toe handelden deze slimmeriken alleen met eigen geld, of met geld van investeerders. Met RevenYOU kunnen ze de hele wereld veilig bedienen. Zij verdienen zo (veel) meer en u kunt profiteren van deze nieuwe kijk op het delen van kennis en het handelen met algoritmes.
Het platform staat al, de app komt in januari 2019. Al meer dan 6000 tech teams zijn ingeschreven. We zien rendementen hoger dan die bij traditionele beleggers adviseurs zoals Goldman Sachs.

Q1 2019 update:

- 5500 teams van developers en Artificial Intelligence data scientists zijn algoritmes aan het maken op ons platform
- De app gaat live in april 2019
- Ons platform begint in de cryptomarket, maar zal snel uitbreiden naar andere markten zoals forex en aandelen