Marlan Solid Surface doet strategische overname

Sinds kort is Gemma Solid Works uit Waspik een onderdeel van de firma Marlan Solid Surface. Familiebedrijf Marlan, dat voornamelijk actief is in de interieurbouw, zag deze overname als een mogelijkheid om verder uit te breiden. Marlan heeft al een flink netwerk in Europa en wil met de producten en ervaring van Gemma zijn aanbod en bereik laten groeien. Door deze overname ontstaat extra werkgelegenheid in Noord Nederland.

Klaar voor de volgende stap

Marlan produceert balies, keukenbladen, douchevloeren, wastafels en sanitair van het materiaal waaraan het bedrijf zijn naam ontleent: Marlan® Solid Surface. Dit is een hoogwaardige kunststof op basis van polyesterhars die in allerlei kleuren en uitvoeringen kan worden toegepast. In de zorg, recreatie, in hotels en scholen of gewoon bij mensen thuis. Met de overname van Gemma Solid Works, dat vooral sterk is in sanitair, wil Marlan de Europese sanitair-markt op.

“We zijn klaar voor een volgende stap,” aldus CEO Rik Heerema. “De overname van Gemma Solid Works staat voor groei. Gemma is heel sterk in het gieten van baden en dat is een mooie aanvulling op ons aanbod. Hiermee kunnen we ons grote Europese netwerk aanvullende producten aanbieden. Met onze professionele productielijnen en geautomatiseerde productie- en bedrijfsprocessen kunnen wij de kosten aantrekkelijk houden.”

Duurzamer kan niet

Kunststof en duurzaamheid. Het lijken misschien twee totaal verschillende werelden, maar niets is minder waar. “Wij recyclen 40% van ons afval intern, in bestaande producten. Belangrijker nog is dat onze producten een leven lang te repareren zijn. Duurzamer kan niet!” vertelt Heerema. “In hotels, winkelketens en bijvoorbeeld ziekenhuizen worden onze producten zeer intensief gebruikt. Daarom werken we met onderhoudscontracten. Samen met de dealers die de ruwe Marlan® materialen verwerken, zorgen we periodiek of op afroep voor het onzichtbaar repareren van beschadigingen. We kunnen de solid surfaces op kleur opvullen, schuren en polijsten zodat ze letterlijk een leven lang mee gaan.”

Het familiebedrijf uit Leek heeft een cradle-to-cradle-certificaat en is voortdurend gericht op verbetering van de bedrijfsprocessen. Heerema let daarbij scherp op de kwaliteit van de gebruikte materialen. “We leveren in Nederland een uitstekende kwaliteit. Dit geeft ons een voorsprong, zowel in eigen land als daarbuiten.” Aangezien Marlan alle producten in eigen huis produceert en het volledige productieproces dus in eigen hand heeft, komen er binnenkort extra banen bij als gevolg van de overname van Gemma.

Over Marlan Solid Surface

Marlan Solid Surface is een familiebedrijf in Leek dat sinds 1986 bestaat en met een team van 11 mensen werkt. Marlan is op dit moment vooral actief in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, België en Frankrijk. De huidige jaaromzet bedraagt €2 miljoen.

The multi language content connoisseurs

Not your average vertaalbureau

Above and beyond…

We zijn het vertaalbureau van de toekomst. In een wereld waar grenzen vervagen en waar technologie zich sneller ontwikkelt dan Usain Bolt kan rennen, heb je meer dan een vertaalbureau nodig. Je wilt een ervaren taalpartner die jou met een combinatie van taal- en marketingkennis succesvol kan maken in elke taal. Machielsen is je one-stop-shop voor internationale marketing & communicatie.

Content marketing bureau

Content marketing is de effectiefste manier om de groeiambities van je organisatie waar te maken. Waarom? De informatiebehoefte van je klant is sterk veranderd en met goede content marketing voorzien we in deze behoefte. We maken een strategie op maat en produceren content die bij jouw organisatie past. We werken structureel aan je vindbaarheid en we meten hoeveel impact we maken op basis van KPI’s.

Vertaalbureau

In iedere uiting staat de boodschap die je wilt overbrengen centraal. Tekst is letterlijk het hart van je communicatie, in iedere taal. Een goede vertaling is essentieel om jouw boodschap op een doeltreffende manier over te brengen bij je doelgroep. Een goede vertaling kan zelfs doorslaggevend zijn bij het gunnen van een opdracht. Met onze kennis en expertise voegen we waarde toe aan jouw internationale succes. We zetten twee native vertalers in voor iedere vertaalopdracht.

tel: +31 50 309 31 62 - mail: office@machielsen