Onderzoek: Exact is het snelste boekhoudpakket

Exact Online is het meest automatische boekhoudprogramma onder verschillende Nederlandse aanbieders. Dat blijkt uit onderzoek van Appwatching onder 25 boekhoudprogramma’s voor ZZP’ers MKB’ers. Aan de hand van vijftien functionaliteiten is onderzocht in hoeverre ondernemers de boekhouding kunnen automatiseren.

Exact Online is daarmee het best op weg naar handsfree boekhouden en zorgt voor de grootste tijdsbesparing op de boekhouding.

De top drie

Appwatching legde de aanbieders langs een checklist met vijftien functionaliteiten die ieder een eigen puntenaantal opleveren. Ze zijn daarbij onderverdeeld in de categorieën semi-automatisch boekhouden, automatisch boekhouden en robotic accounting. De aanbieders konden een maximale score van 64 punten behalen.

Exact behaalt met Exact Online de meeste punten, namelijk 49 van de 64 punten. iMUIS Online, Minox en Reeleezee delen de tweede plaats met elk 44 punten. Ook de derde plaats is verdeeld onder drie boekhoudprogramma’s: Cash, InformerOnline en Moneybird (allen 42 punten).

Waarom dit onderzoek?

Het onderzoek is uitgevoerd om met alle ontwikkelingen op het gebied van automatisering bij boekhoudprogramma’s die constant plaatsvinden, te kijken wie hierin nou eigenlijk voorop loopt en daardoor de meeste handelingen uit handen van ZZP’ers en MKB’ers neemt.

Over Appwatching

Appwatching is onderdeel van Appwiki en is een online platform waar je als ondernemer alles komt te weten over de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van business apps. Wij geloven dat jij met de nieuwste generatie apps alles uit je business haalt. Om goed op de hoogte te blijven van wat er allemaal gebeurt op gebied van bedrijfssoftware is Appwatching de site die jou hierin ondersteunt.

Ontdek, vergelijk & vind de beste bedrijfssoftware!

Appwiki is dé advieswebsite waar je als bedrijf en ondernemer de juiste bedrijfssoftware vindt en selecteert. Appwiki is voor ondernemers en bedrijven een gids die ze door het bedrijfssoftwarebos leidt en helpt de juiste software te selecteren. Door gebruik te maken van cloud software kun je als onderneming tijd en geld besparen, concurrentievoordeel pakken en heb je altijd en overal inzicht in belangrijke bedrijfsinformatie.

Dit doen we onder meer door een handige tool te bieden waarmee je bedrijfssoftware kunt vergelijken op basis van functionaliteiten, prijzen en reviews van gebruikers. Denk daarbij aan software als:

Door onze expertise en kennis met jou te delen helpen we je slimmer te ondernemen. Dit doen wij door blogs, video's, checklists en whitepapers te delen met daarin handige tips en tricks voor ondernemers. Wanneer je één van onze stukken hebt gelezen of gezien, ben je een stukje wijzer geworden en misschien wel klaar om de stap naar cloudsoftware te nemen!

Ook in België zijn we nu actief. Kijk eens op www.appwiki.be