Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Kantoormeubelen huren of huurkopen? SKEPP maakt het mogelijk!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:30:34

Persbericht - De trends deden al voorspellen dat we in de nabije toekomst zouden gaan richting het locatieonafhankelijk werken. Het coronavirus heeft dit proces versnelt, waardoor er een verschuiving ontstaat bij veel kantoren. De vraag rondom kantoorinrichting verandert daardoor ook mee. SKEPP ervaart een groei van bijna 200% naar het huren of huurkopen van kantoormeubelen in vergelijking met voor de coronacrisis. Veel ondernemers hebben namelijk niet de middelen of de luxe om risico’s te nemen of grote aankopen te doen. Kortom, SKEPP maakt het mogelijk om ondernemers te laten kiezen in de betaalvorm van het kantoormeubilair, zodat er geen investering vooraf nodig is om het kantoor naar wens en smaak in te richten.

Veel kantoren stonden er verlaten bij de afgelopen maanden door de uitbraak van het coronavirus. Tijdens de periode van thuiswerken worden er voordelen ervaren, maar ook nadelen. Voordelen zijn de files die men kan vermijden, tijd overhouden voor sporten of later opstaan. Toch was er ook een keerzijde van de medaille. Zo zijn we er achter gekomen dat het fulltime thuiswerken niet aan iedereen is besteed. Het kantoorleven zorgt namelijk ook voor de sociale factor in het leven. Denk aan het praatje bij de koffieautomaat, de gezamenlijke lunch en de vrijdagmiddagborrel als afsluiter van de week. Deze momenten zijn lastig te vervangen met Zoom of Google Hangout. 

Doordat er nu versoepelingen plaatsvinden en aangepaste richtlijnen omtrent het kantoorleven, is het terugkeren naar kantoor weer mogelijk. In combinatie met de trend rondom het locatieonafhankelijk werken is er een verschuiving zichtbaar in de kantoorinrichting. Al waren de eerste stappen al gezet in het kantoor. Al een lange tijd was het kantoor niet alleen maar gebruikt als typfabriek, zoals we dat van vroeger kennen. Het kantoor is meer een community aan het worden en speelt een belangrijke en sociale rol in het leven van veel mensen. Er wordt daarom meer aandacht besteed aan de uitstraling en de inspiratie op kantoor. Het hebben van een relaxruimte, een inspirerende meetingbox tot aan een creatieve kantine zijn al steeds normaler, net als het kunnen sporten op kantoor. Kantoor is beleving, is een community én draagt bij aan het sociale leven van werknemers. 

De aankomende tijd zullen mensen nog steeds deels thuiswerken, maar ook deels weer naar kantoor gaan. Niet alleen merken we de voordelen van het kantoorleven, ook blijkt dat we toch niet zonder kunnen. Het kantoor heeft niet alleen de functie van het uitoefenen van het werk, maar ook heeft het een grote sociale factor voor veel mensen. Het is een uitje, even samenkomen bij het koffieapparaat en het weekend bespreken met je collega’s. Wil je als ondernemer weer zorgen voor een veilige kantooromgeving of wil je het kantoor voorzien van passend en uitgesproken kantoormeubilair? Dan biedt SKEPP de helpende hand. 

Ondanks de onzekerheid zijn er ondernemers die de stap nemen om toch te starten met het oprichten van bedrijven of ze zien kansen ontstaan door het coronavirus. Ook bestaande ondernemers proberen het hoofd boven water te houden en moeten waar mogelijk creatief denken in oplossingen. Waar de wens is om weer kantoor waarts te keren, is het coronavirus nog niet verdwenen. Er zullen passende maatregelen getroffen moeten worden om weer naar kantoor te gaan.

De versoepelingen zorgen voor meer bewegingsvrijheid, wel met het 1,5 meter principe in het achterhoofd houdend. Om weer naar kantoor te keren zijn dergelijke aanpassingen noodzakelijk. Denk daarbij aan het aanpassen van een kantoorindeling, het toepassen van eenrichtings looproutes, gebruik maken van plexiglas schermen en duidelijke richtlijnen omtrent het 1,5 meter kantoor. Hiervoor heeft SKEPP een quickscan opgezet om ondernemers te ondersteunen bij de kantoorinrichting te laten aansluiten op het 1,5 meter principe. Dit kan met zowel bestaand meubilair als nieuw kantoormeubilair.

SKEPP weet als geen ander dat kantoormeubelen cruciaal zijn voor een kantoor. Om het kantoormeubilair aan te schaffen, zal er een flinke duit in het zakje vooraf moeten worden gedaan. Een ingericht kantoor met gemiddeld 10 werknemers zal circa €7.000,- kosten. Niet elke ondernemer heeft de luxe en voorzieningen om hieraan te confirmeren. Daarvoor is er een oplossing, namelijk het huren of het huurkopen van kantoormeubelen. Zoals eerder benoemd is er een groei van bijna 200% gerealiseerd in het huren of huurkopen van het meubilair. Veel ondernemers hebben momenteel namelijk niet de middelen om direct over te gaan tot grote aankopen van kantoormeubilair, waardoor huur of huurkoop extra aantrekkelijk is. 

Het huren van kantoormeubelen zorgt voor flexibiliteit voor ondernemers. Er zijn geen investeringen vooraf, maandelijks kan je op- of afschalen en bestaat er de mogelijkheid om het meubilair op te zeggen. Wil je uiteindelijk eigenaar worden van het kantoormeubilair? Dan kan je kantoormeubelen ook huurkopen. Wederom geen investeringen vooraf, mogelijkheden voor de af te betalen periode en ook een interessante betaalvorm voor beleggers. Het huurkopen of huren van kantoormeubelen biedt veel mogelijkheden voor ondernemers in deze tijd.

Een nieuw kantoor inrichten kan lastig zijn en veel omvattend. Om tijd te besparen kan het daarom uitkomst bieden om te werken met een interieurdesigner. Momenteel kan er gebruik gemaakt worden van een gratis interieuradvies ter waarde van €500,-. Richt het kantoor coronaproof in met kantoormeubelen in de huur of huurkoop variant en keer weer terug naar kantoor!