Nieuwe workshop: wat kun je leren van Hollywood, Netflix en Aristoteles?

De Griek Aristoteles wist het al ± 2500 jaar geleden. Story Rules! Iedere dag krijgt hij nog gelijk door Hollywood, Netflix en een aantal onderscheidende merken. Die zetten hun story in voor marketing, communicatie en sales. Waarom is een verhaal belangrijk voor een organisatie of ondernemer? Willen klanten niet worden overtuigd door cijfers, statistieken en grafieken? Nee, want klanten zijn mensen. En mensen worden van jongs af aan gevormd door verhalen. Sprookjes, boeken, films. Ze vertellen zelf ook verhalen, onthouden in verhalen en komen in actie door verhalen. Het menselijk brein is een verhalenmachine. Toch laten veel organisaties en ondernemers de kans liggen om zich met een eigen verhaal te onderscheiden. Daarom zijn we gestart met de workshop Story Rules. De zeven regels om tot een eigen, onderscheidend verhaal te komen. De kern van waar je voor staat. Wat jou uniek maakt. Het is vaak de reden waarom klanten voor je kiezen.

Workshop van een halve of een hele dag
In de workshop van een halve dag maak je door korte oefeningen kennis met de zeven regels, zoals: drama is conflict. Een verhaal met alleen maar hoera-momenten boeit niet. Je publiek wil meeleven met je ambities, teleurstellingen, ontdekkingen, verrassingen. En uiteindelijk je succes. Ze moeten jou een happy end gunnen. Dan heb je contact. Dan staan ze open voor wat je ‘verkoopt’

In de versie van een dag gaan we dieper op de materie in en is er meer tijd om aan je verhaal te werken. De interactie tussen de deelnemers wordt als waardevol ervaren. ‘De input van anderen maakt dat je anders naar je bedrijf gaat kijken,’ zei een deelnemer. Een ander noemde de workshop ‘een echte eyeopener’.

In company
De halve dag workshop geven we ook ‘in company’. Dan werken collega’s ieder vanuit hun eigen invalshoek aan het verhaal van hun organisatie. Dat verbindt, inspireert en verbetert de communicatie.

Wanneer?
De eerstvolgende workshops zijn op donderdag 1 juni (halve dag) en op donderdag 29 juni (hele dag).

Heb je interesse of wil je meer weten, bijvoorbeeld over de ‘in company’ optie, bel of mail dan met Henk Jan van Harten 088 2840000 / 06 53561357, henkjan@bureauvanharten.nl

Eerst alle zeven regels lezen? Download dan hier het white paper ‘Story Rules’

what’s your story?’

Het is de eerste vraag die ik aan een (potentiële) opdrachtgever stel. Wat is je verhaal? En aanlsuitend: wat heeft je publiek eraan? ‘What’s in it for them?’

Als de antwoorden op die vragen niet helder zijn, adviseren wij om je communicatie-uitgaven te bevriezen. Investeer niet in SEO als je online je publiek niet weet te inspireren. Dan komen ze nooit meer terug op je site. Organiseer geen event om ‘live’ jouw verhaal te brengen als je publiek zich daar niet in zal herkennen. Vlogs zijn hot en video is booming, maar als jouw verhaal niet vanaf de eerste seconde boeit, ben je de kijker kwijt. En was je investering weggegooid geld.

De hamvraag: is jouw verhaal het waard om te communiceren? Het antwoord daarop moet van je publiek komen en het moet ‘ja’ zijn. Dan heb je beet en gaat de communicatie voor je werken.

Onze visie in twee worden is: story rules. Wij helpen ondernemers en organisaties om tot een eigen, onderscheidend verhaal te komen. Wil je hier meer over weten? Vraag dan hier het story rules white paper op. Of kijk of de workshop je verder kan helpen.

Onderscheidende verhalen verdienen een podium. Wij laten verhalen tot ‘leven’ komen op events, met video & visual stories, in campagnes. Wij zorgen ervoor dat onze opdrachtgevers aandacht krijgen van hun publiek.

Wij zijn ook goede luisteraars. We komen graag langs om jouw verhaal te horen. En mee te denken hoe we je kunnen helpen.

Interesse? Bel of mail met Henk Jan van Harten, 088 2840000, henkjan@bureauvanharten.nl