Keuze juiste leasecontract lastig voor ZZP en MKB

Het is lastig om leaseaanbiedingen met elkaar te vergelijken, zo blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van lease-intermediair LeaseLinq onder honderden klanten.

De gemiddelde Zzp’er en MKB’er kijkt bij het afsluiten van een leasecontract vooral naar de prijs en is zich onvoldoende bewust dat zaken als de hoogte van het eigen risico, de afhandeling van schade, innamekosten als u de auto eerder wilt inleveren en de kosten bij afwijkende kilometrages ook van grote invloed zijn op de totale kosten van het leasecontract. “Ondernemers besteden daarom liever helemaal geen tijd aan het uitzoeken van de beste leasedeal. Ze willen bezig zijn met hun core business en duiken liever niet in de kleine letters van een contract. Terwijl juist daarin de belangrijke informatie staat.”

Ontzorging

65% van de ondervraagden vindt persoonlijke aandacht en ontzorging belangrijker dan prijs. Zij geven aan dat zij op zoek zijn naar maatwerk en een persoonlijke service, maar dat dit lastig te vinden is.

Wagenparkbeheer

Bij MKB-bedrijven met meerdere leaseauto’s is het wagenparkbeheer een taak waarmee ondernemers zich niet dagelijks bezighouden. Dat hoeft ook niet, mits er een goed overzicht is in het wagenpark. En daar valt veel te winnen. “Slechts 19% van de wagenparkbeheerders uit het onderzoek maakt gebruik van een online tool voor wagenparkbeheer. De overige beheerders gebruiken verouderde methoden, zoals een Excel-sheet, of hebben helemaal geen inzicht in hun wagenpark.”

Meer weten over dit onderzoek? Kijk op www.leaselinq.nl/autolease-voor-starters-en-scale-ups

LeaseLinq is dé onafhankelijke intermediair in autoleasing die zich speciaal richt op het midden- en kleinbedrijf (MKB) en op zelfstandigen zonder personeel (ZZP). U krijgt bij ons de aandacht die u verdient. En wij geven eerlijk en transparant advies.

Want als onafhankelijke intermediair zijn wij niet gebonden aan een bepaalde leasemaatschappij. Dit betekent dat u wij u altijd de leaseauto en het leasecontract adviseren die het best passen bij uw specifieke wensen, behoeften en mogelijkheden. Voordelig leasen is bij LeaseLinq de standaard. Succesvolle leasing begint namelijk met persoonlijke aandacht en ontzorging. Dus als u met ons in zee gaat, krijgt u een vaste contactpersoon. We leren u graag kennen. Horen graag alles over uw wensen, behoeften en mogelijkheden. We stellen vragen. En brengen u op ideeën waar u echt iets mee kunt. We vergelijken de prijzen en voorwaarden van meerdere leasemaatschappijen voor u. Zo weet u zeker dat u geen kansen misloopt.

Na aflevering van de leaseauto kunt u op ons blijven rekenen. We kunnen alles voor u regelen. Bijvoorbeeld als u het leasecontract wilt wijzigen. Als u in een jaar toch meer kilometers rijdt. En natuurlijk als u bedrijf groeit. Want LeaseLinq denkt én groeit graag met u mee. Als u één of twee leaseauto’s hebt, dan valt het allemaal nog wel te overzien. Maar als u meer auto’s krijgt, hoe houdt u dan het overzicht? Met de gratis wagenparkbeheertool van LeaseLinq. Hierin vindt u een actueel overzicht van alle gegevens van alle auto’s. Klaar voor de groei!