Nederland krijgt ‘s werelds eerste ‘Wekker Smash Store’

Vanaf maandag 15 januari opent matrassen start-up Matt Sleeps ‘s werelds eerste ‘Wekker Smash Store’ in de 9 straatjes in Amsterdam. Een winkel waar Nederlanders wraak kunnen nemen op hun wekker door een van de 1.000 wekkers waarmee de winkel is ingericht kapot te slaan.

Het apparaat in het huishouden met de grootste haat-verhouding is zonder twijfel de wekker. Het geluid van de wekker leidt voor velen tot een vervelend ochtendhumeur. Dit jaar is het voor Nederlanders mogelijk om op de meest deprimerende dag van het jaar, Blue Monday,  wraak te nemen op dit apparaat in de ‘Wekker Smash Store’.

1000 wekkers

In de Wekker Smash Store kunnen bezoekers wraak nemen op hun eigen wekker, of op één van de 1000 wekkers die beschikbaar zijn gesteld voor smartphonebezitters die zoeken naar een symbolische genoegdoening. Om het frustrerende ochtendritueel na te bootsen is een gedeelte van de winkel omgebouwd tot een kleine slaapkamer. Bezoekers kunnen in het bed gaan liggen en mogen, uitgerust met veiligheidsbril en helm, de wekker te lijf gaan zodra deze afgaat. Naast een grote hamer met houtblok is het mogelijkheid om te wekker te slopen met een honkbalknuppel of te verdrinken in een aquarium.

Het initiatief komt van matrassen start-up Matt Sleeps die sinds juni 2016 er alles aan om de tijd in de slaapkamer zo comfortabel mogelijk te maken. Dat doen ze niet alleen met een comfortabel matras maar bijvoorbeeld ook met hun eigen slaapzender Mattflix, een Smoesjesgenerator en zelfs een eigen Hangover Bar. De wekker is dan ook een doorn in het oog van het bedrijf. Oprichter Matt Sleeps Joep Verbunt: “Voor ons duren de dagen nooit te kort. Als goede voornemen voor 2018 hebben we ons dan ook als doel gesteld Nederland wekkervrij te maken. Daarom hebben we in de afgelopen weken 1000 wekkers opgekocht en hiermee vele verstoorde dromen voorkomen.”

Opening

De eerste wekker zal maandag 15 januari om 06:45 door radio DJ Giel Beelen live op radio Veronica kapot worden geslagen: ‘Ik heb een ochtendshow en daarmee echt de leukste baan van de wereld. Maar die wekker om 04:00 uur blijft natuurlijk elke dag te vroeg.

Ik heb wel zin om nu effe wraak te nemen op de wekker, al slaat dat natuurlijk nergens op. Nou ja, op die wekker dus.” aldus Giel Beelen.

Voor de mensen die niet naar de bar kunnen komen is er ook een thuischallenge. Nederlanders worden aangemoedigd om het heft in eigen hand te nemen en de filmpjes op social media te delen met hashtag #wekkerchallenge. Matt Sleeps heeft er €100.000 voor over om Nederland wekkervrij te maken.1.000 thuisdeelnemers die hun filmpjes delen op de social media kanalen van Matt Sleeps krijgen een €100 voucher toegestuurd.

De winkel gaat pas dicht als alle 1.000 wekkers kapot zijn, Matt Sleeps verwacht dat alle wekkers binnen in 1 tot 2 weken vernield zullen zijn. De overblijfselen van de 1.000 kapot geslagen wekkers worden verzameld en verwerkt tot een uniek bed.

Je wekker reserveren kan via https://mattsleeps.com/events/wekkersmashstore/.

De winkel is te vinden aan de Huidenstraat 13-H in Amsterdam.

Matt Sleeps wil de matrassenindustrie wakker schudden door een goed matras aan te bieden en het kopen van een matras voor jou zo makkelijk en leuk mogelijk te maken. Na 1.5 jaar intensief testen hebben we het meest comfortabele matras ontwikkeld dat op de markt te vinden is. Door de unieke combinatie van kwalitatief latex, traagschuim en koudschuim is Matt geen hard matras maar ook geen zacht matras: het is het beste matras voor iedereen. Dit hoef je niet van ons aan te nemen, dit kan je in je eigen bed 120 dagen gratis uitproberen. Met onze gratis same day delivery service slaap je, als je voor 12:00 je matras besteld, 's avonds al op Matt! Bestel je na 12:00, dan heb je Matt de volgende werkdag in huis. Matt is te krijgen in eenpersoons matrassen (70x200 80x200 & 90x200) als tweepersoons matrassen (140x200, 160x200 & 180x200). Maar ook bieden we verschillende lengtematen matrassen zoals 180x210 & 180x220 matrassen.