Mogelijk Bankvrij Vastgoedfinancieringen in drie jaar door de grens van 100 miljoen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:56

Persbericht - Bij Mogelijk Bankvrij Vastgoedfinancieringen financiert niet de bank maar een private investeerder het zakelijk onroerend goed van een ondernemer. Binnen drie jaar na de oprichting, breekt Mogelijk door de grens van 100 miljoen euro aan verstrekte zakelijke hypotheken.

Bij Mogelijk financiert één investeerder de zakelijke hypotheek van een ondernemer, zonder tussenkomst van een bank. In tegenstelling tot crowdfunding, brengt Mogelijk één-op-één financieringen tot stand. Peer-to-peer dus. Mogelijk ontstond ten tijde van de crisis. Mede-oprichter Maarten Rövekamp (helemaal rechts op de foto), van oorsprong projectontwikkelaar, ontwikkelde in die tijd bedrijfsverzamelgebouwen. Ondernemers gaven aan dat ze wel wílden kopen maar dat ze ‘nee’ te horen kregen bij de bank. Rövekamp besloot op zoek te gaan naar investeerders voor de financiering van deze ondernemers. Hij bleek te stuiten op een enorme behoefte.

Het model blijkt interessant voor zowel investeerders als ondernemers. “Investeerders die voor Mogelijk kiezen hebben behoefte aan zekerheid en een aantrekkelijk rendement. De investeerder krijgt het eerste recht op hypotheek; het pand fungeert daarmee als onderpand, wat zekerheid biedt. Ondernemers die voor Mogelijk kiezen, kunnen rekenen op zeer snelle doorlooptijden. Bovendien kunnen ze heel flexibel omgaan met de financiering omdat deze altijd boetevrij geheel of gedeeltelijk kan worden afgelost. We zien ontzettend veel potentie en verwachten de komende tijd nog een flinke groei”, aldus Rövekamp.

Mogelijk Vastgoedfinancieringen is in 2016 opgericht en is gevestigd in Breukelen.
Meer informatie: www.mogelijk.nl