Persoonlijke lening afsluiten als ondernemer

Als startende ondernemer is het vaak lastig om een persoonlijke lening af te sluiten. De kredietverstrekker zal financiële gegevens van je onderneming nodig hebben om inzicht in de financiële situatie te krijgen. In dit artikel lees je meer over de persoonlijke lening en ondernemers.

Als (startende) ondernemer heb je geen vast inkomen. Het is dan vaak lastig om een persoonlijke lening af te sluiten. Banken vragen immers om de garantie dat je de lening kunt aflossen. Om toch een consumptief krediet te krijgen, zal de kredietverstrekker meestal vragen om financiële gegevens van de onderneming om inzicht te krijgen in jouw financiële situatie. Heb je die (nog) niet, dan is de kans klein dat je een lening krijgt.

Soorten leningen

Er zijn verschillende redenen om als ondernemer een lening af te sluiten voor privédoeleinden. Bijvoorbeeld omdat je het huis wil verbouwen of een mooie reis wil maken. Er zijn twee soorten consumptief krediet waarvoor je dan mogelijk in aanmerking komt: een persoonlijke lening of een doorlopend krediet.

De voorwaarden van een persoonlijke lening

Een persoonlijke lening is een afgesproken bedrag dat de kredietverstrekker eenmalig op jouw rekening stort. Vervolgens los je het bedrag binnen een afgesproken termijn af. De maandtermijn, inclusief rente, staat altijd vast. Het gedeelte dat je aflost kun je niet opnieuw gebruiken. Het voordeel is dat je van tevoren precies weet waar je aan toe bent. Maar omdat je de lening binnen een vaststaande periode helemaal moet aflossen, zijn banken vaak huiverig om deze kredietvorm aan (startende) ondernemers toe te kennen. Er bestaat voor hen een groter risico omdat je geen vast inkomen hebt en de lening dus mogelijk niet op tijd kunt aflossen.

De voorwaarden van een doorlopend krediet

Een doorlopend krediet heeft ook een limiet maar je bepaalt zelf wanneer je geld opneemt. Tot je de limiet bereikt, kun je onbeperkt geld opnemen. Elke maand los je een deel af, inclusief rente die in dit geval variabel is. Heb je een deel van het doorlopend krediet afgelost, dan kun je dit bedrag opnieuw opnemen. Deze kredietvorm is flexibeler dan een persoonlijke lening, ook voor de bank die de lening verstrekt. Je hebt immers langer de tijd om de lening terug te betalen. Tegelijkertijd vraagt dit ook meer discipline om het krediet volledig af te lossen.

Privélening afsluiten: welke criteria zijn er?

Heb je een privélening nodig als ondernemer? Houd er rekening mee dat de kredietverstrekker waar je de lening aanvraagt, een aantal zaken van je wil weten. Omdat je geen vast inkomen hebt, zal de bank vragen naar informatie over de onderneming. Het gaat dan om de jaarcijfers van de afgelopen drie jaar. Op basis daarvan zal de bank bepalen hoeveel je kunt lenen. Ook wordt gecheckt of je geen negatieve notering hebt bij Bureau Krediet Registratie. Bestaat de onderneming minder dan drie jaar? Dan is het vaak niet mogelijk om een lening af te sluiten. Natuurlijk kun je wel bij verschillende kredietverstrekkers informeren wat de mogelijkheden zijn. Als er een lening wordt toegekend, dan kan het wel zo zijn dat je een hogere rente betaalt.

Leningen vergelijken

Wil je een lening afsluiten voor privé doeleinden? Dan is het verstandig om verschillende leningen met elkaar te vergelijken. Dit kan bij verschillende online vergelijkingssites. Je vult een aantal gegevens in en krijgt vervolgens een compleet overzicht van alle leningen die passen bij jouw wensen.

Wil jij slim ondernemen?

Heb jij een start-up die snel groeit? Dan zijn tips altijd welkom en wil je natuurlijk op de hoogte blijven van het laatste nieuws. Meld je gratis aan voor onze nieuwsbrief en ontvang altijd het laatste nieuws voor snelgroeiende ondernemers.

Pricewise vergelijkt voor de markten energie-, auto-, zorg-, lenen en wonen alle verzekeringen van alle leveranciers om consumenten de laagste prijs/kwaliteitgarantie te bieden. Pricewise vindt dat iedereen namelijk de beste deal verdient voor energie, verzekeringen, internet & tv en lenen. Daarom maken we je wakker en wijzer, en zettten we de markt samen op scherp.

Tenslotte kunnen bezoekers van onze website binnen een aantal klikken de leveranciers vergelijk en tegelijkertijd overstappen naar een goedkopere aanbieder. Als, er nog vragen zijn hebben wij nog een overstapcoach die jou live kan helpen gedurende het overstapproces van verscheidene aanbieders.

Probeer nu meer te besparen op je vaste lasten op de volgende webpagina: https://www.pricewise.nl/energie-vergelijken/ .

Wat is Pricewise haar verdienmodel?

Pricewise krijg per afgesloten contact een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders. Voor deze vergoeding leveren wij een aantal essentiële diensten zoals, nieuwe software mogelijkheden zodat elke bezoeker zo goed als mogelijk wordt geholpen qua look & feeling in het overstapproces. Daarnaast proberen we de bezoekers het zo makkelijk mogelijk te maken, waardoor de bezoeker geen frustratie ervaart in het gehele proces.

We krijgen een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders per afgesloten contract. Voor deze vergoeding leveren we een groot aantal essentiële diensten. We ontwikkelen en verbeteren voortdurend onze software, zodat jij makkelijk en transparant de markt kunt vergelijken. Onze productmanagers onderhandelen de scherpste tarieven voor je. Onze experts halen alle addertjes voor je boven het gras. En onze klantenservice helpt je met al je vragen tijdens het vergelijken, aanvragen en overstappen. Maar ook lang erna.