Originele eindejaarsgeschenken anno 2019

In december geven veel werkgevers een relatiegeschenk weg aan het personeel en eventueel aan zakelijke relaties. Het traditionele eindejaarsgeschenk is een blijk van waardering. Uit onderzoek blijkt dat het ontvangen van een dergelijk geschenk bovendien motiverend werkt en wordt ervaren als een extra beloning. Om die reden maakt de wet het zelfs mogelijk om fiscaal voordelig een eindejaarscadeau te schenken. Naast het bekende kerstpakket vol lekkernijen, zijn er anno 2019 veel originele eindejaarsgeschenken op de markt.

Een duurzaam kerstpakket

Een pakket met een goede fles wijn, diverse hapjes en wat leuke weggevers: het traditionele kerstpakket is nog steeds een passend eindejaarsgeschenk. Anno 2019 is het echter de trend om te kiezen voor een duurzaam kerstpakket. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, met respect voor mens, milieu en dier is een trend die al jarenlang in opkomst is. Daarom kiezen steeds meer ondernemers voor het geven van een duurzaam kerstpakket. Een dergelijk pakket kan bijvoorbeeld bestaan uit streekproducten in combinatie met fairtrade producten. En duurzaam en leuk kerstpakket kan uiteraard ook bestaan uit enkel biologische producten.

Gepersonaliseerde eindejaarsgeschenken

Wie een eindejaarsgeschenk weggeeft laat aan het personeel blijken dat zij gewaardeerd worden. Werk gevers kiezen er echter ook steeds vaker voor om in december een relatiegeschenk aan zakelijke relaties te geven. De laatste maand van het jaar is namelijk bij uitstek geschikt om niet alleen de medewerkers, maar ook relaties in het zonnetje te zetten. Anno 2019 zien we dan ook dat er steeds vaker gepersonaliseerde eindejaarsgeschenken cadeau worden gedaan. Dit is een geschenk dat voorzien is van een logo, merknaam of een persoonlijke tekst. Met een dergelijk geschenk sla je als werkgever in feite twee vliegen in één klap. Enerzijds ontvangt de medewerker of zakelijke relatie een leuk en functioneel geschenk, anderzijds werk je als bedrijf aan je naamsbekendheid. Bovendien worden deze geschenken met daarop een tekst of naam, gezien als persoonlijk en daarom extra gewaardeerd.  Wanneer de naam of bedrijfsnaam van de ontvanger op het eindejaarsgeschenk staat, lijkt het immers alsof het cadeau persoonlijk voor diegene is uitgezocht.

Geef een trolley cadeau

De duurzame trend onder ondernemers zorgt ervoor dat wat we weggeven vooral ook functioneel moet zijn. Een origineel geschenk voor zakenrelaties of voor werknemers die vaak zakenreizen maken, is anno 2019 daarom bijvoorbeeld een reis trolley. Een dergelijk functioneel geschenk zal door de ontvanger daadwerkelijk gebruikt worden. Dit is tegenwoordig steeds belangrijker. Bovendien is een trolley eenvoudig te personaliseren. Zo kan het bedrijf op de trolley de bedrijfsnaam of het logo laten afdrukken en kiezen voor een kleur die aansluit bij de huisstijl van het bedrijf.

Een belevenis cadeau geven

In een tijdperk waarin steeds meer mensen bezig zijn met minimaliseren, past het geven van een beleving in plaats van een fysiek cadeau heel goed. Steeds meer werkgevers kiezen er daarom voor om werknemers een ervaring cadeau te doen. Dit kan bijvoorbeeld zijn in de vorm van een feest of een gezamenlijke activiteit met het hele team. Ook is het mogelijk om de werknemer zelf te laten kiezen uit diverse belevenissen. Deze kunnen zij dan bijvoorbeeld met vrienden familie collega’s of andere dierbaren gaan beleven. Het voordeel hiervan is dat de ontvanger dankzij het eindejaarsgeschenk daadwerkelijk een positieve herinnering aanmaakt, die hij of zij niet snel zal vergeten. Het doorbrengen van tijd met vrienden of geliefden wordt altijd enorm gewaardeerd. Als werkgever is het daarom leuk om daaraan bij te kunnen dragen. 

2Bfound is een online marketing bureau te Dordrecht en gespecialiseerd in online marketing voor het MKB. Middels diverse online marketing disciplines zorgt 2Bfound ervoor dat iedere klant is verzekerd van een goede positie in de zoekmachine. Dit wordt onder andere gedaan door alvorens een uitgebreid onderzoek uit te voeren en te bepalen welke zoekwoorden van belang zijn. Dit alles om te zorgen voor gerichte bezoekers naar je website en het behalen van conversies.

Wij verzorgen onder andere:

Zoekmachine Optimalisatie (SEO & SEA)

Conversie Optimalisatie

Online Adverteren (SEA, remarketing etc.)

Content marketing

Social media marketing

E-mail marketing

Webshop ontwikkeling

Online Marketing trainingen

Blijf op de hoogte van de laatste online marketing ontwikkelingen en trends en volg ons op social media en bekijk regelmatig ons blog.