Onderzoek: Moneybird is het beste pakket voor ZZP’ers

Moneybird neemt voor ZZP’ers veel boekhoudkundige handelingen uit handen voor een relatief lage prijs. Dat blijkt uit onderzoek van Appwatching. Appwatching onderzocht elf aanbieders die een boekhoudprogramma aanbieden dat geschikt is voor ZZP’ers. Aan de hand van veertien functies en de maandelijkse kosten is de prijs-kwaliteitverhouding berekend.

Moneybird staat dus op de eerste plaats, maar het verschil met de rest van de aanbieders is klein. e-Boekhouden.nl eindigde net op een tweede plaats, op de voet gevolgd door Informer Online.

Hoe is dit berekend?

De prijs-kwaliteitverhouding is tot stand gekomen door de prijs per maand voor ZZP’ers te delen door de behaalde score op basis van aanwezige functies. Vervolgens is het uitgedrukt in een eindcijfer dat dient als indexcijfer. Omdat de nummer 1 de beste prijs-kwaliteitverhouding biedt, ontvangt die een 10,00 als eindcijfer. De cijfers die daarop volgen zijn relatieve scores ten opzichte van van de nummer 1.

Waarom dit onderzoek?

Het onderzoek is uitgevoerd als vervolg op het onderzoek naar snelste boekhoudprogramma voor ZZP’ers en MKB’ers. Het doel is om in kaart te brengen welke van die tijdbesparende boekhoudprogramma’s daadwerkelijk geschikt zijn voor ZZP’ers. Daarbij speelt prijs een belangrijke rol.

Over Appwatching

Appwatching is een online platform waar je als ondernemer alles komt te weten over de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van business apps. Wij geloven dat jij met de nieuwste generatie apps alles uit je business haalt. Om goed op de hoogte te blijven van wat er allemaal gebeurt op gebied van bedrijfssoftware is Appwatching de site die jou hierin ondersteunt.

Ontdek, vergelijk & vind de beste bedrijfssoftware!

Appwiki is dé advieswebsite waar je als bedrijf en ondernemer de juiste bedrijfssoftware vindt en selecteert. Appwiki is voor ondernemers en bedrijven een gids die ze door het bedrijfssoftwarebos leidt en helpt de juiste software te selecteren. Door gebruik te maken van cloud software kun je als onderneming tijd en geld besparen, concurrentievoordeel pakken en heb je altijd en overal inzicht in belangrijke bedrijfsinformatie.

Dit doen we onder meer door een handige tool te bieden waarmee je bedrijfssoftware kunt vergelijken op basis van functionaliteiten, prijzen en reviews van gebruikers. Denk daarbij aan software als:

Door onze expertise en kennis met jou te delen helpen we je slimmer te ondernemen. Dit doen wij door blogs, video's, checklists en whitepapers te delen met daarin handige tips en tricks voor ondernemers. Wanneer je één van onze stukken hebt gelezen of gezien, ben je een stukje wijzer geworden en misschien wel klaar om de stap naar cloudsoftware te nemen!

Ook in België zijn we nu actief. Kijk eens op www.appwiki.be