Newborn lanceert startup programma voor (corporate) startups en investeerders

Venture studio Newborn, waarmee de Utrechtse Born05 Group in startups participeert, lanceert deze zomer het Newborn Startup Program voor (corporate) startups en investeerders. Dit programma combineert de flexibele aanpak van een startup, met de slagkracht van een ervaren bureau en helpt bij de fundering voor een effectieve groeistrategie.

Het Newborn Startup Program is ontwikkeld om maximaal succes te behalen in de eerste groeifases van de onderneming en veelvoorkomende valkuilen te vermijden. Het programma duurt zes weken, geleid door een team van startup-specialisten en geeft inzichten, proposities en een duidelijke roadmap voor een effectieve groeistrategie.

Het aantal bedrijven dat zich, op wat voor manier dan ook, in de startupwereld begeeft blijft groeien. Volgens recent onderzoek van Deloitte en StartupDelta, steeg de opgetelde waarde van alle transacties waarin ‘corporate venture capital’ (cvc) een rol speelde het afgelopen jaar naar €1,15 miljard. Een verdubbeling ten opzichte van 2016. “Door middel van ‘corporate venturing’ kunnen grotere bedrijven innovatie en nieuwe dynamiek binnenhalen, om zodoende voorop te blijven lopen in hun categorie. Startups hebben vaak de ideeën en vernieuwing, corporates hebben het netwerk en de schaal. Een interessante combinatie dus”, aldus Rogier IJzermans, CEO van de Born05 Group.

Newborn is de venture studio van de Born05 Group en richt zich op zelfstandige startups, en corporate ventures. Door de nauwe samenwerking met onder andere creatief bureau Born05, kan er hoogwaardige kwaliteit worden geleverd aan de ventures in spe. Van branding en productontwikkeling, tot user experience en marketingcampagnes. Daarnaast verbindt Newborn ook haar investeerdersnetwerk aan startups met potentie. Newborn werkt samen met onder andere Champ, Tailie, HEY Bracelet en de Frame Awards 2019.

Kijk voor meer informatie op: http://newborn.ventures.

We're somewhat of a rare breed. Hard to catch and to put a label on. We have a digital head and a creative heart, combining intelligence with intuition. we believe in a user-centric and integrated approach. Our hybrid team of passionate experts works in close collaboration with our clients. As a pact. To create experiences that last through best-in-class digital solutions across the user's journey. 

We believe brands can add value to people's lives. We create seamless brand experiences and interactive propositions, supercharges with rich content. To drive meaningful relationships and business growth. This way we keep brands relevant, attractive and sparkling. Today and tomorrow. 

As an independent agency with an entrepreneurial mindset, we are always looking for new paths to grow. Over the last years, we expand our skillsets with new activities and businesses. Born05 Group: Born05, Newborn, Airborn, and Partnerships. 

Clients: KLM, Vereniging Rembrandt, KPN,  Airfrance KLM, bol.com, ING, Alzheimer Nederland, Albert Hein, Talpa, Unilever, Basic-Fit, Triodos Bank, Ahold Delhaize, Jacobs Douwe Egberts, Rijksmuseum, Radio 538, Zwitsal, Toyota, Floriade en PFZW.