Minder.nl zorgt dat ondernemer in 2 minuten fors bespaart op de energierekening

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:53

Persbericht - Ruim tien jaar werkte Rob Leek bij een grote energieleverancier. Dagelijks zag hij in zijn rol als B2B Marketingmanager hoe verre van transparant de zakelijke energiemarkt was. Deze constatering in combinatie met zijn ambitie om een bedrijf van A tot Z op te zetten, leidde tot Minder.nl: de eerste online zakelijke energievergelijker waar naast MKB en ZZP ook grootzakelijke bedrijven een energiecontract direct kunnen vergelijken en afsluiten. Doordat leveranciers transparant met elkaar worden vergeleken, staan op Minder.nl de scherpste actietarieven uit de markt.

Een goede investeerder en partner vond Rob in Isatis Group uit Nijmegen, een middelgroot ICT-bedrijf dat veel ervaring heeft in het bouwen en opzetten van online energievergelijkers. Eind 2015 kwam Arno Feenstra aan boord. Hij werkte meer dan tien jaar bij dezelfde energiereus, maar dan als directeur sales voor de zakelijke markt. Deze bundeling van krachten blijkt in de praktijk zeer goed te werken.

‘Wat we merken is dat het voor de ontwikkeling van ons bedrijf ontzettend waardevol is dat we echt drie verschillende en aanvullende persoonlijkheden aan boord hebben die bovendien elk over hun specifieke expertise beschikken,’ vertelt Rob. ‘Als je elkaars sterkten en zwakten waardeert en aanvult, ontstaat de juiste dynamiek die Minder.nl steeds weer een stap verder brengt in haar groei. Het geeft veel energie om dit proces zo goed te zien werken in de praktijk.’

Online model onderscheidt Minder.nl

Het onderscheidende vermogen van Minder.nl, op de zakelijke energiemarkt, is het volledige online model. De klant ziet direct een vergelijk en heeft zodoende een beeld van reële energieprijzen. In tegenstelling tot wanneer een ondernemer een verkoopadviseur aan de deur krijgt.

Arno licht toe: ‘Zo’n verkoper toont vaak maar het aanbod van één leverancier en dan is het moeilijk inschatten of dat een goed aanbod is. Bovendien wordt er aan de deur vaak nog een extra marge bovenop de leveringstarieven gerekend. Het verdienmodel van Minder.nl bestaat logischerwijs uit een lagere standaard vergoeding vanuit de energieleverancier voor ieder afgesloten energiecontract. Een online model is veel efficiënter dan door2door en biedt bovendien een echt transparant vergelijk. Daarom vind je op een online vergelijker altijd de scherpste actietarieven in de markt.’

Steeds meer ondernemers willen zelf online vergelijken

Sinds Minder.nl live is gegaan, in de herfst van 2015, is er een forse groei in de online verkopen te zien. Tegelijkertijd breidde ook het team van Minder.nl zich uit: het begon met 2 personen en inmiddels werkt er in Amsterdam dagelijks 14 man voor Minder.nl. Ondernemers die actief zoeken naar een zakelijk energiecontract komen vaak bij Minder.nl uit. Een groot deel van die ondernemers wil zichzelf online kunnen bedienen en daarom waarderen ze de tool op de website van Minder.nl, inclusief de service.

‘Spreken ondernemers met een van onze medewerkers dan zijn ze vaak blij met de oprechte en heldere informatie,’ vertelt Rob. ‘Klanten noemen ons regelmatig het ‘positieve geluid op de energiemarkt’ en dat zien we ook aan hoe we worden beoordeeld; gemiddeld met een 9. Minder.nl is opgericht met het idee om de zakelijke energiemarkt weer transparant te maken dus hoe fantastisch is het dat ondernemers dit ook zo ervaren.’

Het aantal ondernemers dat zelf online wil vergelijken is groeiende. Tegelijkertijd is er nog een groep ondernemers die zich niet bewust is van hoe eenvoudig online zakelijke energie vergelijken is en dat ze daarmee serieus veel geld besparen. ‘Het is ons doel om ook die ondernemers te laten zien hoe makkelijk vergelijken en contracteren via ons platform is. Een van de manieren om dit te doen, is door partnerships aan te gaan,’ zegt Rob.

Een voorbeeld van zo’n partnership is die met Independer, een natuurlijk zeer bekende vergelijkingswebsite op het gebied van financiële producten, maar sinds enige tijd ook energie. ‘Dat een gevestigde organisatie als Independer onze zakelijke energievergelijker gebruikt zien we als een groot compliment,’ vertelt Rob. Ook affiliate marketing aanbieder Daisycon werkt samen met Minder.nl en zodoende wordt een steeds breder publiek bereikt. ‘Ons motto is ‘delen om te vermenigvuldigen’ en we zien dat die filosofie zich uitbetaalt in de vele partnerships die we opstarten.’ Op deze manier nodigt Minder.nl zoveel mogelijk ondernemers uit om op een laagdrempelige manier maximaal te besparen op hun energierekening.