Newborn lanceert startup programma voor (corporate) startups en investeerders

Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert deze zomer het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders. Dit programma combineert de flexibele aanpak van een startup, met de slagkracht van een ervaren bureau en helpt bij de fundering voor een effectieve groeistrategie.

Het Newborn Startup Program is ontwikkeld om maximaal succes te behalen in de eerste groeifases van de onderneming en veelvoorkomende valkuilen te vermijden. Het programma duurt zes weken, geleid door een team van startup-specialisten en geeft inzichten, proposities en een duidelijke roadmap voor een effectieve groeistrategie.

Het aantal bedrijven dat zich, op wat voor manier dan ook, in de startupwereld begeeft blijft groeien. Volgens recent onderzoek van Deloitte en StartupDelta, steeg de opgetelde waarde van alle transacties waarin ‘corporate venture capital’ (cvc) een rol speelde het afgelopen jaar naar €1,15 miljard. Een verdubbeling ten opzichte van 2016. “Door middel van ‘corporate venturing’ kunnen grotere bedrijven innovatie en nieuwe dynamiek binnenhalen, om zodoende voorop te blijven lopen in hun categorie. Startups hebben vaak de ideeën en vernieuwing, corporates hebben het netwerk en de schaal. Een interessante combinatie dus”, aldus Rogier IJzermans, CEO van de Born05 Group.

Newborn is de venture studio van de Born05 Group en richt zich op zelfstandige startups, en corporate ventures. Door de nauwe samenwerking met onder andere creatief bureau Born05, kan er hoogwaardige kwaliteit worden geleverd aan de ventures in spe. Van branding en productontwikkeling, tot user experience en marketingcampagnes. Daarnaast verbindt Newborn ook haar investeerdersnetwerk aan startups met potentie. Newborn werkt samen met onder andere Champ, Tailie, HEY Bracelet en de Frame Awards 2019.

Kijk voor meer informatie op: http://newborn.ventures.

Het Utrechtse bureau Born05 is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de leidende digitale bureaus van Nederland. Vanuit de propositie: “Building connected brands” heeft het bureau een sterk portfolio opgebouwd met merken als KLM, bol.com, Unilever, KPN, Greenchoice, Alzheimer Nederland en ASN Bank. Al eerder breidde de Born05 Group uit met Newborn, een venture studio waarmee het bedrijf investeert in startups en corporate venturing, en met Airborne, dat de snelgroeiende voice- en podcast markt bedient.

Blauw Gras is hét social content bureau uit Amsterdam, dat prijswinnend werk maakt voor merken als McDonald’s, Nederlandse Loterij, Hornbach, Miele, Menzis en Interpolis. De dienstverlening richt zich in de volle breedte van het social media domein; strategie, branding, campagnes, formats, content creatie en productie.