Knab Crowdfunding sluit zich aan bij branchevereniging Nederland Crowdfunding

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:03

Persbericht - Knab Crowdfunding heeft zich aangesloten bij de branchevereniging Nederland Crowdfunding. Nederland Crowdfunding – opgericht in 2014 – heeft ten doel de ontwikkeling van crowdfunding verder te versterken en te verduurzamen.

Remko Jansen, Business Partner Knab Zakelijk: “Wij zijn erg blij dat Knab Crowdfunding lid wordt van deze branchevereniging. Knab heeft de ambitie om met haar bankervaring een actieve rol te vervullen wat betreft de kwaliteitseisen op het gebied van crowdfunding. De communicatie richting onze investeerders speelt daarbij een belangrijke rol”. Crowdfunding wordt nu nog vaak gezien als alternatieve financieringsoplossing. Knab wil daar verandering in brengen en crowdfunding verder positioneren als directe financieringsoplossing voor het MKB.

De afgelopen weken is Knab door een onafhankelijke instantie positief getoetst op de Crowdfunding Gedragscode. Deze gedragscode – een initiatief van Nederland Crowdfunding – bestaat uit kwaliteitseisen waar een crowdfundplatform aan moet voldoen. Naleving van de Gedragscode is een voorwaarde voor lidmaatschap van branchevereniging Nederland Crowdfunding.

Knab Crowdfunding is het tiende Nederlandse platform dat is aangesloten bij Nederland Crowdfunding. Hiermee vertegenwoordigt de branchevereniging het grootste deel van de markt van crowdfunding-platforms voor bedrijfsfinanciering. Knab Crowdfunding brengt ondernemers en investeerders bij elkaar. Via het online platform kunnen klanten van Knab vanaf 100,- euro investeren in bedrijven van ondernemers die op zoek zijn naar een snelle en gedegen financiering om hun groeiplannen te realiseren. Ondernemers met een financieringsbehoefte van € 50.000 tot € 2.500.000 kunnen terecht bij Knab Crowdfunding. Knab Crowdfunding wordt aangeboden door Knab in samenwerking met Collin Crowdfund N.V.