Optimale flexibiliteit in de virtual classrooms van UPD

AMSTELVEEN – Waar vrijwel iedere opleider de overgang heeft gemaakt naar virtuele classrooms, gaat trainings- en adviesbureau UPD een stapje verder. Waar andere bureaus de reguliere opleidingen nu ‘gewoon’ digitaal doen, biedt UPD de cursisten extra flexibiliteit in de Virtual Classrooms.

Vanwege de corona-uitbraak werkt een groot deel van het land noodgedwongen vanuit huis. Voor veel huishoudens betekent dat 2 partners die thuis werken met kinderen die niet naar school kunnen. Dit zorgt ervoor dat veel professionals worstelen met het vinden van de balans tussen werk en privé. UPD ziet deze worsteling en past het trainingsaanbod aan om optimale flexibiliteit te kunnen bieden.

Waar voorheen een hele dag een training volgen geen enkel probleem was, is dat nu opeens een uitdaging” zegt Jof Houben, directeur bij UPD. Hij vervolgt: “Samen thuis werken betekent ook samen de verantwoordelijkheid hebben voor het huishouden en de kinderen. In deze situatie is het lastig om 8 uur onafgebroken met één activiteit bezig te zijn. Met dit in het achterhoofd was het voor ons niet meer dan logisch om onze klanten hierbij te helpen.

Flexibiliteit staat centraal

Deze hulp komt in de vorm van extra flexibiliteit. Onder de noemer ‘Tailor made by you’ biedt UPD cursisten de kans om vrijblijvend de Virtual Classrooms te testen, kortere lesdagen te volgen en extra vragenuurtjes te bezoeken. “Hiermee geven we de cursisten veel meer vrijheid. Even weglopen uit de training is bijvoorbeeld geen probleem, je haalt dit gewoon later in bij een bezoek aan een vragenuurtje.” vertelt Houben.

Gestaafd op een solide basis

Dergelijke vrijheid en flexibiliteit in het opleidingsaanbod eist een hoge mate van vertrouwen in de trainers en de systemen. Die is bij UPD meer dan aanwezig, daar is Houben stellig over: “Het principe van Virtual Classrooms komt voor ons niet uit de lucht vallen. Sinds de lancering van Blended Learning - een aantal jaar terug - zijn wij al aan het voorbereiden hierop. De corona-uitbraak heeft het alleen in een stroomversnelling gebracht voor ons. Nu profiteren we van de basis die we al enige tijd aan het leggen zijn. Onze opleidingen zijn méér dan een digitale variant van een klassikale opleiding. Wij hebben de simulaties, oefeningen en samenwerkmomenten al helemaal aangepast aan de virtual classroom. Onze trainers zijn volledig mee in deze ontwikkeling, sterker nog; zij zijn voor een groot deel de motor van deze ontwikkeling.

Een koninklijke oefening

Ondanks dat de ontwikkelingen al enige tijd aan de gang zijn bij UPD, moeten er hier en daar nog wel wat aanpassingen gedaan worden. Houben: “We hebben de virtual classrooms ingezet op de kennis van de maatschappij zoals we die de afgelopen jaren hadden. Op de huidige omstandigheden hadden we natuurlijk nooit gerekend.

Hiermee doelt hij op de maatregelen omtrent het coronavirus en wat dit voor effect heeft op de thuissituatie van cursisten. “Onze trainers krijgen nog net geen spierpijn van het zwaaien naar alle kinderen die voor de camera verschijnen. Misschien moeten wij zelf een cursus zwaaien volgen bij het Koninklijk Huis.” besluit hij lachend.

Tailor made by you

De ‘Tailor made by you’ actie is per direct beschikbaar voor cursisten van UPD. Afhankelijk van het type opleiding bepaalt de cursist zélf hoe hij of zij deze actie inzet. Voor meer informatie hierover kan de website van UPD geraadpleegd worden.

Bij UPD verbeteren we de operationele en financiële resultaten van organisaties en instellingen, voor nu en in de toekomst.

Wij initiëren, begeleiden en ondersteunen implementaties van verbeterprogramma’s op alle niveaus binnen een organisatie. Aan de hand van bewezen methodes als Lean, Lean Six Sigma en Agile laten we mensen, teams en organisaties continu verbeteren en vernieuwen.

Door de inzet van Coaching, Consultancy, Opleiding en Bemiddeling zorgen we dat:

• Medewerkers betrokken en gedreven zijn.
  • De klant centraal staat.
  • Processen betrouwbaar zijn.
  • De resultaten van organisaties en instellingen verbeterd zijn.
  • De winst geoptimaliseerd is.

Over UPD
UPD is het grootste verbeternetwerk van Nederland. Met consultancy, training en coaching geven wij mensen, teams en organisaties energie. Energie om te veranderen. Energie om er alles uit te halen wat erin zit. Energie om verder te komen.

We beschikken over ruime, praktische bedrijfservaring en kennis van procesoptimalisatie binnen vrijwel iedere sector: overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, ziekenhuizen, zakelijke dienstverleners, basisindustrie, logistieke dienstverleners. Wij worden nationaal en internationaal ingezet door organisaties met repeterende werkprocessen. Bij organisaties in vrijwel iedere branche hebben wij onze aanpak mogen bewijzen en meetbare resultaten geboekt. Goedkopere, leukere, slimmere én snellere processen:

• 20% – 35% lagere kosten
  • 10% – 25% meer efficiënt
  • 10% – 20% meer betrokken medewerkers
  • 20% – 40% verbeterde service en meer tevreden klanten
  • 50% – 90% kortere afhandeltijden

Contact
Tijd voor verandering? Bezoek onze website en bekijk wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Ook kun je contact met ons opnemen via tel. 020 – 345 3015.