Kantoormeubelen huren of huurkopen? SKEPP maakt het mogelijk!

De trends deden al voorspellen dat we in de nabije toekomst zouden gaan richting het locatieonafhankelijk werken. Het coronavirus heeft dit proces versnelt, waardoor er een verschuiving ontstaat bij veel kantoren. De vraag rondom kantoorinrichting verandert daardoor ook mee. SKEPP ervaart een groei van bijna 200% naar het huren of huurkopen van kantoormeubelen in vergelijking met voor de coronacrisis. Veel ondernemers hebben namelijk niet de middelen of de luxe om risico’s te nemen of grote aankopen te doen. Kortom, SKEPP maakt het mogelijk om ondernemers te laten kiezen in de betaalvorm van het kantoormeubilair, zodat er geen investering vooraf nodig is om het kantoor naar wens en smaak in te richten.

Veel kantoren stonden er verlaten bij de afgelopen maanden door de uitbraak van het coronavirus. Tijdens de periode van thuiswerken worden er voordelen ervaren, maar ook nadelen. Voordelen zijn de files die men kan vermijden, tijd overhouden voor sporten of later opstaan. Toch was er ook een keerzijde van de medaille. Zo zijn we er achter gekomen dat het fulltime thuiswerken niet aan iedereen is besteed. Het kantoorleven zorgt namelijk ook voor de sociale factor in het leven. Denk aan het praatje bij de koffieautomaat, de gezamenlijke lunch en de vrijdagmiddagborrel als afsluiter van de week. Deze momenten zijn lastig te vervangen met Zoom of Google Hangout.

Doordat er nu versoepelingen plaatsvinden en aangepaste richtlijnen omtrent het kantoorleven, is het terugkeren naar kantoor weer mogelijk. In combinatie met de trend rondom het locatieonafhankelijk werken is er een verschuiving zichtbaar in de kantoorinrichting. Al waren de eerste stappen al gezet in het kantoor. Al een lange tijd was het kantoor niet alleen maar gebruikt als typfabriek, zoals we dat van vroeger kennen. Het kantoor is meer een community aan het worden en speelt een belangrijke en sociale rol in het leven van veel mensen. Er wordt daarom meer aandacht besteed aan de uitstraling en de inspiratie op kantoor. Het hebben van een relaxruimte, een inspirerende meetingbox tot aan een creatieve kantine zijn al steeds normaler, net als het kunnen sporten op kantoor. Kantoor is beleving, is een community én draagt bij aan het sociale leven van werknemers.

De aankomende tijd zullen mensen nog steeds deels thuiswerken, maar ook deels weer naar kantoor gaan. Niet alleen merken we de voordelen van het kantoorleven, ook blijkt dat we toch niet zonder kunnen. Het kantoor heeft niet alleen de functie van het uitoefenen van het werk, maar ook heeft het een grote sociale factor voor veel mensen. Het is een uitje, even samenkomen bij het koffieapparaat en het weekend bespreken met je collega’s. Wil je als ondernemer weer zorgen voor een veilige kantooromgeving of wil je het kantoor voorzien van passend en uitgesproken kantoormeubilair? Dan biedt SKEPP de helpende hand.

Ondanks de onzekerheid zijn er ondernemers die de stap nemen om toch te starten met het oprichten van bedrijven of ze zien kansen ontstaan door het coronavirus. Ook bestaande ondernemers proberen het hoofd boven water te houden en moeten waar mogelijk creatief denken in oplossingen. Waar de wens is om weer kantoor waarts te keren, is het coronavirus nog niet verdwenen. Er zullen passende maatregelen getroffen moeten worden om weer naar kantoor te gaan.

De versoepelingen zorgen voor meer bewegingsvrijheid, wel met het 1,5 meter principe in het achterhoofd houdend. Om weer naar kantoor te keren zijn dergelijke aanpassingen noodzakelijk. Denk daarbij aan het aanpassen van een kantoorindeling, het toepassen van eenrichtings looproutes, gebruik maken van plexiglas schermen en duidelijke richtlijnen omtrent het 1,5 meter kantoor. Hiervoor heeft SKEPP een quickscan opgezet om ondernemers te ondersteunen bij de kantoorinrichting te laten aansluiten op het 1,5 meter principe. Dit kan met zowel bestaand meubilair als nieuw kantoormeubilair.

