Lightwell’s Henk Janssen in de running voor drie innovation awards

AMSTERDAMS BEDRIJF BRENGT DESIGN, DUURZAAMHEID EN SMART SOLUTIONS SAMEN

LIGHTWELL’S HENK JANSSEN IN DE RUNNING VOOR DRIE INNOVATION AWARDS

Amsterdam, 14 september 2016 – De Amsterdamse verlichtingsfabrikant Lightwell blinkt uit in een unieke combinatie van design, duurzaamheid, intelligentie en innovatie. Wat Lightwell-founder Henk Janssen betreft is de toekomst al begonnen en dat valt op: hij dingt mee naar drie prestigieuze innovatieprijzen die later dit jaar worden uitgereikt. Gisteren maakt Accenture de finalisten bekend van haar Innovation Award en hier staat Janssen maar liefst twee maal op de lijst. En dan is er nog het felbegeerde plekje in de MKB Innovation TOP 100 die op de Dag van de Innovatie (29 september) bekend wordt gemaakt. Wordt het drie keer goud?  En dan was Janssen ook nog eens één van de tien EY finalisten!

Innovatie met social votes

Gisteren was een drukke dag op innovatieprijs-gebied, want Accenture maakte haar finalisten bekend. Lightwell dingt met LightMotion – de innovatieve lantarenpaal die ook voorzien kan worden van WiFi en een oplaadpunt voor elektrische auto’s – mee voor Accenture Innovation Awards in maar liefst twee  categorieën: Perfect Cities en Easy Travel and Transport. Naast de juryprijs, die op 21 oktober wordt uitgereikt, maken deelnemende bedrijven tevens kans op de publieksprijs. De winnaar van de innovatie met de meest social votes wordt op 28 oktober bekend gemaakt.

In de TOP 100

Met de Dag van de Innovatie in aantocht is het natuurlijk niet vreemd dat innovatieve bedrijven in het zonnetje worden gezet. De Kamer van Koophandel doet ook een duit in het zakje met de jaarlijkse MKB Innovatie TOP 100. De 100 bedrijven – waaronder Lightwell – zijn inmiddels bekend; de volgorde wordt op 29 september onthuld. Doorslaggevende punten zijn innovatieve ontwikkelingen in nieuwe, vermarktbare producten – zoals Lightwells LightMotion. De multifunctionele design straatlamp biedt meer veiligheid, gemak en efficiency en past daarmee perfect in het concept van de slimme stad. In Rotterdam en Kopenhagen staan ze al, Beijing en Los Angeles zijn geïnteresseerd. Hiermee is Lightwell een bedrijf met het potentieel de hele wereld te verlichten. Met recht een innovatie.

Ondernemer met impact

En ook Ernst & Young (EY) gaat ieder jaar op zoek naar ondernemers die echt impact hebben. Henk Janssen is volgens hen zo iemand, omdat hij met duurzame en innovatieve producten bewijst hoe het beter kan. Henk Janssen behoorde tot één van de tien finalisten in de categorie Emerging, alweer met de slimme lantarenpaal LightMotion met passende verlichting voor elk moment en tegelijkertijd een minimaal energieverbruik. De EY Entrepreneur of the Year Award is de meest prestigieuze ondernemersprijs ter wereld en wordt in zo’n vijftig landen uitgereikt.

Over Henk Janssen

Henk Janssen kwam 65 jaar geleden ter wereld in de lampenfabriek van zijn ouders aan de Amsterdamse Hemonylaan. Hij koos voor een studie Letterkunde en Spaanse talen aan de Universiteit van Amsterdam en volgde daarnaast een studie Economie aan de VU – “want daar kun je geld mee verdienen,” aldus zijn moeder. Om nóg wijzer te worden reisde de inmiddels afgestudeerde Janssen naar Chili en Peru om daar het Pacto Andino te bestuderen, in Grenoble verdiepte hij zich in de filosofie. Na allerlei omzwervingen bij diverse bedrijven werd hij founder van de inmiddels door hem verkochte lampenfabriek en daarnaast Lecturer Change Management aan de Hogeschool van Amsterdam. Hij raakte daar zo geïnspireerd door al die jonge mensen dat hij in 2009 met een jong en bruisend team zijn bedrijf Lightwell startte.

Over Lightmotion

De LightMotion is een revolutionaire ontwikkeling in de openbare straatverlichting. De Smart City paal is geschikt voor duurzaam LED licht, het laden van elektrische auto’s (EV), voor camera bewaking en surveillance, Wi-Fi en parkeer oplossingen, maar dient ook als hub voor de vele slimme sensoren die het leven in een urban omgeving kunnen vergemakkelijken en verbeteren. Een Smart City is groen en duurzaam en de LightMotion speelt hierin een onmisbare rol als Smart City hub voor de vele services die mogelijk zijn. Het systeem is modulair opgebouwd dus voor elke situatie kan een geschikte oplossing worden samengesteld. Het kan zelfs in bestaande masten worden ingebouwd. www.lightmotion.nl

Over Lightwell

Lightwell is een Amsterdamse verlichtingsfabrikant, wereldwijd actief met de focus op Europa, China en de USA. De bijzondere groei die Lightwell de laatste jaren doormaakt, is het resultaat van jarenlange productontwikkeling. Door zich te richten op vormgeving en intelligente verlichtingssystemen, heeft Lightwell een prominente plek weten te veroveren in de openbare verlichtingsmarkt. Lightwell is met een stand (nummer 4.1.27) aanwezig op de Dag van de Openbare Ruimte in Utrecht op 28 en 29 september in de Utrechtse Jaarbeurs om de LightMotion-versie van de gloednieuwe SpringEye te lanceren.

Zie voor meer informatie www.lightwell.eu.  Klik hier voor high res beeldmateriaal

Voor (startende) MKB bedrijven is naamsbekendheid van cruciaal belang; zowel (potentiele) klanten als aandeelhouders en investeerders vinden het fijner zakendoen als je daar aan werkt.

Heb je wel eens het gevoel dat er zó veel te communiceren is, maar dat de tijd ontbreekt? Wel eens zin in externe daadkracht? Een snufje know-how en inzicht van buitenaf? Fair Focus Communicatie is in 2012 gestart met de ambitie het MKB en startups te helpen professioneel, transparant en effectief te communiceren en fungeert als jouw externe communicatie brigade. Zo krijgen al die zaken die er toe doen, daadwerkelijk een kans en een toekomst.

Wat we doen?

Het commercieel communiceren van je boodschap: we vertellen jouw doelgroepen over je product, dienst en bedrijf. We helpen om je verhaal over leuke nieuwswaardige feiten, positieve initiatieven, kansrijke ontwikkelingen en relevante trends helder over te brengen.

Dit doen we via online media, maar natuurlijk ook met persberichten richting good-old-print-media. Daarnaast houden wij ons ook bezig met lobbyen/netwerken (in/rond Amsterdam), drukwerkproductie, het organiseren van evenementen, direct marketing en we hebben een korte lijn naar sales support organisaties... Voor je volledige marketing communicatie kan je dus bij Fair Focus terecht of voor specifieke onderdelen daarvan.

Zodat je naam bekender wordt bij de relevante media en (potentiële) relaties en belangengroepen. En er overal wat belletjes gaan rinkelen. Ook bij jou!

Effectief communiceren over zaken die er toe doen, via geselecteerde kanalen. Daar gaat het om. Dat is communicatie van deze tijd!