Geen producten in je winkelwagen.

Nieuwe kansen voor de maakindustrie: Leapforce gaat samenwerking aan met Elfsquad

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:36

Persbericht - Als marketeer, growth hacker of software provider kun je veel doen voor je klanten. Echter, onbeperkt zijn je mogelijkheden niet. Vaak heb je te maken met klanten die behoeften hebben waar je simpelweg niet in kunt voorzien. Een ideale oplossing voor dit probleem is een partnership met een ander bedrijf. Zo kun je je krachten bundelen en worden zowel jouw services als die van je partnerbedrijf completer.

Dit is precies wat Leapforce en Elfsquad besloten te doen in november dit jaar. Leapforce, als growth hacking expert, helpt bedrijven groeien door online experimenten en digitale transformatie. Klanten krijgen hulp bij het vinden en implementeren van de juiste tools, waardoor uiteindelijk tijd en geld wordt bespaard, wat de concurrentiepositie verstevigt. Elfsquad biedt CPQ (Configure, Price, Quote) software, waarmee maakbedrijven hun pre-productieproces kunnen automatiseren. De kracht zit hier in het verbinden van de gehele keten, van prospect tot productieorder.

Snelle en foutloze offertes voor de maakindustrie

Een bedrijf produceert machines. Deze machines bevatten eindeloos veel onderdelen, subsamenstellingen en toepassingen. Ze zijn volledig aanpasbaar en bestaan soms wel uit een miljoen optionele onderdelen. Voor het opstellen van een offerte met al deze losse onderdelen en toepassingen is een enorme productkennis vereist, die voor zowel sales medewerkers, dealers als eindklanten vaak niet bij te benen is. Er sluipen dan ook vaak fouten in de offertes, waardoor de doorlooptijd steeds langer wordt. En fouten in offertes leiden vervolgens weer tot productiefouten. Al met al: Frustratie voor producent, dealer én klant.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende situatie:

Hier biedt CPQ software de oplossing. CPQ software maakt het mogelijk om alle optionele onderdelen van modulair opgebouwde producten vooraf in te voeren in een overzichtelijke tool. Alle onderdelen worden in de software opgeslagen, inclusief prijs, tekst en uitleg. De sales medewerker of dealer kan hierdoor vervolgens gemakkelijk een offerte opstellen met een keurig keuze menu. Hij of zij loopt stapsgewijs de software door, en geeft aan welke onderdelen wel – en niet in de offerte moeten worden opgenomen. De prijs wordt vervolgens automatisch berekend, en de software produceert vanzelf een correcte offerte.

Hulp van Elfsquad

Elfsquad werkt met bedrijven in de maakindustrie voor volledige optimalisatie van het pre-productieproces. Met haar CPQ software ontneemt Elfsquad al tijden werk en zorgen van bedrijven in onder meer de machinebouw, carrosseriebouw, en producenten van productielijnen.

De resultaten zijn indrukwekkend. Elfsquad garandeert 100% foutloze offertes en koppelt met de meest gangbare Customer Relations Management (CRM) systemen, wat resulteert in een drastische verkorting van de doorlooptijd van offertes. Integratie met Enterprise Resource Planning (ERP) en Computer Aided Design (CAD) software voorziet in een foutloze opvolging van productie. Lees: Rust op de werkvloer, vertrouwen bij klanten en een verschuiving van engineering naar productontwikkelingen.

Een gouden combinatie

De eerste resultaten van de nieuwe samenwerking zijn al geboekt en de toekomst ziet er zeer positief uit. Aangezien Leapforce expert is in het implementeren van software en het begeleiden van bedrijven bij het inrichten en gebruiken hiervan, werkt dit zeer positief op het implementatieproces van Elfsquad’s tool.

Elfsquad biedt de software en Leapforce is betrokken bij het inrichten hiervan. Zo helpt Leapforce bedrijven in kaart te brengen wat ze precies nodig hebben, worden gezamenlijke workshops georganiseerd en wordt hierdoor het implementatieproces aanzienlijk verkort en versoepeld. Hoe sneller en vlekkelozer het proces verloopt, hoe sneller de software z’n vruchten afwerpt. Zo verzorg Leapforce het commerciële gebruik van Elfsquad en laten ze samen bedrijven écht groeien met de software.

Win-win-win. Leapforce en Elfsquad helpen elkaar bij het beter helpen van hun klanten.

Interesse?

Klinkt CPQ software als iets waar jij baat bij zou kunnen hebben? Of heb je andere vragen of uitdagingen bij de groei van je bedrijf? Neem een kijkje op de Leapforce website of de Elfsquad website, of vraag een vrijblijvend kennismakingsgesprek aan. Wil je graag weten of jouw sales en marketing machine voor verbetering vatbaar is? Neem dan gratis deel aan de Leapforce groeitest. Zo weet je binnen een paar minuten hoe jouw bedrijf ervoor staat.