Je bestanden veilig opslaan op Wereld Backupdag

Bestanden kwijtraken gebeurt vaker dan je denkt. Zowel privé als zakelijk. Door een klein foutje kun je het werk van dagen in één luttele seconde kwijtraken. Voorkom dit en kom naar de workshop op 31 maart!

Wist je dat:

• 90% van de ondernemers geen backup maakt of de backup en beveiliging slecht heeft geregeld;
  • één op de vijf mkb'ers slachtoffer is van cybercriminaliteit;
  • één op de drie mkb’ers werkt met een verouderd besturingssysteem zoals Yosemite of El Capitan;
  • 113 telefoons per minuut kwijtraken;
  • 29% van de rampen per ongeluk gebeuren;
  • 1 op de 10 computers iedere maand geïnfecteerd raakt met een virus;
  • 3,4 miljoen Nederlanders in 2017 slachtoffer van cybercrime zijn geweest;

Voorkom narigheid, kom naar de workshop!

Op deze wereld back-up dag leggen wij door middel van time machine uit hoe je een backup maakt op een externe schijf, via time capsule of online (Google Drive). Daarnaast krijg je een persoonlijke MacBook-APK (periodieke onderhoudscontrole) + 23 handige onderhoudstips voor je MacBook. Investeer in deze dag: datarecovery kost minstens een paar honderd euro en onmetelijke stress.

Praktische info

Voor wie? Mac gebruikers, ondernemers, flexwerkers, studenten.
Waar? HNK Utrecht West, Weg der Verenigde Naties 1.
Wanneer? 31 maart, 10-12 uur en 14 - 16 uur.
Neem je MacBook + stroomkabel mee!

Prijs op Wereld Backup dag:

€ 97,-- voor bedrijven ex btw.
€ 97,-- voor particulieren inclusief btw.
€ 27,-- voor studenten

Aanmelden: stuur een e-mail naar maurits@macleasy.nl

Wat is Macleasy BV?
Macleasy BV is een sociale onderneming die zich bezighoudt met levensduurverlenging van 4-10 jaar oude, trage, kapotte en afgeschreven MacBooks.

Wat doet Macleasy?
Macleasy BV repareert, ruilt in en fairkoopt sustainable MacBooks & nieuwe MacBooks. Daarnaast begeleiden wij Wajongers via de Mac Academy naar hun (1e) baan.

1. Reparatie Services
Snelle en betaalbare reparaties van val-, vocht- en stootschade, traagheid, crash, hack, virus en data recovery. Binnen 1 tot 3 dagen klaar met 2 jaar inruilgarantie. Ook leveren wij een verzekeringsrapport en second opinion.

2. Inruil Services
De kapotte, afgeschreven of niet meer te repareren MacBook inruilen voor een sustainable of nieuwe MacBook. De inruilwaarde van je oude MacBook kan oplopen tot wel € 900,--.

3. Fairkoop sustainable MacBooks
Dit zijn duurzame MacBooks met een eerlijke prijs die gereviseerd zijn door Wajongers en jongvolwassenen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Een sustainable MacBook heb je al vanaf € 347,-- met  2-3 jaar garantie.

Mac Academy
Dit is Mac opleidingsprogramma van Macleasy BV.  Met de Mac Academy begeleiden we Wajongers naar hun eerste vaste baan en bieden we werkplekleren, stageplekken en projecten in samenwerking met  ROC Midden Nederland en MBO Utrecht. Dit programma wordt mogelijk gemaakt door o.a. donaties van bedrijven en particulieren van hun - verouderde - Macbooks, iMacs en Mac Mini’s.

Waarom doen we het?

We zien namelijk dat:

• MacBooks die 4-10 jaar oud, traag of kapot zijn, te vroeg worden afgeschreven of in de kast worden gelegd.
  • MacBook reparaties te duur zijn, te lang duren met te korte garanties.
  • Refurbished MacBooks te duur zijn in vergelijking tot een nieuwe MacBook

Dit is onnodig en zonde voor het milieu en je portemonnee.

Waar staan we voor?
Samenwerken, duurzaamheid en circulair maatschappelijk verantwoordelijk ondernemen staan bij ons centraal. Macleasy houdt hierbij Mens, MacBook en Milieu (people-product-planet) in acht. Zo zetten wij ons naast verspilling van apparatuur ook in tegen verspilling van Human Capital. Macleasy heeft Wajongers in dienst die helpen bij de reparatie van MacBooks.

Wat is ons doel?
Door de levensduur van MacBooks te verlengen kan iedereen zich een MacBook veroorloven, dragen we met zijn allen bij aan een schoner milieu en helpen we jongvolwassenen uit de Wajong.

Wat is onze kracht?
In je eentje kom je ver, maar samen bereik je meer! Met deze gedachte werken wij samen met scholen, bedrijven, professionals en studenten. Wij geloven in triple win. Door korte lijnen leveren we snelle services en kwaliteit tegen een eerlijke prijs.