Karin Hooijer naar influencer platform LinkPizza

Amsterdam, 1 oktober 2020 - Karin Hooijer (34) start deze week als Head of Marketing & Sales bij Linkpizza - platform voor content en influencer marketing. Zij wordt er verantwoordelijk voor het opbouwen van de marketing- en salesafdeling en zal zich onder meer richten op de branding, online marketing en events van LinkPizza. Hooijer werkte eerder voor SBS Broadcasting (inmiddels Talpa TV) en ruim 10 jaar in verschillende rollen voor RAI Amsterdam.

Creativiteit, tech en data

In juni was zij al interim betrokken bij LinkPizza, per 1 oktober wordt Hooijer vast onderdeel van het team: “Het DNA en de mentaliteit van LinkPizza.com spraken mij direct aan; het is een club met veel ambitie en een enorme gedrevenheid om het grootste influencer marketing platform wereldwijd te worden. Daarnaast vind ik de creativiteit in deze wereld inspirerend, zeker als die gecombineerd wordt met een flinke dosis tech en data. De filosofie van het bedrijf vat dit mooi samen; LinkPizza gelooft in synergie tussen menselijke creatie en slimme technologie.”

Versnelde stap

Klaas Joosten, CEO van LinkPizza: “In het licht van onze internationale ambities ben ik blij dat we versterking hebben gevonden. Met de kennis en ervaring die Karin met zich meebrengt, kunnen we nog harder groeien en een versnelde stap naar het buitenland maken. Zodat we in 2030 via ons platform 1 miljoen merken en 10 miljoen creators wereldwijd kunnen matchen en zodoende inspirerende content maken voor 1 biljoen mensen”.

Over LinkPizza:

LinkPizza.com is een platform wat influencer marketing makkelijk schaalbaar en meetbaar maakt. Steeds meer bedrijven zien de voordelen van gestroomlijnde, schaalbare inzet van content creators voor hun branding, vindbaarheid en sales. LinkPizza.com faciliteert het hele proces van zoeken en selecteren van creators tot aan het reviewen en meten van de resultaten.

Voor (startende) MKB bedrijven is naamsbekendheid van cruciaal belang; zowel (potentiele) klanten als aandeelhouders en investeerders vinden het fijner zakendoen als je daar aan werkt.

Heb je wel eens het gevoel dat er zó veel te communiceren is, maar dat de tijd ontbreekt? Wel eens zin in externe daadkracht? Een snufje know-how en inzicht van buitenaf? Fair Focus Communicatie is in 2012 gestart met de ambitie het MKB en startups te helpen professioneel, transparant en effectief te communiceren en fungeert als jouw externe communicatie brigade. Zo krijgen al die zaken die er toe doen, daadwerkelijk een kans en een toekomst.

Wat we doen?

Het commercieel communiceren van je boodschap: we vertellen jouw doelgroepen over je product, dienst en bedrijf. We helpen om je verhaal over leuke nieuwswaardige feiten, positieve initiatieven, kansrijke ontwikkelingen en relevante trends helder over te brengen.

Dit doen we via online media, maar natuurlijk ook met persberichten richting good-old-print-media. Daarnaast houden wij ons ook bezig met lobbyen/netwerken (in/rond Amsterdam), drukwerkproductie, het organiseren van evenementen, direct marketing en we hebben een korte lijn naar sales support organisaties... Voor je volledige marketing communicatie kan je dus bij Fair Focus terecht of voor specifieke onderdelen daarvan.

Zodat je naam bekender wordt bij de relevante media en (potentiële) relaties en belangengroepen. En er overal wat belletjes gaan rinkelen. Ook bij jou!

Effectief communiceren over zaken die er toe doen, via geselecteerde kanalen. Daar gaat het om. Dat is communicatie van deze tijd!