Ondernemer onnodig veel tijd kwijt aan facturatie!

Bijna 60% van de ondernemers maken hun facturen nog handmatig in Excel, niks mis mee. Maar dit kan twee keer zo snel met facturatie software blijkt uit ons onderzoek. Laat jij hier ook kansen liggen? Lees hier alle uitkomsten van ons onderzoek.

Facturen maken met software gaat twee keer zo snel handmatig factureren in Word of Excel, zo blijkt uit onderzoek van Appwiki. Bijna 60% van de ondernemers factureert nog handmatig, maar veel tijd kan worden bespaart met het gebruik van software. Met name jonge ondernemers laten kansen liggen.

Factureren in Word of Excel nog steeds populair

Uit de cijfers blijkt dat 82 procent van de jonge (tot 35 jaar) ondernemers nog steeds handmatig factureert in Word of Excel. De MKB ondernemers met personeel zitten op de goede weg, maar nog steeds een derde van deze groep zegt op deze manier te factureren. Zonde, want het kan veel sneller.

Sneller factureren met software

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat een factuur maken met een factuur- of boekhoudprogramma veel tijd bespaart. Zo kost het ondernemers gemiddeld maar vijf minuten om met online software een factuur te maken. Met Word of Excel daarentegen kost het gemiddeld elf minuten, meer dan het dubbele dus.

Kansen voor jonge ondernemer

Opvallend is dat vooral jonge ondernemers (tot 35 jaar) facturen nog vaak handmatig maken met Word of Excel. Vaak omdat dit een gratis manier is om te beginnen met factureren als startende ondernemer. Toch hoeft dit de overstap naar software niet te belemmeren. Er zijn namelijk aanbieders die de software het eerste ondernemersjaar gratis aanbieden. Kortom, vooral jonge ondernemers kunnen nog veel tijd besparen op hun facturatie.

MKB’ers met personeel doen het beter dan ZZP’ers

MKB’ers blijken meer gebruik van software voor facturatie dan ZZP’ers, maar de gemiddelde factuur duur is nog steeds bijna negen minuten. Kortom, de MKB ondernemer is goed op weg, maar er is nog ruimte voor verbetering. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de mogelijkheden die e-facturatie biedt. Met e-factureren kunnen namelijk nog meer handelingen worden geautomatiseerd zodat het facturatieproces sneller verloopt.

Ontdek, vergelijk & vind de beste bedrijfssoftware!

Appwiki is dé advieswebsite waar je als bedrijf en ondernemer de juiste bedrijfssoftware vindt en selecteert. Appwiki is voor ondernemers en bedrijven een gids die ze door het bedrijfssoftwarebos leidt en helpt de juiste software te selecteren. Door gebruik te maken van cloud software kun je als onderneming tijd en geld besparen, concurrentievoordeel pakken en heb je altijd en overal inzicht in belangrijke bedrijfsinformatie.

Dit doen we onder meer door een handige tool te bieden waarmee je bedrijfssoftware kunt vergelijken op basis van functionaliteiten, prijzen en reviews van gebruikers. Denk daarbij aan software als:

Door onze expertise en kennis met jou te delen helpen we je slimmer te ondernemen. Dit doen wij door blogs, video's, checklists en whitepapers te delen met daarin handige tips en tricks voor ondernemers. Wanneer je één van onze stukken hebt gelezen of gezien, ben je een stukje wijzer geworden en misschien wel klaar om de stap naar cloudsoftware te nemen!

Ook in België zijn we nu actief. Kijk eens op www.appwiki.be