Nooit meer foute personeelsbijeenkomsten!

Vrijwel alle bedrijven organiseren regelmatig bijeenkomsten met het personeel. Maar is het wel helemaal duidelijk welke doelstellingen er worden beoogd? Om mensen mee te krijgen en de energie hoog te houden? Om de verbinding te versterken? Duidelijk is dat heel veel personeelsbijeenkomsten fout zijn. Inefficiënt, saai en weinig inspirerend..

We kennen het allemaal: de directeur opent met een praatje onder begeleiding van een overvolle powerpoint presentatie. De jaarcijfers en de strategie is over de toeschouwende medewerkers uitgestort. Zenden, zenden, zenden. Dit soort bijeenkomsten moeten we echt vanaf!

Na de lange zit volgt het goedmakertje: De borrel, of het uitje.  We weten allemaal dat dit nooit iets nieuws brengt. Iedereen die elkaar al aardig vond zoekt elkaar weer op. In kliekjes. Er wordt vooral gesproken over koetjes en kalfjes. Of erger nog, geroddeld!  Het zal zelden gaan over het verhaal van de directeur.

Dergelijke bijeenkomsten dragen zelden bij aan de doelen en het bestaansrecht van de organisatie. Eerder wordt, op de wijze waarop zojuist is beschreven, het tegengestelde effect geresulteerd. Zonde van de kostbare tijd van de medewerkers en de organisatoren.

TeamSpeling maakt het mogelijk om organisatiedoelen én de betrokkenheid van de medewerkers in één klap samen te pakken. Maar dan wel op een verassende, ontzettend leuke en interactieve wijze. Dit lijkt misschien overdreven claim, maar zij hebben al een waslijst met enthousiaste bedrijven zoals: Rabobank, KNVB, Shell, KPN, Achmea, BOL, IKEA, Bavaria, Politie, Philips, Mars, Algemene Rekenkamer, AkzoNobel en ga maar door… misschien toch een bewering om serieus te nemen.

Bedrijfslachspiegel, de zendtijd voorbij

Wat TeamSpeling betreft is het tijdperk van vruchteloos zenden van informatie definitief voorbij. Zij maken bijeenkomsten actief. Dat gaat onder de regie van twee teamspeling-acteurs en een topmuzikant. Samen met de medewerkers ontstaat er een hilarische interactieve show waar op een sympathieke manier de doelstellingen van de bijeenkomst worden bespiegeld. Dat kan gaan over diverse onderwerpen als: de strategie, de kernwaarden, samenwerking of een terugblik op de dag.

TeamSpeling noemt het een unieke interactieve teambuilding show met de naam ‘De Bedrijfslachspiegel'. De show is show, maar dan anders. De Bedrijfslachspiegel betovert het ‘publiek, waarna zij uiteindelijk de hoofdrol pakken.

Henk van finance wordt bezongen

Één van de meest betoverende onderdelen van deze show zijn de gesprekjes tussen de acteurs en de medewerkers in de zaal. Dit kan gaan over hoe een dag op kantoor eruit kan zien. Hoe men tegenover een verandering staat. Of wat er zo gaaf is aan het bedrijf. Tot ieders grote verrassing zetten de acteurs deze gesprekken om in een geïmproviseerd lied of sketch. Hilarisch, integer, raak. De zaal kijkt altijd verwonderd toe. “Henk van finance wordt ineens bezongen!” Hoe gaaf is dat. De realiteit van de dag wordt plots in een nieuwe showbizz wereld verplaatst. Iedereen ziet, beleeft en snapt het direct. Medewerkers zitten op het puntje van de stoel en voelen zich meer met elkaar verbonden. Zeg nou eerlijk: daar kan toch geen powerpoint presentatie tegenop.

Wat levert het op?

De zaal krijgt met sketches niet alleen een spiegel voorgehouden. Ook verrassende, vaak hilarische zaalexperimenten zorgen ervoor dat medewerkers in een beleving gezet worden. Naast de leuke ervaring met  keihard gelach, levert de show veel collectieve en persoonlijke eyeopeners op. Zo boort de Bedrijfslachspiegel ook het eigenaarschap aan en versterkt de onderlinge verbinding.

TeamSpeling. Uniek in Nederland.

