Nederland maakt kennis met Jip: de slimme en veilige contractgenerator

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:00

Persbericht - Nooit meer zelf contracten bij elkaar knippen en plakken, die eigenlijk niet voldoen. En ook niet langer overeenkomsten kwijtraken of op kwetsbare plaatsen bewaren. Jip is hier: de slimme en veilige contractgenerator. Met Jip stellen ondernemers en particulieren zelf eenvoudig contracten en andere documenten op. Deze zijn juridisch gezien altijd in orde, online te ondertekenen en te bewaren in de digitale kluis. Dat biedt Jip. Handig.

De drie jonge ondernemers Tycho Bokdam, onder andere solution architect bij Talpa, Daan Gönning, strateeg digitale transformatie en Crijn Janssen, dga van het Sprekershuys en Straetus Incasso staan aan de wieg van Jip. Zoals veel goede ideeën ontstaan, begon het bij hen met een frustratie. “Dagelijks krijg ik bij Straetus contractvormen van opdrachtgevers onder ogen waar duidelijk nooit een jurist naar heeft gekeken. Dat heeft ons aan het denken gezet: hoe kunnen we de markt disrupten en klanten een zo compleet mogelijk product aanbieden waar ze écht wat aan hebben?” Met Jip is het eenvoudig een contract genereren, zelf uploaden, veilig bewaren én ondertekenen. Je kan ook de wederpartij of partijen uitnodigen om te ondertekenen. Waarbij de digitale handtekening juridisch gelijkstaat aan de handgeschreven versie. Tycho vult aan: “Jip is een totaalpakket aan mogelijkheden. Hiermee gaan we verder dan alle bestaande automatische contractgeneratoren op de markt. Juist ook als het gaat om veiligheid. We zien dat ondernemers worstelen met de vraag: waar bewaar ik mijn documenten? In mijn mail? Geprint in een fysieke kluis? Jip is de oplossing voor beide.” De contractgenerator is met name bedoeld voor ondernemers, maar als particulier kan je ook een huurovereenkomst of leningsovereenkomst opstellen. Het scheelt tijd en geld en je documenten worden juridisch in orde gemaakt en opgeslagen in de kluis. Bewaakt door Jip zogezegd. Daan over beveiliging: “De kluis beheer je volledig online zodat je er altijd en overal bij kan. De eigenaar bepaalt wie toegang heeft tot de kluis. Daarnaast passen we dubbele encryptie- en beveiligingslagen toe. Documenten worden opgeslagen op servers in Europa. Deze krijgen een extra beveiligingslaag, zodat zelfs Jip-medewerkers er niet bij kunnen. Hier lopen we in voorop. Verder passen we dit najaar blockchain technologie toe om documentopslag te decentraliseren. Ook wachten we op wet- en regelgeving waardoor we blockchain nog beter kunnen inzetten om het juridische en notariële proces te vereenvoudigen. Met Jip presenteren we een slim, toegankelijk en veilig product dat compleet ontzorgt en waarmee men tijd, geld en papier bespaart. Wie wil dit niet? Ga nu naar www.jipchain.com en ontdek Jip.