Mobiel en sociaal tijdens Corona

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:47

Persbericht - De uitbraak van de coronavirus brengt veel nieuwe dingen met zich mee in het dagelijks leven. De dingen die mensen gewend zijn elke dag te doen als routine gaan voor een groot gedeelte niet meer door, boodschappen doen gaat lastig, je vrije tijd op een ontspannen manier invullen is bijna niet meer te doen en de bedoeling is zolang het niet nodig is je huis helemaal niet uit te gaan. Gelukkig zijn er wel wat dingen die we gedurende de coronavirus kunnen doen die we normaal ook doen en die erg goed zijn. Bezig zijn met het digitale gedeelte van ons sociale leven bijvoorbeeld!

Social media op je IPhone
In deze erg vreemde periode weten we 1 ding in ieder geval zeker, en dat is dat we hoe dan ook in een zeer digitale tijdperk leven. Veel gaat vandaag de dag via social media en bijna iedereen doet wel iets met social media. De meeste mensen hebben een iPhone in hun zak. Hiermee checken ze met enige regelmaat hun berichtjes, wat hun sociale contacten te zeggen of te delen hebben of bijvoorbeeld het nieuws. Nu we in een periode zitten dat naar buiten gaan, met vrienden afspreken of gewoon een kopje koffie drinken bij de familie niet meer gaat is het erg belangrijk de sociale contacten die je binnen hand bereik hebt, namelijk gewoon op je iPhone zo goed mogelijk te onderhouden. Met enige regelmaat even op Facebook en Instagram kijken wat familie, vrienden, bekende personen of bedrijven te vertellen of te delen hebben zorgt dat je in ieder geval erg betrokken blijft bij wat er allemaal speelt en wat je naasten allemaal meemaken. Ook voor ondernemers, die overigens door een zeer lastige periode heen gaan, is het in veel gevallen handig om eventjes je LinkedIn te updaten of gewoon nog een post op je bedrijfspagina te doen. Verder is het altijd fijn om even te kijken op het nieuws. Hoe gaat het er nu aan toe met het coronavirus en zitten we al dichtbij een oplossing? Met een iPhone die je elk moment bij je hebt zijn deze dingen erg makkelijk snel te realiseren.

Lange telefoon gesprekken
Buiten het in de gaten houden van je sociale media en het nieuws kun je natuurlijk ook het gene doen wat eigenlijk de basis van je iPhone is, namelijk gewoon bellen. Helemaal wanneer het niet mogelijk is langs de mensen die je dierbaar zijn te gaan kan het erg rustgevend zijn dat jullie elkaar in ieder geval op elk moment telefonisch kunnen bereiken. Bel zo lang als je wilt met je familieleden of vrienden, of maak gebruik van FaceTime om ze ook daadwerkelijk live op het beeldscherm van jouw iPhone te zien terwijl je praat met ze. Houd wel rekening met de hoogte van de belbundel van je mobiele telefoonabonnement, zodat je niet ineens veel hogere kosten hebt. Ook kun je telefoongesprekken of FaceTime oproepen gebruiken binnen het zakelijke leven. Bedrijven kunnen zo gewoon hun vergaderingen houden, simpelweg doordat iedereen een IPhone heeft en elk moment bereikbaar is op FaceTime. Zo kun je of je nou thuis zit, in de auto zit of buiten loopt op elk moment elk gesprek voeren.

Overige gemakken iPhone
Ten slotte kun je natuurlijk als je even je telefoon niet wilt aanraken omdat je bijvoorbeeld buiten bent geweest en de gelegenheid je handen te wassen niet hebt gehad mensen bellen door middel van Siri. Eenmalig “He Siri” roepen naar de iPhone zorgt al dat de iPhone je zelf van dienst kan zijn zonder dat je hem nog hebt aangeraakt. Als je dan toch buiten bent en je telefoon gebruikt is het natuurlijk leuk om in deze periode dat je niet vaak buiten komt hier en daar wat foto’s of video’s te maken als je een moment hebt waarop je dat toepasselijk vindt. Ook kun je nog gebruik maken van de oordopjes om je favoriete muziek te luisteren terwijl je onderweg bent. De iPhone heeft ook hier diverse opties voor. Bijvoorbeeld iTunes, maar natuurlijk kun je ook zelf je favoriete muziek apps downloaden in de App Store. Al met al, het hebben van een iPhone in deze zware en hectische periode kan het je al een stuk makkelijker en comfortabeler maken om de periode door te komen. Overigens beperk je ook de dingen die je mist door continu op de hoogte te zijn van zo veel mogelijk zaken die spelen door middel van social media.