De acteurs van TeamSpeling zijn behalve improvisatieacteurs (top van Nederland), ook bekwame communicatietrainers. Ze brengen een duidelijke boodschap. Over het belang van vertrouwen, het vergroten van ownership of het creëren van een leercultuur. Hierdoor stappen deelnemers echt geïnspireerd en vol positieve energie uit de show.

TeamSpeling is in korte tijd ontdekt door toonaangevende bedrijven en multinationals in Nederland. Maar ook gemeenten, midden en kleinbedrijven maken volop gebruik van het onconventionele aanbod. Daarmee is Teamspeling een snel groeiende start-up dat met uniek ontregelende humor het landschap van de teambuilding en communicatietrainingen op de kop heeft gezet. Het vernieuwende gedachtegoed slaat aan. De Bedrijfslachspiegel is geschikt voor grote groepen medewerkers en wordt verzorgd door twee acteurs en een topmuzikant. Natuurlijk is er ook een unieke invulling voor een teambuilding voor kleinere teams. Het is ook mogelijk onconventionele evenement sprekers te boeken voor bijeenkomsten of congressen.

Originele (online) teambuilding, online bedrijfsuitje, sprekers en trainingen.

TeamSpeling heeft de ideale formule voor jouw offline bedrijfsuitje of online bedrijfsuitje: Lachen voor serieuze resultaten. Online teambuilding, online bedrijfsuitje, originele teambuilding, workshops en sprekers, totaal anders dan je gewend bent. Tijdens de teambuilding en workshops worden de uitdagingen van de organisatie en het team met een flinke dosis humor onder de loep genomen. Met onze teambuilding ga je serieus aan de slag met de leukste trainers, improvisatieacteurs en muzikanten. Niets vermoedend zit je in je comfortabele stoel en begint het avontuur. Voor je het door hebt word je meegenomen in het verhaal waarin je zelf een actieve rol pakt. Zo worden er serieuze doelen behaald met veel gelach en interactiviteit.

Originele teambuilding en workshops

Tijdens deze teambuilding ga je samen leren én hard lachen om de vele komische situaties die ontstaan. De teamdynamiek met de diversiteit aan rollen, kwaliteiten en valkuilen worden zichtbaar en op een laagdrempelige manier bespreekbaar. Er ontstaat ruimte voor positieve feedback en nieuwe inzichten.

Teamleden zullen elkaar zo sneller leren kennen en beter begrijpen. Het resultaat is dat er binnen jouw team snel een sfeer van openheid en vertrouwen ontstaat. Zo leg je, met behulp van deze teambuilding, de basis voor een positieve verandering binnen jouw team. Dit zal de communicatie verbeteren en de samenwerking versterken.

Het ideale offline of online bedrijfsuitje voor grote groepen

Samen lachen voor serieuze resultaten tijdens deze spectaculaire interactieve teambuilding shows. Ga voor deze unieke ervaring. De trainers van Teamspeling beschikken over kwaliteiten die grote groepen moeiteloos in beweging kunnen zetten.

Elk bedrijfsuitje en teambuilding van TeamSpeling is gefundeerd op wetenschappelijke modellen op gebied van communicatie en verandermanagement. Met middelen als theater, cabaret en muziek worden op speelse wijze de doelen van de organisatie kracht bijgezet. Denk aan doelen als de samenwerken, de communicatie verbeteren, veranderen van de cultuur of een breed gedragen visie of missie.

Aanvullend op de interactieve shows hebben wij workshops die aansluiten op de thema’s van jouw bedrijfsuitje. Bijvoorbeeld veranderen, samenwerken of communiceren. Uiteraard met veel gelach en eye-openers.

Boek een spreker voor de verandering van Teamspeling.

Teamspeling werkt dagelijks met teams en bedrijven die ervoor hebben gekozen de verandering in te zetten. Hierdoor weten wij als geen ander wat er bij een veranderproces komt kijken. In theorie lijkt een veranderproces zo makkelijk uit te zetten. Helaas zien wij dat dit in de praktijk veel moeilijker is dan verwacht. Een stuk lastiger dan we ons überhaupt kunnen voorstellen.

De sprekers voor de verandering helpen ons een aantal fundamentele zekerheden los te laten, om ruimte te maken voor verandering. Met onze sprekers helpen wij teams de verandering aan te gaan en de verandering echt in te zetten. Serieus en met heel veel humor.

Ga voor deze unieke ervaring.

Vraag informatie aan over ons online bedrijfsuitje en ervaar onze originele teambuilding, unieke workshops en event-sprekers voor de verandering.