Marketeer moet zich bewapenen met personalisatie, authenticiteit en data

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:04

Persbericht - Vakexperts nemen de toekomst van marketing onder de loep tijdens het tweede ‘Outside Insight Event’ van Meltwater op 11 mei in Pakhuis de Zwijger. Het event is bedoeld voor marketing-, communicatie- en C-level professionals. Sprekers zijn onder andere online marketeer Patrick Petersen en Bas Hawinkels, Digital Excellence Manager van Nestlé. Zij vertellen hoe organisaties personalisatie, authenticiteit en data gebruiken om te overleven.

‘De helft van het commerciële oriëntatieproces vindt tegenwoordig online plaats,’ aldus Petersen, auteur van meerdere succesvolle marketingboeken. ‘Alle marketeers zijn er op gebrand om de aandacht van hun doelgroep te trekken. Authenticiteit speelt daar een steeds grotere rol bij. Als bedrijven hun klanten persoonlijker kunnen aanspreken, stijgt de succesratio navenant. De marketeer van de toekomst gebruikt data om zijn klanten te leren kennen en ze optimaal te bedienen.’

Bob van Velsen, Managing Director Meltwater: ‘Ontwikkelingen als kunstmatige intelligentie en deep learning veranderen het marketing vak. We zien dagelijks dat marketingprofessionals en bestuurders op C-level bezig zijn zichzelf opnieuw uit te vinden. Met deze bijeenkomst, waarin creativiteit en innovatie centraal staan, willen we marketing-, communicatie- en C-level professional inspireren.’

Datum: Donderdag 11 mei 2017
Tijd: 13.30 – 17.30 uur, met aansluitend netwerkborrel