Leen Zevenbergen treedt als partner toe tot het team van Been Management Consulting

De duurzame ondernemer Leen Zevenbergen sluit zich aan bij Been Management Consulting. Daarmee is hij de vijfde partner van het consultancybureau. Been Management Consulting verstevigt met Leen Zevenbergen zijn duurzame missie, waarbij alle opdrachten in 2024 moeten bijdragen aan een toekomstbestendige, leefbare wereld. Bij het bedrijf werken nu 45 mensen.

Leen Zevenbergen bouwde ruim 20 bedrijven op met de nadruk op technologie en duurzaamheid. Hij was in 2013 medeoprichter van B Lab Europe, met inmiddels 800 B Corps in Europa. Zijn bijzondere manier van inspirerend leidinggeven beschreef hij in de bestsellers ‘En nu laat ik mijn baard staan’ en “t Is groen en groener wordt het niet’. Recent verscheen ook zijn laatste boek ‘Once Upon a Future’. Hij was eerder voorman van de Europese afdeling van Social Venture Network (SVN), het eerste netwerk in de wereld van duurzame ondernemers.

Tijd voor DOEN
Leen Zevenbergen: “Om de wereld de goede kant op te laten bewegen, komt het nu aan op DOEN – en met enige haast. Met de 17 Sustainable Development Goals hebben we het kompas, maar voor het behalen van die doelen is ervaring vereist in systemisch veranderen. Dat moet je durven en kunnen. Omdat Been Management Consulting staat voor dat DOEN, is dit de beste plek om de meest ervaren mensen in de wereld te verzamelen en samen met klanten aan de gang te gaan.”

Duurzaam concurreren
Roel Beentjes
, Oprichter en Managing Partner van Been Management Consulting: “Organisaties zonder positieve impact op de wereld hebben geen bestaansrecht meer. Dit vraagt om een systemische transitie naar het creëren van ‘shared value’. Dit is waarde voor zowel de eigen organisatie als de maatschappij.”

“De transitie is niet alleen nodig vanuit de vraag naar duurzaamheid, maar ook vanuit de noodzaak om concurrerend en innovatief te blijven. Met Leen Zevenbergen aan boord kunnen we onze klanten versneld ondersteunen bij het realiseren van deze ambitie, van directie tot werkvloer!”

Over Been Management Consulting

Been Management Consulting realiseert systemische verandering van Strategie naar Executie. Het consultancybureau is actief in de volgende sectoren: Farma & Life Sciences, Afval & Grondstoffen, Chemie, Energie, Financiële Dienstverlening en Transport & Mobiliteit. Been Management Consulting heeft de ambitie dat al zijn opdrachten bijdragen aan het versneld behalen van de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties.