Poolse VCA cursus maakt het makkelijker om diploma te halen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:30

Persbericht - Dat er steeds meer Poolse werknemers in Nederland op bouwterreinen, werkplaatsen, in fabrieken en aan installaties werken is geen groot nieuws meer. Sinds dat Polen, Tsjechië, Slowakije en Slovenië zijn toegetreden tot de Europese Unie, is het aantal immigranten vanuit deze landen sterk toegenomen. Om deze Poolse werknemers goed te ontvangen op onze werkplaatsen en ervoor te zorgen dat ze veilig te werk gaan, worden VCA cursussen nu ook in het Pools aangeboden. Dit zorgt ervoor dat ook de Poolse werknemers veilig aan het werk kunnen op verschillende werkplekken.

Wat is VCA?

VCA is een veelzijdig en uitgebreide checklist, die ervoor zorgt dat bedrijven – voornamelijk in de bouw – veilig, gezond en milieuvriendelijk te werk gaan. VCA cursussen worden aangeboden met als doel om het aantal ongevallen te verminderen. Werknemers kunnen een VCA diploma behalen en bedrijven kunnen aantonen dat ze voldoen aan de VCA regels met een VCA certificaat.  Om te werken op bouwterreinen, op werkplaatsen, in fabrieken en aan installaties wordt vaak een VCA diploma gevraagd.

Veel VCA aanbieders bieden Nederlandse VCA cursussen en Engelse VCA cursussen aan. Maar juist omdat er steeds meer Poolse medewerkers actief zijn op deze risicovolle werkplaatsen, biedt VCA-cursus.com nu de online VCA cursus in het Pools aan.

VCA cursus voor Poolse medewerkers

Het is niet dat Poolse werknemers geen Nederlands of Engels kunnen, maar voor de Poolse werknemers is het een stuk makkelijker als ze de VCA cursus in het Pools kunnen volgen. De online VCA cursus Basis en VOL zijn vanaf nu ook te volgen in het Pools. Met deze nieuwe optie kunnen Poolse cursisten de VCA cursus eenvoudig in eigen taal volgen.

Door de VCA Basis cursus in het Pools te volgen, zijn alle Poolse werknemers voorzien van de basiskennis met betrekking tot veilig en gezond werken. Zodra de Poolse werknemers het VCA diploma op zak hebben, kunnen ze aantoonbaar maken dat ze kennis hebben over de (Europese) wet- en regelgeving; het nemen van maatregelen om ongevallen te voorkomen; het herkennen van onveilige situaties en handelingen. Met een diploma weten de Poolse medewerkers hoe ze veilig kunnen werken op risicovolle locaties.

VOL Pools VCA cursus voor Poolse zzp’ers en leidinggevenden

Maar niet alleen voor de Poolse medewerkers is het makkelijker om een VCA diploma te halen. Voor Poolse operationeel leidinggevende en zzp’ers is het mogelijk om een VOL VCA cursus te volgen. Zo kunnen leidinggevenden die over dit diploma beschikken, aantonen dat ze kunnen zorgen voor  een veilige werkomgeving voor de medewerkers waar zij leiding aan geven.

Door deze cursus worden Poolse zzp’ers en leidinggevenden voorzien van uitgebreide informatie met betrekking tot gezond en veilig werken. Zodra de Poolse leidinggevende of zzp’er een VCA VOL diploma op zak heeft, kan hij of zij aanduiden meer te werken over de (Europese) wet- en regelgeving; het herkennen van onveilige situaties; het schrijven van een bedrijfsnoodplan en het organiseren van toolboxmeetings. Ze zullen niet alleen zelf veilig te werk gaan, maar kunnen ook veilige werksituaties voor medewerkers creëren.