Nederlands proptechbedrijf SKEPP start in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje

Het Nederlandse proptechbedrijf SKEPP, waar je eenvoudig online kantoorruimte vergelijkt, brengt de internationale ambities verder tot uiting door verder uit te breiden in het buitenland. Naast Duitsland en België opent SKEPP zijn deuren nu ook in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje.

Het bedrijf brengt sinds 2013 jaarlijks duizenden bedrijven in contact met vooruitstrevende kantorenaanbieders, om bedrijven zodoende te helpen bij kantoorruimte huren. In 2017 heeft SKEPP de eerste stap gezet naar het buitenland, met de uitbreiding naar buurlanden Duitsland en België. Nu is het proptechbedrijf ook in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk en Spanje van start gegaan. De sterk groeiende flexibele kantorenmarkt in deze landen is de reden voor de huidige expansie. Zo groeit in de Verenigde Staten de flexibele kantorenindustrie met maar liefst 20% per jaar sinds 2010, volgens cijfers van JLL. De markt in Europa blijft daarin niet achter.

Uitbreiding tezamen met user experience door digitale rondleidingen

SKEPP biedt een user experience aan met rondleidingen in Virtual Reality voor gebruikers in de eerder genoemde Europese landen. Dit maakt het voor huurkandidaten mogelijk om digitaal een rondleiding door een kantoorpand aan te vragen, waarna zij een VR-bril toegestuurd krijgen. Op deze manier is het mogelijk voor bedrijven om meerdere locaties te bekijken binnen een kort tijdsbestek, in plaats van dagen bezig te zijn met de eerste oriëntatie van nieuwe kantoorlocaties. Een bijkomend voordeel hiervan is dat het mogelijk is een Virtual Tour te doen op elk moment van de dag. “Deze VR-oplossing is een onderdeel van het streven om de content op een zo hoog mogelijk niveau te krijgen, waar onder meer ook de kwalitatief hoogwaardige foto’s, vooruitstrevende video’s, actuele beschikbaarheid en overzichtelijke plattegronden aan bijdragen”, licht Managing Director Joost Lansink toe. Het huren van kantoorruimte wordt zo een stuk simpeler.

Een passend digitaal interieurontwerp door personal designer

Na de rondleiding ontvangt de huurkandidaat direct een huuraanbieding in de mailbox. Vervolgens maakt een personal designer van SKEPP een digitaal interieurontwerp op maat, voor de kantoorruimte die de huurkandidaat op het oog heeft. De kandidaat kan vervolgens de kantoorinrichting eenvoudig en snel afnemen bij SKEPP. Het is mogelijk om het meubilair te huren, bovendien is er de huurkoop-optie en behoort ook het kopen van de meubels tot de mogelijkheden. Het design inbouwpakket kenmerkt zich door de hoge mate van flexibiliteit. Op- en afschalen is bij de huur-optie mogelijk, opschalen kan bij de andere opties.

SKEPP Office as a Service

Gamechanging proptech-bedrijf in de wereld van vastgoed

SKEPP is in 2013 gestart en bestaat het bedrijf inmiddels uit 3 producten. Je zou ons kunnen zien als een disruptive gamechanger in een markt die aan het veranderen is. Met SKEPP richten we ons op deze ontwikkelingen door onszelf te profileren als een proptech-onderneming, door mee te gaan met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering en automatisering. Voorbeelden hiervan zijn Virtual Reality en Augmented Reality.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Het eerste product van SKEPP is Officelisting. Hier komen vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen we in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Het ruime aanbod aan kantoorruimten maakt SKEPP de Airbnb van de kantorenmarkt.

Officeplanner: virtueel inrichten van jouw kantoorruimte

Een ander product van SKEPP is Officeplanner: de one-stop-shop voor de inrichting van jouw huidige of nieuwe kantoorruimte. Met Officeplanner richt je virtueel heel gemakkelijk jouw kantoorruimte in met meubilair van Officeplanner. Je hebt de mogelijkheid om het meubilair te huren, huurkoop of kopen. Voorbeelden van unieke producten van Officeplanner zijn de Meetingbox, Phonebooth, Roomdivider en Dressoir. Deze producten sluiten aan bij de flexibiliteit die organisaties wensen. Met Officeplanner creëer jij supersnel jouw droomkantoor. Officeplanner is af te nemen indien je al voorzien bent van een kantoorruimte via SKEPP, elders een kantoor hebt gehuurd of als je meubilair wilt uitbreiden.

Officekit: hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen voor pandeigenaren

Het laatste product van SKEPP is het smart product Officekit. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Door de toenemende vraag naar flexibiliteit in de kantorenmarkt speelt Officekit in op de vraag naar ‘Office as a Service oplossingen’. Denk hierbij aan de ‘Kantoorhero’, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.

Office as a service, een customer journey die volledig wordt verzorgd

Office as a Service speelt in op de behoeften van de klant. De behoefte naar flexibiliteit neemt toe en de klant wil daarnaast zich thuis voelen op kantoor, boven zichzelf uitstijgen en hun passie uitleven. Een plek waar mogelijkheden zijn om te connecten, coworken en concentreren. Werken in een omgeving die optimaal aansluit bij de eisen en wensen van de werknemer. Oftewel, Office as a Service.