Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

MediaLab benoemt Business Development Manager voor de Duitse markt

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:30:08

Persbericht - Amsterdam, juni 2020 – MediaLab, de cloudoplossingprovider voor de media- en omroepindustrie, benoemt Anne Hufnagel als nieuwe Business Development Manager voor de DACH-regio. Hufnagel wordt verantwoordelijk voor het maken en beheren van nieuwe contacten met klanten, omroepen en mediaproductiebedrijven in de Duitstalige televisie-industrie.

Anne Hufnagel heeft verschillende managementrollen bij diverse televisie-, distributie- en audiovisuele productiebedrijven in de Duitse creatieve industrie vervuld. In 2019 was Hufnagel manager bij Schickler, een consultancybureau dat gespecialiseerd is in media, e-business en telecommunicatie. Met haar brede ervaring in de internationale televisie en audiovisuele productiesector, was Hufnagel verantwoordelijk voor de expansie van de adviesdiensten van Schickler. Vóór Schickler was Hufnagel voor enkele jaren actief als managing director bij Autentic Distribution, gespecialiseerd in de verkoop van documentaires wereldwijd. Met de overname van WDR mediagroup door Autentic, was Hufnagel al vanaf het begin aan boord en heeft binnen een paar jaar Autentic Distribution in een internationale speler veranderd binnen de tv-industrie.  

Anne Hufnagel is blij met haar komst naar MediaLab: “Ik kijk er erg naar uit. Mijn jarenlange werkervaring in de internationale programmadistributie, mediaconsultancy en nauwe samenwerkingen met omroepen, platformen en producers hebben mij laten zien dat we nog steeds te maken hebben met grote digitale uitdagingen. Mijn passie is altijd de optimalisatie van digitale processen geweest. Bij MediaLab krijg ik nu de kans om me opnieuw met deze passie bezig te houden en hoop dat ik vele mediabedrijven kan inspireren met onze softwareoplossingen.”

Hans de Heus, managing director bij MediaLab: “Door de jaren heen heeft MediaLab een solide positie in het Nederlandse medialandschap verworven. Vanuit het Amsterdamse hoofdkantoor bedienen we klanten in heel Europa. Het Duitse medialandschap is redelijk verspreid en erg gefocust op digitalisering. Daarom zijn we ervan overtuigd dat het MediaLab-platform een goede oplossing is, omdat het de samenwerking vereenvoudigt en de veiligheid verhoogt. Een succesvolle uitbreiding naar de Duitse markt vereist inzicht in lokale standaarden, een lokaal netwerk en een Duitse aanpak. Ik ben erg blij om Anne in ons team te verwelkomen. Haar achtergrond, energie en kennis van de industrie zijn de juiste ingrediënten om vaste voet aan de grond te krijgen. Ik kijk uit naar onze samenwerking waarin we onze oplossing naar de Duitse media- en omroepindustrie brengen.