Kosten besparen op telefoons en telefoonabonnementen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:30:19

Persbericht - Als startend ondernemer zwem je doorgaans nog niet in het geld. Wel maak je een aantal investeringen om in bedrijf te kunnen gaan. Onmisbaar voor een ondernemer is natuurlijk zijn bereikbaarheid. Je kunt ervoor kiezen om met je privételefoon ook zakelijke contacten te onderhouden. Maar dat brengt onder andere het nadeel met zich mee dat je om de kosten te kunnen opvoeren aan de belasting je een administratie erop moet nahouden waarmee je aantoont welk deel van het verbruik voor zakelijk is en welk voor privézaken. Sta je op het punt om te beslissen over een zakelijke telefoon, dan helpen we graag met een aantal tips voor hoe je kosten kunt besparen op zowel telefoonabonnementen als telefoons.

Sim Only abonnement

Doorgaans ben je goedkoper uit als je een Sim Only abonnement neemt en geen abonnement met toestel. Je kunt dan immers zelf je toestel bij de goedkoopste aanbieder aanschaffen in plaats van dat je de doorgaans hogere prijs betaalt die berekend wordt bij een abonnement met telefoon. Ook biedt dit je de mogelijkheid om heel gericht je abonnement te kiezen of samen te stellen naar jouw eigen behoeftes.

Overstappen voor je privéabonnement

Naast het afsluiten van een abonnement voor Sim Only Zakelijk bij Simyo, kun je natuurlijk ook kijken of je privé kunt besparen door over te stappen. Dit kan als de contractperiode van je abonnement verstreken is. Zeker wanneer je toestel afbetaald is, nog prima functioneert en aan alle wensen voldoet, ben je waarschijnlijk goedkoper uit om voor een Sim Only abonnement bij een goedkope aanbieder te gaan. Ook kun je dan het abonnement samenstellen op basis van wat je weet over je verbruik.

Abonnement voor langere periode afsluiten

Hoe zeker ben je ervan dat je je onderneming gaat doorzetten? Is het antwoord ‘heel zeker’, dan kun je dat vertalen in het Sim Only abonnement dat je gaat afsluiten. Nederlandse aanbieders bieden immers lagere prijzen voor langere contracten. Ga je dus een verbintenis voor twee jaar aan, dan betaal je minder voor hetzelfde. Ook dit levert dus een besparing op.

Refurbished smartphone

Nieuwe smartphones, zeker de high-end modellen, zijn tegenwoordig behoorlijk aan de prijs. Je kunt ook rondkijken naar een relatief recent model dat al gebruikt is, maar weer opgelapt is. Dit noemt men dan ‘refurbished’. Daar heb je gewoon garantie op. Zo’n telefoon wordt door een expert helemaal nagekeken, opgeknapt waar nodig en schoongemaakt zodat hij weer bijna als nieuw is. Daarbij worden bijvoorbeeld zaken als een gebarsten scherm of een kapotte camera vervangen. Let wel op: er bestaande verschillende ‘grades’, waarvan A het meest ‘als nieuw’ is.

Ouder model telefoon of mid-range nemen

Wanneer je een tweede toestel zoekt voor zakelijk gebruik, kun je jezelf afvragen wat je ermee wilt kunnen. Is het echt belangrijk om op 4K te kunnen filmen? Heb je echt 128GB opslagcapaciteit nodig? Zo niet, kies dan voor een wat ouder model. Daarmee kun je honderden euro’s besparen. Of je kiest voor een mid-range model die sowieso al wat goedkoper zijn. Het is immers niet nodig om veel geld uit te geven aan features die je toch niet gaat gebruiken.