SKEPP weet als geen ander dat kantoormeubelen cruciaal zijn voor een kantoor. Om het kantoormeubilair aan te schaffen, zal er een flinke duit in het zakje vooraf moeten worden gedaan. Een ingericht kantoor met gemiddeld 10 werknemers zal circa €7.000,- kosten. Niet elke ondernemer heeft de luxe en voorzieningen om hieraan te confirmeren. Daarvoor is er een oplossing, namelijk het huren of het huurkopen van kantoormeubelen. Zoals eerder benoemd is er een groei van bijna 200% gerealiseerd in het huren of huurkopen van het meubilair. Veel ondernemers hebben momenteel namelijk niet de middelen om direct over te gaan tot grote aankopen van kantoormeubilair, waardoor huur of huurkoop extra aantrekkelijk is.

Het huren van kantoormeubelen zorgt voor flexibiliteit voor ondernemers. Er zijn geen investeringen vooraf, maandelijks kan je op- of afschalen en bestaat er de mogelijkheid om het meubilair op te zeggen. Wil je uiteindelijk eigenaar worden van het kantoormeubilair? Dan kan je kantoormeubelen ook huurkopen. Wederom geen investeringen vooraf, mogelijkheden voor de af te betalen periode en ook een interessante betaalvorm voor beleggers. Het huurkopen of huren van kantoormeubelen biedt veel mogelijkheden voor ondernemers in deze tijd.

Een nieuw kantoor inrichten kan lastig zijn en veel omvattend. Om tijd te besparen kan het daarom uitkomst bieden om te werken met een interieurdesigner. Momenteel kan er gebruik gemaakt worden van een gratis interieuradvies ter waarde van €500,-. Richt het kantoor coronaproof in met kantoormeubelen in de huur of huurkoop variant en keer weer terug naar kantoor!

SKEPP Office as a Service

Gamechanging proptech-bedrijf in de wereld van vastgoed

SKEPP is in 2013 gestart en bestaat het bedrijf inmiddels uit 3 producten. Je zou ons kunnen zien als een disruptive gamechanger in een markt die aan het veranderen is. Met SKEPP richten we ons op deze ontwikkelingen door onszelf te profileren als een proptech-onderneming, door mee te gaan met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering en automatisering. Voorbeelden hiervan zijn Virtual Reality en Augmented Reality.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Het eerste product van SKEPP is Officelisting. Hier komen vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen we in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Het ruime aanbod aan kantoorruimten maakt SKEPP de Airbnb van de kantorenmarkt.

Officeplanner: virtueel inrichten van jouw kantoorruimte

Een ander product van SKEPP is Officeplanner: de one-stop-shop voor de inrichting van jouw huidige of nieuwe kantoorruimte. Met Officeplanner richt je virtueel heel gemakkelijk jouw kantoorruimte in met meubilair van Officeplanner. Je hebt de mogelijkheid om het meubilair te huren, huurkoop of kopen. Voorbeelden van unieke producten van Officeplanner zijn de Meetingbox, Phonebooth, Roomdivider en Dressoir. Deze producten sluiten aan bij de flexibiliteit die organisaties wensen. Met Officeplanner creëer jij supersnel jouw droomkantoor. Officeplanner is af te nemen indien je al voorzien bent van een kantoorruimte via SKEPP, elders een kantoor hebt gehuurd of als je meubilair wilt uitbreiden.

Officekit: hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen voor pandeigenaren

Het laatste product van SKEPP is het smart product Officekit. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Door de toenemende vraag naar flexibiliteit in de kantorenmarkt speelt Officekit in op de vraag naar ‘Office as a Service oplossingen’. Denk hierbij aan de ‘Kantoorhero’, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.

Office as a service, een customer journey die volledig wordt verzorgd

Office as a Service speelt in op de behoeften van de klant. De behoefte naar flexibiliteit neemt toe en de klant wil daarnaast zich thuis voelen op kantoor, boven zichzelf uitstijgen en hun passie uitleven. Een plek waar mogelijkheden zijn om te connecten, coworken en concentreren. Werken in een omgeving die optimaal aansluit bij de eisen en wensen van de werknemer. Oftewel, Office as a Service.