Matt Sleeps geeft 400 matrassen weg aan de minima van Nederland

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:50

Persbericht - Matt Sleeps is een Nederlandse online matrassenmerk, die vanaf 2016 de Nederlandse matrassenindustrie uitdaagt en het kopen van een matras weer gemakkelijk en leuk maakt. Ze waren de eerste in de Nederlandse matrassen branche die klanten de mogelijkheid geeft om een matras (120 dagen) gratis thuis uit te proberen. Matt Sleeps doneert nu 400 van deze teruggekomen matrassen, twv € 300.000, gratis aan Nederlanders voor wie het kopen van een kwaliteitsmatras niet zo maar is weggelegd. Dit doen ze in samenwerking met één van Nederlands grootste kringlooporganisaties RataPlan.

Voor het kleine percentage matrassen dat in de proefperiode terugkomt wordt altijd een nieuwe bestemming gezocht.* Zo zijn ze eerder ingezet voor evenementen, hotels en zijn matrassen geschonken aan charitatieve instellingen.

Door een sterke groeispurt van het bedrijf is de voorraad in de afgelopen tijd flink opgelopen. Matt Sleeps wil deze matrassen dit keer graag schenken aan Nederlanders die niet over de middelen beschikken om een kwaliteitsmatras te kunnen kopen.

Oprichter Matt Sleeps Joep Verbunt: ”Een van onze doelstellingen is om het kopen van een matras gemakkelijk en leuk te maken. Maar we begrijpen dat het kopen van een goed matras niet voor iedereen is weggelegd. Daarom zijn we blij dat we als relatieve nieuwkomer in deze markt het goede voorbeeld kunnen geven door deze matrassen te schenken aan de minder welgestelden in Nederland.”

Om dit mogelijk te maken is Matt Sleeps een samenwerking aangegaan met één van Nederlands grootste kringlooporganisaties RataPlan. Deze stichting zonder winstoogmerk heeft als doel mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt weer te laten meedoen in de maatschappij. In totaal heeft RataPlan nu 23 kringloopwinkels in Nederland. RataPlan zal zorg dragen voor de distributie van de 400 Matt matrassen. Gert-Jan Dekker, directeur van Stichting RataPlan:’ Normaal gesproken vragen we een kleine vergoeding voor producten die we verkopen, maar we delen de visie van Matt Sleeps dat goed slapen voor iedereen bereikbaar moet zijn. Daarom maken we een uitzondering voor de minima die op vertoon van een minimapas, zolang de voorraad strekt, een gratis Matt matras bij ons wensen op te halen. Indien dit matras thuis moet worden bezorgd zal hier wel een kleine vergoeding voor worden gevraagd.”

Naast de 400 gratis matrassen gaat Matt Sleeps met Rataplan een lange termijn samenwerking aan om ook toekomstige retour matrassen voor de minima beschikbaar te stellen. Hierbij zal RataPlan wel een kleine vergoeding vragen om zo de kosten van de distributie te kunnen dekken.

Geïnteresseerden in een gratis Matt matras kunnen meer informatie over de actie en voorwaarden vinden op: https://www.mattsleeps.com/events/gratis-matras. De eerste matrassen kunnen 30 mei bij onderstaande locaties worden opgehaald.

*Matrassen die onder de proefperiode vallen zijn nooit meer dan 120 dagen gebruikt, vaak slechts een aantal dagen. De hoes van het matras is gemakkelijk te wassen op 60 graden.

Geïnteresseerden kunnen op vertoon van een minimapas, zolang de voorraad strekt, gratis een retourmatras ophalen bij de volgende vestigingen van RataPlan:

Amsterdam/Diemen (Amsterdamse Stadspas)
Generatorstraat 10